Gå till innehåll

NLT - SnG, KQc på BB, syna och ställa på flopp?


Recommended Posts

$10+1 SnG, fi har PFR på 17,8%.

 

Ska jag syna här och sedan ställa på alla floppar utan A, fold eller gå all-in? Syna och check-folda missad flopp?

 

- Relicon sitting in seat 2 with $880.00 [Dealer]

- kinganders sitting in seat 4 with $1120.00

- spyse sitting in seat 6 with $1470.00

- URmyjob sitting in seat 7 with $3290.00

- GusRicard sitting in seat 8 with $1420.00 [sitting out]

- boonieshy69 sitting in seat 10 with $1340.00

 

kinganders posted the small blind - $160.00

spyse posted the big blind - $320.00

 

** Dealing card to spyse: Queen of Clubs, King of Clubs

URmyjob raised - $640.00

GusRicard folded

boonieshy69 folded

Relicon folded

kinganders folded

spyse ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har väl sagt att vi nödvändigtvis har mycket FE på floppen. Vi har däremot mer potentiell FE där än vad vi har preflop (mot en random FI). Jag tycker annars att dessa lägen beror så sjukt mycket på dynamiken vid bordet att det är svårt att ge ett rättvist svar utan att skriva en uppsats på 500~ ord.

 

Med det sagt (och med den lilla informationen vi har att gå på) så hade väl även jag lutat åt en stop-and-go i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några intressanta frågor att ställa sig:

 

* Om hur långt tid (i rundor) går blindsen upp och till hur mycket? Vilka kommer troligtvis att få smaka denna höjning? Har vi någon chans att folda oss ITM?

* Hur ofta blir det roundfold till oss i SB nästa runda? Hur mycket FE har vi då mot chipleadern när/om vi trycker? Hur stor skillnad är det mellan de olika stackalternativ vi kan tänkas ha vid ett sånt läge?

* Vilken HD kan vi sätta UTG-höjaren på? Hur mycket utnyttjar han sin chiplead i det här läget? Är han verkligen villig att potcommitta sig själv med en stor rang av händer UTG mot 5 spelare bakom? Vad betyder hans minihöjning?

* Vad är vårt värde av att dubbla upp här och bli den nya chipleadern? Vi tål ju då en allin mot resten av fältet, hur mycket respekt får vi av detta?

 

... glömde jag något? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I 77.45% av fallen kommer det inget A på floppen. Men vad säger det oss om styrkan i vår hand? Är vi verkligen rädda för att A ska falla? Har han A på handen så är vi ju redan dominerade, vi hjälps inte av att A inte faller såvida vi inte själva träffar nåt. Och har han inte A på handen så blir vi bara glada om det kommer ett på floppen. Jag kan iofs helt ha missat meningen med att vika om A faller... Vad ÄR meningen?

 

EDIT: OK, har han A på handen så är det lättare att dra ut om det inte kommer nåt A.

 

EDIT 2: Så jag antar att svaret på frågan beror på hur stor sannolikheten att han sitter på ett A är. Korrekt uppfattat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I 77.45% av fallen kommer det inget A på floppen. Men vad säger det oss om styrkan i vår hand? Är vi verkligen rädda för att A ska falla? Har han A på handen så är vi ju redan dominerade, vi hjälps inte av att A inte faller såvida vi inte själva träffar nåt. Och har han inte A på handen så blir vi bara glada om det kommer ett på floppen. Jag kan iofs helt ha missat meningen med att vika om A faller... Vad ÄR meningen?

 

EDIT: OK, har han A på handen så är det lättare att dra ut om det inte kommer nåt A.

 

EDIT 2: Så jag antar att svaret på frågan beror på hur stor sannolikheten att han sitter på ett A är. Korrekt uppfattat?

 

Frågan är vad som är bäst att välja, ställa nu eller vänta tills floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt All-in när man har så lite chips kvar, och en så pass bra hand.

Um, vad grundar du det på? (antar att du multitablar..)

 

Jag grundar det på att det är en SnG där man endast har 4,5 BB i stacken.

Skulle han syna och sedan folda mot en all-in på floppen (vi missar floppen såklart) skulle han bara ha 3,5 BB kvar, vilket är så gott som ingenting, då tvingas man ju i princip all-in nästa hand man går med.

 

Nä, jag multitablar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grundar det på att det är en SnG där man endast har 4,5 BB i stacken.

Skulle han syna och sedan folda mot en all-in på floppen (vi missar floppen såklart) skulle han bara ha 3,5 BB kvar, vilket är så gott som ingenting, då tvingas man ju i princip all-in nästa hand man går med.

 

Du är först att agera och ställer på floppen, så en all-in möter vi inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grundar det på att det är en SnG där man endast har 4,5 BB i stacken.

Skulle han syna och sedan folda mot en all-in på floppen (vi missar floppen såklart) skulle han bara ha 3,5 BB kvar, vilket är så gott som ingenting, då tvingas man ju i princip all-in nästa hand man går med.

 

Du är först att agera och ställer på floppen, så en all-in möter vi inte.

 

OK, det stämmer väl (tänkte inte på det). Men ska vi bara ställa in om vi träffar något? Då ger vi ju en gratis möjlighet till någon annan att träffa.

 

Om vi ska ställa in oavsett om vi träffar eller ej så tror jag att det är bättre att ställa pre-flop. Men det är bara min åsikt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I 77.45% av fallen kommer det inget A på floppen. Men vad säger det oss om styrkan i vår hand? Är vi verkligen rädda för att A ska falla? Har han A på handen så är vi ju redan dominerade, vi hjälps inte av att A inte faller såvida vi inte själva träffar nåt. Och har han inte A på handen så blir vi bara glada om det kommer ett på floppen. Jag kan iofs helt ha missat meningen med att vika om A faller... Vad ÄR meningen?

 

EDIT: OK, har han A på handen så är det lättare att dra ut om det inte kommer nåt A.

 

EDIT 2: Så jag antar att svaret på frågan beror på hur stor sannolikheten att han sitter på ett A är. Korrekt uppfattat?

Säg att det kommer ett A på flopp och du inte träffade

Säg att fis HD är 22+ och Ax. Du drar då oftast dött. Mot 22+ har du oftast 6 outs. Så din vinstchans blir inte särskilt stor relativt pottoddset om man antar att fi inte lägger.

Kommer det inte ett A drar du oftast inte dött i alla fall och man kan acceptera ett något sämre pottodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ska du spela.

Om du tror att fi inte kommer att lägga sig(oavsett vad som kommer på floppen) om du gör en stop and go. Så gör en stop and go eller en stop and stop om ett A kommer. Du har inte pottodds för att ställa mot fis troliga HD om A kommer och du vet att du blir synad.

Om du tror att det finns en viss chans att fi lägger sig gör en stop and go! Med KD men inte om du skulle ha ett A på handen ställ i så fall direkt(alltså preflopp).

Fi gör rätt matematiskt om han lägger sig med lågt par eller annan A-fri hand om du slumpmässigt varierar dig med stop and go och inställ. Nu förutsätter jag en HD som inte avviker så mycket från Ax,22+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...