mr.asdf Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 jag bettar preflop 4 x BB, några synar HERO: $8 Fi: $8 POT: ca $0.9 flop: 10 J x färgdrag + stegdrag + 2överkort alla checkar, jag bettar 0.40, alla foldar förutom en som kör all-in POT: ca $9 jag sätter han på Jx , topparet alltså.. rätt å syna? 15outs = 52% på floppen? ni får gärna skriva hur man räknar procenten också... 15outs blir ju 60% "egentligen" men "egentligen" inte...?; Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maple Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Den stora anledningen till att det inte blir 60% är att då räknar du de gånger du träffar både turn och river som två gånger i stället för en. Borde det inte bli sexton outs för den delen som du räknar färgouts: (färg 2-9 + D) 9st övriga stegouts: 3 damer 3st övriga kungar och ess: 4st eller drar du ifrån en som justering av outsen? Uträkning för sannolikheten att du träffar om du har 15 outs: 1 - 32/47 (chansen att du inte träffar på turn) * 31/46 (chansen att du inte heller träffar på river) = ungefär 54% chans. Sedan kan ju din motståndare träffa till två par också när du träffar en kung eller ess så sannolikheten att du vinner blir lite lägre. EDIT (tillägg): 4%-regeln funkar bra så länge det inte är alltför många outs då dubbelträffarna blir ganska stor del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ESeaYour Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 rofl fox unchained här TJO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr.asdf Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 ey unchained-_-; hmm, btw, har jag inte 18outs? 9för färgen ,3damer för stegen, 3kungar å 3ess Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 beror väl lite på vad FI är för sorts spelare? tight som aset eller lös som... .. som en get?... är han lös som fan kanske han sitter på typ ett PP i 8or eller nåt?!? då skulle jag ha synat, är han tight som fan och bara spelar nötterna äre ju bara o slänga... (så skulle jag resonerat iaf)... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barf Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Är det inte lite väl optimistiskt att tro att du vinner potten genom att klonka ett A eller K? Har du sett killen betta 8 x pott på toppar + no kicker tidigare under sessionen eftersom du är så säker på att han endast har en J? Synes mer rimligt att anta att du måste klonka färgen eller hålpipan för att vinna, dvs 12 outs. Dominerar du fi's hand (AJ/KJ) kan du räkna essen och kungarna som halva outs, vilket ger dig 15 outs på ett ungefär. Utan read foldar jag denna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 I detta läge har du många outs till att förbättra din hand, men inte nödvändigtvis många outs till att vinna. Ta en titt på denna tråd: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=26415 där jag överskattar mina outs något alldeles fruktansvärt. Det är tyvärr ett ganska vanligt misstag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr.asdf Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 men jag skrev att om man sätter han på en knäckt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barf Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 men jag skrev att om man sätter han på en knäckt Då är det väl bara att gambla antar jag ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 men jag skrev att om man sätter han på en knäckt Då är det väl bara att gambla antar jag ... Ja, det är det väl.. Men sen är det en annan sak att man ska ha en riktig monsterread för att sätta någon på en knekt bara sådär.. Men om det känns befogat, så kör i vind. Iaf om inte stackarna är alltför djupa, då tål man nån procents underdoggande oxo pga pot-oddsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Vad gör den här tråden i avdelningen allmän pokerteori? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts