Gå till innehåll

När spelar ni som bäst?


Lolle

Recommended Posts

Japp undrar egentligen hur det står till hos de olika medlemmarna här, under vilka förutsättningar spelar ni er bästa poker?

 

För att svara själv så märker jag att efter en halvhård skoldag, man känner sig lite småsliten och vill slappna av framför pokern då suget finns efter skolan. Är inte för pigg så jag behöver göra fem saker samtidigt som jag spelar och har svårare att tilta då.

 

Har svårt att spela på helgdagar, kan inte riktigt hitta koncentrationen skulle jag tro, svårt att se annars att mina resultat alltid är sämre på helger än vardagar.

 

Så hur ligger det till för folket här, kan tänka mig att det skiljer sig rätt mycket sinsemellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar väl det här först då, folk har kallat mig skrockfull när det gäller mitt pokerspelande och jag är beredd att hålla med dom. Men vad ska man göra då det verkar fungera? :)

 

Förutsättningarna för att det ska gå bra för mig har jag kommit fram till att de är:

1: Jag har minst 2 st snusdoser bredvid datorn så man inte behöver känna någon oro över att det ska ta slut och en löjlig sak till är att det måste vara ett speciellt märke, "skruf extra stark portion". Jäkligt dumt med tanke på att den är dyrast. Testade en billig snus i 2 månader men då gick pokern kasst, gjorde sen ett par tester med att köpa skruf igen och då gick det bättre. Kan vara slumpen jag vet... men varför utmana ödet med att inte köra med den. Portion för att det ska gå snabbt att slänga ut och ta en ny om man sitter och multitablar.

 

2: Jag har inget särskilt i skolan som man får dåligt samvete av att inte göra. Alltså i början på läsperioder.

 

3: Den här stämmer inte överäns med nr 2, det går ALLTID bra för mig precis under tenta-perioder. Vilket är dumt eftersom det är då man borde plugga som allra mest.

 

4: Sen en till sak som är dum, jag verkar ha anpassat mitt spel efter dom spelarna som spelar på helt fel tid på dygnet. Alltså mellan ungefär kl 24:00 och 08:00. Men det är väl då folk säger att "amerikanarna" spelar.

Men jag har på sista tiden lyckats utarbeta ett litet schema som passar mig... alltså vilka tider jag kan spela på olika nätverk :) Som tur är så är det ett av nätverken som funkar bäst för mig på dagtid, nämligen Ongame där Eurobet ligger.

 

5: Kom på en till sak som verkar påverka hur mycket jag vinner. Om jag spelar för någon bonus så går det ALLTID dåligt eller som bäst +-0 under de tiden så jag har helt gett upp att jaga bonusar.

 

6: Får inte sitta för skönt i stolen, alltså inte sitta bakåtlutad med benen på den gamla stationära utan fötterna måste vara i golvet.

 

7: Om jag lyssnar på musik vilket jag oftast gör så måste det givetvis vara bra musik och det blir oftast kanske bara 2-3 låtar som får gå under en session på repeat. Sen nästa session får jag leta reda på nån ny bra låt.

 

8: Ganska självklar sak, det får absolut inte vara för varmt på rummet, då tiltar jag.

 

Andra saker... ja de vanliga, inte vara för trött, inge skräp på musmattan. Ja det var det jag kom på nu, kanske fyller på senare :)

 

Edit: Ja det här med andra saker, där kommer ju saker som stör koncentrationen in. Telefonen är ett hatobjekt då jag spelar. Chatprogram kan ju vara störande om det kommer någon some inte pratar poker. Sen en dum sak, jag är ju student och delar en 4:a med några kompisar som spelar poker och det brukar komma hit folk ibland och spela. Då kan inte jag sitta med dom i vardagsrummet och spela för då går det illa. Jag kanske har en mild grad av DAMP så jag har svårt att koncentrera mig? Likaså kan jag inte följa med till andra med bärbara och spela, i alla fall inte om jag vill gå plus. Men det är nog bara en tröskel jag måste komma över, typ gå plus några gånger medans man spelar med andra så lär det ju kunna lossna. Jag har börjat bli ganska osocial nämligen då jag spelar poker :? Sen spelar jag sämre om jag vet att någon jag känner kollar. Det hör väl ihop med att jag inte kan spela med andra. Vågar väl inte spela fullt ut för man är rädd att nån ska tycka att man "spelar fel"? Visa HH:s efteråt och diskutera går ju bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ätit ordentligt, känner mig pigg i kropp och huvud, inte trött och hängig, fått hyffsat med sömn men framförallt känner mig tillfreds.

 

Ibland har man ju sådana där dagar då man är stressad och rastlös och kankse en liten svag huvudvärk, då backar jag rakt ut när jag spelar.

 

Måste vara i toppform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vilka tider på dygnet eller vilka dagar i månaden jag spelar bäst men jag har märkt att jag inte kan spela utan ett mål, nu spelar jag inge highstakes poker så det blir mindre grejer. Men t.ex. för några månader sen ville jag köpa en xbox360 och bestämde då att lyckas jag spela ihop pengarna så slår jag till, lyckas jag inte får jag skita i det! Gick utan problem. Men efter det så hade jag inget direkt jag vill lägga pengarna på och då spelade jag verkligen inte bra. Samma när jag nyss ville ha en ny mp3spelare, allt gick skit bra och det blev en fin spelare.

Så nu har det blivit så att jag tar ut pengarna och spelar inte när det inte är något jag vill köpa och så sätter jag in pengar när det är något nytt som ska inhandlas. Funkar bäst så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite inne på Bimpis linje. Det finns helt klart vissa rutiner och ritualer sammankopplat med ett bra spelande. Här kommer mina:

 

Måste ha bra musik i bakgrunden. För tillfället funkar det bara med sneaker pimps även om jag gjort idoga försöka att variera musiken. Man får inte byta musik för ofta under en session, då går det dåligt.

 

Hunden måste vara i korgen eller i min säng.

 

Jag behöver ha något särskilt trevligt drickbart intill mig. Typ ett gott te eller nåt annat som inte bara är vätska liksom.

 

Tuggummi. Funkar mot både nikotinabstinens och stress. Helst tuggummi med fluor eller nikotin.

 

Solljus är trevligt, men måste stängas ute under spel.

 

Trevligt hångelsällskap. Att trycka på "sit out" och ta en hångelpaus funkar alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ganska jämndåligt hela tiden. "1, 2, 3, checkraise, 1, 2, 3, syna ned..." typ.

 

Resultaten är ju så skiljda från prestationen att det är väldigt svårt att ha känsla för när man spelar som bäst. Det är möjligt att min livs största backsession är den där jag spelat bäst poker.

 

Sen är det ju bra om jag kan ta en paus då och då så att jag inte somnar vid bordet. Fast vissa dagar känns det som jag spelar bättre om jag är sitting out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte hur rutinerade spelare ni är men jag är la ganska fresh, spelat lite drygt ett år.

 

Jag spelar bäst när jag sitter har lagt upp mål, precis som det var skrivet tidigare.

Mitt "enkla" mål är att dra in 500:- per dag under april månad. Minst 5 dagar i veckan, jag SKA ta en pausdag men hitills har det blivigt dåligt med det. (spelar 0.15/0.30$ alt 0.25/0.50$)

 

Av någon konstig anledning så har jag lyckats med målen genom att varva olika klienter, dagarna då korten suger på tex Ladbrokes då blir man ju sur, men då tar jag en bensträckare (hämtar Pepsi i kylen) och byter klient, och då brukar jag bli glad och då vänder det. Får nästan alltid bra kort i början av en session men lyckas däremot aldrig vinna då utan pengarna börjar rulla in efter ca 1timme eller mer vid bordet.

 

Men rutiner är skitviktigt för mig me, om jag tex har en speciell tid jag behöver passa (om den så är 6 timmar senare) så känner jag att mitt spel blir stressat. Jag behöver ta de lugnt, ha på mig mjukisbyxorna och kolla på ett WPT avsnitt eller liknande på burken, då vinner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 2 flaskor sprit så går inget fel.. hur man än gör så vinner man? :D

 

Näe.. inget speciellt som får mig att hitta mitt A-game.. ibland finns det och ibland inte. Sen bara för att man spelar sitt A-game betyder det juh inte att man plussar heller (som Hjort sa), ibland kan tiltklonken vara grymm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar bäst i privata cashgames när 6-7 timmar passerat. Då märks det tydligt att trötta spelare börjar göra ganska grova misstag. De som ligger back börjar gambla mer och de som ligger plus spelar tajtare och är lättare att bluffa ut.

 

Våra sessioner brukar börja kl 17 och sluta runt 09 dagen efter så att man har gott om tid att ta in pengar.

 

Runt 70% av mina vinster kommer de sista 4 timmarna.

 

En gång spelade vi i 24 timmar, samma gäng, där vi var 9 personer. Fyra pers kom in efter att 6 timmar hade gått i o f s. Där länsade jag o brorsan bordet de sista 2 timmarna. Det såg faktiskt ut som en massaker.

 

Försökte hela tiden tilta brorsan och få honom att gå in i pottar mot mig men snorungen vägrade. Man kan ju inte tvinga de heller tyvärr ;)

 

Jag tror överlag att långa sessioner är viktiga. Ivey berättade i en artikel att han ibland spelar 50 timmar i sträck och känner att han är starkare än motståndarna på att spela konstant bra i 50 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen spelar jag sämre om jag vet att någon jag känner kollar. Det hör väl ihop med att jag inte kan spela med andra. Vågar väl inte spela fullt ut för man är rädd att nån ska tycka att man "spelar fel"? Visa HH:s efteråt och diskutera går ju bra.

 

Detta är något som stämmer bra överrens med mig också då det är totalt omöjligt att ha någon som står brevid eller vistas i närheten som kan komma in och kolla hur det går. Så för att jag ska kunna spela mitt A-game så behöver jag vara själv hemma (bor fortfarande hemma hos farsan), vara utvilad och inte ha för mycket med skola eller andra saker som ligger i bakhuvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...