Ekstrom Postad 9 April , 2006 Rapport Share Postad 9 April , 2006 Vakande i morse och hämtade tidningen, och på första sidan var det en stor bild från pokermiljonen, och att de skulle komma en artikel senare i tidiningen, härligt tänkte jag och började läsa. Den var väl ganska välskriven, stod mycket om poker boomen och att de berodde mest på media. Men ett "problem" jag har märkt är att de flesta artiklar i DN, SvD osv är så uddlösa, antingen Per 35, spelat bort vill och sprakapital på poker, eller, som i detta fall, massa fakta om statens intressen i spelandet osv. Varför kan inte dagstidningar inte sluta skriva om det och lämna det åt poker magasin, jag är iaf inte intresserad och det som skrivs nu. Fast en sak som stod var intressant, staten lägger tydligen 29 miljoner på behandling på år, men det ska sänkas till 12 miljoner och samtidigt beräknas dom plusssa 250 miljoner vid årsskiftet. Är inte lika säker på att de kommer ta 25 % av marknaden, men de lär väl minst gå plus 180 - 200 miljoner. Tycker de låter lite underlig iaf. Hur som helst, för dom som har läst artikeln kan den ju kommenteras i denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 9 April , 2006 Rapport Share Postad 9 April , 2006 Såg väl ut som alla andra artiklar i dagstidningar om pokerboomen. Inget nytt, inga nya infallsvinklar. Samma gamla börsklippare, hemmaspelare och spelberoendevarning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 9 April , 2006 Rapport Share Postad 9 April , 2006 Och vad mer (tycker ni) finns det att skriva om då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 9 April , 2006 Rapport Share Postad 9 April , 2006 Ptja, orimligheten i skattelagstiftningen kanske. Eller helt krasst, har man inget nytt så kanske man ska strunta i att skriva om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Tycker också att nyhetsværdet e sådær. Att det finns en pokerboom har ju tidningarna redan berættat, kom med nya vinklar åtminstone. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Eller helt krasst, har man inget nytt så kanske man ska strunta i att skriva om det. Jag ser fram emot de nya tidningarna som är en halv sida långa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Ptja, orimligheten i skattelagstiftningen kanske. Eller helt krasst, har man inget nytt så kanske man ska strunta i att skriva om det. Hur är den orimlig? Jag tycker den är skitbra!Kan inte bli bättre alltså. Hur vill du att den ska vara för att den ska bli bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Inte vara 30% på alla vinster utanför EU utan rätt till förlustavdrag, för att ta ett exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Såg väl ut som alla andra artiklar i dagstidningar om pokerboomen. Inget nytt, inga nya infallsvinklar. Samma gamla börsklippare, hemmaspelare och spelberoendevarning. Jag tyckte artiklarna var skitbra. Det är ju just hemmaspelarna och småspelarna som spelar för nöjes skull som saknas i vanliga fall. Och varför skulle seriösa nyhetstidningar INTE skriva om statens intresse i spelandet? Det är väl samhälleligt och politiskt intressant? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts