Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Handen kommer från ett cg på Expekt .10 .20

FI (26$) höjer 1$ UTG +1

HERO (21$) K :diamond: K :club: LP höjer ytterligare 2$ till 3$

FI synar. 6.30$ i potten

flop: 2 :diamond: 3 :spade: 4 :heart:

FI checkar

HERO höjer 5$

FI höjer 23$ all-in

HERO?

Har ingen direkt read på killen men eftersom det är microlimit så kan han ha vad som helst. :shock:

Vad tycker ni, vad gör jag?

Postad

Blixtsyn! Eftersom du fått in 15% av din stack preflop med näst bästa handen samt har typ 2:1 (eller vänta, du har ju ännu mer... orka räkna...) i pottodds, är det bara att syna på den här floppen. Visst kan han ha dig slagen, men det är mer troligt att han gör det här movet med 55-QQ. Du behöver bara vinna max 1/3 av gångerna för att synen ska vara rätt.

Postad

Håller med om att syn är det enda rätta. Det finns så många händer han skulle kunna göra detta move med som du slår så för mig är det en given syn. Har han bättre än dig så är det bara att betala av.

Postad

Jag tror du är slagen av A5 eller ett set. Varför skulle han annars reraisa så kraftigt. Han måste rimligen förstå att du minst har ett ganska högt par.

Så fold känns logiskt.

Dock skulle jag nog ändå ha synat med KK och förlorat ;)

Postad
Jag tror du är slagen av A5 eller ett set. Varför skulle han annars reraisa så kraftigt. Han måste rimligen förstå att du minst har ett ganska högt par.

Ugh, vad är det för kraftigt med den där raisen? Han behöver bara beta 18 för att sätt Hero all-in, vilket är en tredubbling av Heros bet.

Sen tror jag iofs också att Hero är slagen. Min read är att handen överhuvudtaget postas här.

Postad

Varför riskera hela ditt inköp när du bara har ett par?

Bara om du vet att killen är tiltad som f-n eller om du vet att killen är en idiot kan du syna. Annars en ganska enkelt fold.

Postad

Bara om du vet att killen är tiltad som f-n eller om du vet att killen är en idiot kan du syna. Annars en ganska enkelt fold.

Att lägga KK med 2:1 odds när man dessutom stoppat in 15% av stacken preflop är ruttet. Iaf på en sån där flopp.

Ditt argument är oxå rätt kasst. Varför gå allin med AA Preflop, det är ju bara ett par?

Postad

Bra idé att vika den näst bästa handen vi i princip kan ha i ett sånt här läge för en potthöjning, det måste jag säga.

Jag synar och är i princip bara rädd för AA, som jag själv skulle kunna tänkas spela så här. Tror dock inte att du möter den så ofta den heller utan snarare en idiotiskt spelad 88 eller liknande.

Postad

Intressanta svar. Känns dock som att majoriteten röstar för en syn.... :P

Jag tycker att era argument funkar ganska bra, och hade det varit på 1/2 2/4 borden är det syn alla dar i veckan eftersom man knappast blir synad ev 22 33 44 med en sådan höjning pre-flop.

Men eftersom detta var microlimit så la jag mig, av den enkla anledningen att jag satte han på ett set, inte många microlimitspelare gör sånna all-in moves om dom inte har ngt bra på en sådan flop....det är iaf min analys och han visade stolt upp 33 :roll:

Postad

Att du gjorde "rätt" den här gången behöver inte betyda att det är rätt i det långa loppet. Jag tror att du pissar iväg rätt mycket pengar på att inte ta liknande syner. I det här fallet behöver du inte vinna handen mer än typ 30% av gångerna, vilket jag tror du gör (med råge) oavsett nivå.

Postad

Som sansrom säger behöver du bara vinna 30% av gångerna och det tror jag också att du gör på samtliga nivåer. Skillnaden är snarare att det på låg nivå oftare är en svag "made hand" och på högre nivå ofta en semibluff.

Värt att notera är också att han höjde stort UTG vilket borde minska sannolikheten rejält för 22-44. Har han väl gjort det är det inte så konstigt att han synar ditt ganska klena re-raise.

Postad
Jag tycker att era argument funkar ganska bra, och hade det varit på 1/2 2/4 borden är det syn alla dar i veckan eftersom man knappast blir synad ev 22 33 44 med en sådan höjning pre-flop

Varför skulle du inte bli synad av låga par på högre nivåer?

Postad
Jag tycker att era argument funkar ganska bra, och hade det varit på 1/2 2/4 borden är det syn alla dar i veckan eftersom man knappast blir synad ev 22 33 44 med en sådan höjning pre-flop

Samma argument kan användas för att påstå att FI kan sitta på 55-QQ dessutom.

Postad

Generellt tycker jag at hans spel indikerar att han sitter på 55-QQ. Spelare på dessa limits är rädda för att spela turn och river så de ställer in rakt av istället. Känns som att du oftast vinner händer som denna om du synar.

Jag hade synat. Däremot hade valet varit betydligt svårare om han hade re-raisat lite lagom istället för att ställa in direkt. Folk på dessa nivåer ställer in direkt med endast flushdrag eller stegdrag och ibland även AK-AT och liknande, så det känns som att du vinner på att syna i längden.

Valet beror dock på reads, förstår inte argumentet att det är microlimit och därför inte går att läsa spelarna vettigt. Hur betar de med en bra hand? All-in eller slowplaying? Det säger allt och är ganska värdefullt att ha koll på.

Postad

Jag tror inte read, nivå, dagsform, väder eller vind spelar någon som helst roll i det här fallet. Pengarna ska in, annars har man en stor läcka i sitt spel. Det spelar ingen som helst roll om han höjer till 13, 18 eller 23, pengarna ska imo in ändå. Det enda som skulle kunna förespråka en fold är möjligtvis om man sitter med hela rullen vid bordet för pengar som måste användas till mat, men då kanske man inte borde satt sig över huvud taget.

Postad

Det lilla jag har erfarit av mitt 1/2 spel så om ngn blir höjd säg ca 16ggr BB så är det vanligare att ngn på micronivåerna synar med låga PP än lite högre upp, men det kanske jag fått om bakfoten