APC Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 Va inne på en hemsida (texas-holdem.se) och läste om kortodds i en tabell. Där står det att om man har 21 outs så är oddsen 0,4:1 att man drar ett kort som gör att man lyckas med sin hand. Har funderat lite o dum i huvet som jag är fattar jag inte hur??? Odds räkningen är inga preoblem men: Vilka händer gör att man har 21 outs på turn respektive river-korten? Är 21 outs maximalt antal outs man kan ha? * Flytt till THe - QoS * Citera
Hjort Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 KsQs vs 2c2d Flopp: TsTcJs 8 outs till färg, 6 outs till stege, 6+3 outs till tvåpar. Summa 23 outs. Jag vet inte om det är största möjliga antalet outs man kan ha på floppen. Kom bara ihåg att outs är väldigt trubbiga redskap och inte nödvändigtvis betyder så mycket om du inte har någon uppfattning om motståndarens hand. Väldigt viktiga faktorer är hur troligt det är att de förbättrar till en bättre hand än motståndaren redan har, och hur sårbara de är för utdragningar när du väl fått dem. Citera
Bjorn_ Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 Om du har t.ex. K Q Och floppen kommer: J T 4 Har du två outs till straight flush, ytterligare 7 outs till flush, 6 outs till stege samt 6 outs för top pair, totalt 21 outs. Dock är det ju rätt tveksamt att räkna alla dom outsen fullt ut. Skulle t.ex. inte känna mig allt för trygg på att jag har bästa handen om nästa kort kom Q Sedan kan man ju fråga sig hur intressant det är att räkna outs "i detalj" när man väl har en så pass bra draghand att man är favorit att vinna potten. /Bjorn Citera
Hjort Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 Sedan kan man ju fråga sig hur intressant det är att räkna outs "i detalj" när man väl har en så pass bra draghand att man är favorit att vinna potten. Och det är då motståndaren synar ett tre gånger pottbet all-in med Ah9h för att han ju hade ett färgdrag och trodde att du hade tvåpar. Citera
jackbalsam Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 Gjorde ett litet besök på 2/4 NL för några veckor sedan (spelar vanligtvis 0.5/1 och ibland 1/2). Semibluffade all in med färgdrag samt gutshot, blev callad av överpar i damer samt ett högre flush drag vilket lämnade mitt "monsterdrag" med 3 outs av vilka jag såklart hittade ett på rivern. Inte mitt bästa spel nånsin kanske men en helt ok pott på $900 då jag bustade båda. Citera
fek02cth Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 KsQs vs 2c2d Flopp: TsTcJs 8 outs till färg, 6 outs till stege, 6+3 outs till tvåpar. Summa 23 outs. Jag vet inte om det är största möjliga antalet outs man kan ha på floppen. Kom bara ihåg att outs är väldigt trubbiga redskap och inte nödvändigtvis betyder så mycket om du inte har någon uppfattning om motståndarens hand. Väldigt viktiga faktorer är hur troligt det är att de förbättrar till en bättre hand än motståndaren redan har, och hur sårbara de är för utdragningar när du väl fått dem. 22 outs om man ska vara petig, 2c ger fi kåk EDIT: Tack Jack, 2s mena jag.. EDIT2: Jag tar tillbaka.. 23 outs naturligtvis Citera
jackbalsam Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 KsQs vs 2c2d Flopp: TsTcJs 8 outs till färg, 6 outs till stege, 6+3 outs till tvåpar. Summa 23 outs. Jag vet inte om det är största möjliga antalet outs man kan ha på floppen. Kom bara ihåg att outs är väldigt trubbiga redskap och inte nödvändigtvis betyder så mycket om du inte har någon uppfattning om motståndarens hand. Väldigt viktiga faktorer är hur troligt det är att de förbättrar till en bättre hand än motståndaren redan har, och hur sårbara de är för utdragningar när du väl fått dem. 22 outs om man ska vara petig, 2c ger fi kåk (Kolla fis hand) Citera
imfamna Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 22 outs om man ska vara petig, 2c ger fi kåk Njäe... 3s,4s,5s,6s,7s,8s,9s,As = 8 outs 9c,9d,9h,Ac,Ad,Ah = 6 outs Kc,Kd,Kh,Qc,Qd,Qh,Jc,Jd,Jh = 9 outs totalt 23 outs Citera
fek02cth Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 22 outs om man ska vara petig, 2c ger fi kåk Njäe... 3s,4s,5s,6s,7s,8s,9s,As = 8 outs 9c,9d,9h,Ac,Ad,Ah = 6 outs Kc,Kd,Kh,Qc,Qd,Qh,Jc,Jd,Jh = 9 outs totalt 23 outs tar tillbaka allt! ska sluta skriva här samtidigt som jag lirar Citera
imfamna Postad 18 November , 2004 Rapport Postad 18 November , 2004 Det skulle vara kul att se ett exempel på en hand med minst 24 outs, eller ett bevis på att ingen sådan hand finns. Någon som antar utmaningen? Citera
jackbalsam Postad 18 November , 2004 Rapport Postad 18 November , 2004 Sen finns det väl händer med 30+ puts i Omaha? En bra grej att veta är att man behöver 13 outs på floppen för att vara favorit mot en "made hand". Citera
Recommended Posts