morberg Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Har siffror på UTG: 44/0/0,4, men inte mer än drygt 40 händer. Han är i vilket fall superpassiv och synar ner mycket. Jag har ingen read på BB, men han satte sig ner vid bordet med 5 big bets. Förmodligen inte den skarpaste kniven i lådan. Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com Preflop: morberg is Button with J:spade:, J:club:. UTG calls, MP calls, morberg raises, 1 fold, BB calls, UTG calls, MP folds. Flop: (7.40 SB) 6:diamond:, Q:club:, 6:club: (3 players) BB checks, UTG checks, morberg bets, BB calls, UTG calls. Hoppas att det inte är några frågor än så länge? Turn: (5.20 BB) Q:heart: (3 players) BB bets, UTG calls, morberg ? Jaha. BB donkar turn när andra Q kommer och UTG synar (vilket är att vänta). Är det verkligen en enkel fold utan någon read? Och vad gör jag om jag inte lägger ner? Citera
snerki Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Du foldar, vilken hand hade du tänkt slå? Citera
Vinden Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Du foldar, vilken hand hade du tänkt slå? Tja du. UTG är tydligen en passiv synfisk och sådana synar ner med ess här och med vilken hand skulle UTG inte höja? Just det, ess hög. Återstår då BB som köpt in med 5 BB och i stort sett kan ha vad som helst. Jag hade nog bara synat ner, men fingret hade definitivt varit över raise-knappen. Citera
Waggho Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Du foldar, vilken hand hade du tänkt slå? 77-JJ, ess högt, rena bluffar. Citera
Klyka Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Återstår då BB som köpt in med 5 BB och i stort sett kan ha vad som helst. Lite väl drastiskt att sätta BB på random hand pga att han köpt in sig för 5 BB... Ok att det betyder att han är en dålig spelare, men vilken typ av dålig spelare? Utan svar på den frågan är det väl bäst att köra jämnviktsstrategi mot honom.. Från min nivå (lägre) vet jag att en dålig, okänd spelare som spelar en hand på BB:s sätt ofta hjälpts av river. Inte nödvändigtvis, men troligt. Men tror inte det går att lägga den. Syn med ett plågat ansiktsuttryck tror jag på. Citera
Vinden Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Återstår då BB som köpt in med 5 BB och i stort sett kan ha vad som helst. Lite väl drastiskt att sätta BB på random hand pga att han köpt in sig för 5 BB... Vissa händer är naturligtvis troligare än andra. Vad jag menade var är att vi inte har någon som helst uppfattning om hur BB spelar, bluffrekvens, synvillighet preflop osv. Citera
Jessica Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Finns en liknande hand som nyligen blev postad på 2+2. De tyckte om raise där därför att du ofta är uppe mot A eller lägre PP. Citera
elvis77 Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Som jag ser det går den inte att släppa. Tror inte så många donkbettar ut med kåken där med 2 spelare till i potten. Jag skulle nog raisa och släppa vid 3-bett. Alternativet att syna ner känns inte heller helt fel då den ena kanske har ess och den andra lägre par (eller ess han också) då kan du få in 4 stora bett till (alternativt raisa river om inte A eller K faller) Citera
anegym Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Jag foldar aldrig någonsin här med de spelare du beskriver. Jag tror sannolikheten att du leder är större än du ligger under. BB kan mycket väl ha ett lägre par som han tror är bra, när den andra damen kom. Eller så ser han damen som ett bra bluffkort. Utg är jag inte heller rädd för. Jag tycker att raise är betydligt bättre än fold. Huruvida det är bra att raisa ställer jag mig ändå tveksam till. Fast med intentionen att folda till trebet behöver det inte vara så dumt. Har spelarna nånting synar de nog ner.. Skulle vara intresserad av åsikter för raise. Du råkar inte ha en länk till 2+2 tråden Jessica? Citera
Gyre Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Att inte se showdown är finns inte. Även om BB kan ha oss slagna ibland så lägger UTG in pengar i potten som ger oss lite större svängrum. Av just den anledning att UTG finns med i bilden, med en hand som antagligen har få outs mot oss, är jag sugen på en höjning här och fold mot 3-bett. Sitter BB på ett par kommer han inte släppa det utan betala av och UTG lägger sig antagligen inte för ett bett här speciellt ofta. Skulle vara tråkigt om vi blev c/r på river efter att ha höjt turn men det tror jag händer rätt sällan. Citera
Vinden Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Problemet är att BB bara hade 5 BB när handen började. Efter donkandet på turn har han 2,5 BB kvar och en trebet innebär bara att han blir i princip all-in (vilet han ändå hade blivit på rivern om han bara synade) så ett trebet det säger inte så oerhört mycket om hans handstyrka egentligen. Inte tillräckligt för att man kan folda iallafall. Citera
Gyre Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Problemet är att BB bara hade 5 BB när handen började. Efter donkandet på turn har han 2,5 BB kvar och en trebet innebär bara att han blir i princip all-in (vilet han ändå hade blivit på rivern om han bara synade) så ett trebet det säger inte så oerhört mycket om hans handstyrka egentligen. Inte tillräckligt för att man kan folda iallafall. morberg skrev att han hade 5 BB när han sätta sig ner på bordet, inte när handen startade så jag antog att han hade fler nu. Men om det är så att han började handen med 5 BB så är det givetvis så att det inte säger lika mycket om hans handstyrka. Citera
morberg Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 BB hade 5 big bets när han satte sig vid bordet och runt 8-9 innan denna handen (taget fritt ur minnet, men han låg mellan fem och tio i alla fall). Jag har svårt att bestämma mig för syn eller höjning här. Om jag synar får jag säkert se showdown för 2 BB totalt. Om jag höjer riskerar jag att bli uttvingad ur handen om BB återhöjer, men det lär han å andra sidan bara göra om han har en bättre hand. Med en höjning finns det en möjlighet att få in extra bets mot UTG (och kanske även BB) i de fall jag leder. Jag är kluven. Citera
Gyre Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Tog mig friheten att posta handen på 2+2, ni hittar den här. Citera
Lunkan88 Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Tog mig friheten att posta handen på 2+2, ni hittar den här. Då bör du också ändra morberg till Hero på samtliga gator. Citera
Gyre Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Tog mig friheten att posta handen på 2+2, ni hittar den här. Då bör du också ändra morberg till Hero på samtliga gator. Gjort nu, tur att det inte är morbergs nick på party. Citera
morberg Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 Gjort nu, tur att det inte är morbergs nick på party. Det hade inte gjort någonting ändå, jag är inte särskilt bekymrad över att folk här eller på 2+2 skulle ha koll på hur jag spelar. Citera
anegym Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Intressant att så många på two plus two tycker att det här är en fold.. Ingen än så länge ens funderar på raise.. Citera
morberg Postad 14 April , 2006 Författare Rapport Postad 14 April , 2006 Intressant att så många på two plus two tycker att det här är en fold.. Ingen än så länge ens funderar på raise.. Weak-tighta mesar. Citera
Gyre Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Inte en chans att jag foldar här iaf, den saken är säker. Det är så mycket skit som försöker sno potter på 5/10 känns det som. En raise kanske är att ta i men en showdown ser jag här om det bara kostar 2 BB till. Citera
elvis77 Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Så vad gjorde du moberg, och hur slutade det ? Citera
Hjort Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Du måste höja mer preflopp och all-in på turn. Citera
elvis77 Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Du måste höja mer preflopp och all-in på turn. Sitter du och dricker grogg ? Citera
morberg Postad 14 April , 2006 Författare Rapport Postad 14 April , 2006 Så vad gjorde du moberg, och hur slutade det ? Jag höjde. BB trebettar, UTG cappar och jag har en enkel fold. Citera
Recommended Posts