Frege Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Var med i dagens turnering efter att min polare pratat om det, lyssnar inte själv på Mix Megapol. Såg att 400-500 hade skrivit upp sig och jag hade inget bättre för mig, efter lite dalande på CG-fronten. Spelade ett relativt stabilt spel rakt igenom, hade även turen och fick AA två gånger i loppet av 15 minuter som båda gav bra utdelning. Dalade lite och åkte ut mot en jättetomte som träffade par i ess på turn med AJo, mot mina PP, 88. Detta var efter pausen, 22.00. Men tio minuter efter utslagningen ringer det på telefonen. Någon britt sökte mig och sa att jag var en av de två som de slumpvist dragit av alla som deltog. Visade sig att jag trots allt fick turen att vara med på finalbordet i morgon bitti (vad tänker de med?!) 07.30. Tackade förståss ja. Kommer att möta de sex bästa spelarna (eller vinnarna, om man vill kalla det så) från dagens turnering, den andra jokern, plus en person som postat ett bidrag om hur han/hon skulle spendera 50 000 på fem timmar bäst och nån (B?-)kändis. Tyvärr består inte vinsten av att köpa saker, utan "bara" att spendera de på upplevelser. Har lite tankar vad man skulle kunna göra för pengarna, men problemet är att jag inte hinner tänka mycket till. Pengarna måste spenderas mellan 12 och 17 i morgon (vad tänker de med?!). Vad har ni för förslag? Citera
gdaily Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Hoppa på första bästa flyg till Vegas, förstaklass... 17 timmars flygresan, men du spenderar ju resan de förta timmarna eller så... Citera
Frege Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Hoppa på första bästa flyg till Vegas, förstaklass... 17 timmars flygresan, men du spenderar ju resan de förta timmarna eller så... Problemet är ju att hemresan måste påbörjas inom dessa fem timmar ... antagligen. Jävla as. Citera
fl0w Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Hoppa fallskärm? Flyga helikopter? Flyga flygplan? Bjuda in alla polare du känner på bio/teater + brakmiddag på finrestaurang? Hyra globen och äta middag med Kristian Luuk? Citera
Carl_X Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Vad händer om man inte lyckas bränna pengarna? Blir man skyldig det man har bränt då eller? Citera
gdaily Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Man tar givetvis och kör igång jättefrirullen för alla PF.nu:are, Citera
Frege Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Vad händer om man inte lyckas bränna pengarna? Blir man skyldig det man har bränt då eller? Hehe, nej, de hamnar i en jackpot som är samma sak på fredag, fast då gäller det att spendera pengarna på saker som man får behålla ... på EN timme. Citera
Frege Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 And the winner is ... ME! Pulsen är rätt skön nu. Får se vad som händer härnäst. Citera
Larsson Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Gratulerar!! Har du kommit på något som du ska spendera pengarna på? Citera
Frege Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Ja, det blir några turer med diverse bilar, helikoptertur från Säve (bor i Göteborg) och en gigantisk middag för 30 pers på Sjömagasinet. Får väl helt enkelt lägga upp lite bilder sen. Tyvärr är kameran fuktskadad, så den stänger av sig när den känner för det. Men på nåt sätt ska det ordnas. Citera
Frege Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Sista handen, bara för att ha med något. HU-spelet var av skiftande kvalitet och jag hade turen att träffa med urusla 75o och dubbla upp ett 20-tal händer tidigare. Game #1433617349 - Tournament Megapol Final - 600/1,200 No Limit Texas Hold'em - 2006/04/24-00:39:09.3 (CST) Table "Megapol Final 1" (MTT) -- Seat 10 is the button Seat 9: lither (13,425 in chips) Seat 10: Rividana (1,575 in chips) Rividana: Ante (75) lither : Ante (75) Rividana: Post Small Blind (600) lither : Post Big Blind (1,200) Dealt to lither [ Ts ] Dealt to lither [ As ] Rividana: Raise All-in (900) lither : Call (300) *** FLOP *** : [ 6h Kd Td ] *** TURN *** : [ 6h Kd Td ] [ 7s ] *** RIVER *** : [ 6h Kd Td 7s ] [ 7c ] *** SUMMARY *** Pot: 3,150 | Board: [ 6h Kd Td 7s 7c ] lither bet 1,575, collected 3,150, net +1,575 (showed hand) [ Ts As ] (two pair, tens and sevens) Rividana lost 1,575 (showed hand) [ Qc 8c ] (a pair of sevens) ------------------------- Härefter blev det en hel del telefonsamtal till höger och vänster, Adam Alsing ringer, lite intervju i radion, de behöver uppgifter, det ska bokas shit och ännu mer shit. Dagen bestod, kortfattat, av: * omgdizcantbe4realyo!-känslor * helikoptertur * stormiddag med nära och kära på Sjömagasinet i Göteborg * efterfest Och såhär glad kan man se ut om man får tillfället att pose:a i Paradise Poker-t-shirt och just åkt över Göteborg från Sävö: Ni kan ju gissa vad notan på restaurangen gick på ... Citera
strutter Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 sista deltävlingen går nu? någon som lirar? Citera
toyzar Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 VA?! är inte första shoppingen imorgon? malmö? 100k på en timme ? o sen vidare? eller har jag fattar fel ? varje dag några veckor framöver spelar man och fredagsfinaler avgör vilka som vinner ... ? Citera
Sladdis Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Tävlingen har börjat om, mate Citera
Recommended Posts