Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

9 players

Converter

Relevant fi har VPIP 24%, PFR 13% Agg 1.6 och WtSD 40%

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with 7:diamond: A:diamond:

7 folds, SB raises, Hero calls.

Slentriansynar, så här i efterhand känner jag att det här är en hand jag kanske borde höja för värde med preflop mot SB steal?

Flop: 2:diamond: A:heart: 7:club: (4SB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

Floppar toptvåparet och väljer att bara syna för att försöka suga ur mer bets ur motståndaren. Rätt eller fel?

Turn: 6:heart: (3BB, 2 players)

SB checks, Hero ???

Checka bakom för att försöka inducera bluff på rivern eller beta och hoppas att fi checkhöjer med en hand jag slår alternativt synar en bet både på turn och river??? Hur resonerar du?

/Bjorn

Postad

Enkel 3 bet pf. Men som du spelade handen hade jag raisat då många spelare spyr chips pf och på floppen i SB/BB dueller han kanske i sin naivitet då ej tror att du har esset som du representerar och 3bettar en hand såsom KQ. Beta turn för dig i detta fallet är självklart dels för värde dels för att han kan få en idiotstege gratis på rivern.

Postad

Alla framgångsrika FL-spelare jag känner har det gemensamt att de kör på som tokstollar nästan varje gång de har en stark hand. Det är inget bevis för att det är rätt, men tänkte att du ville veta.