Gå till innehåll

Rädsla för att spela på högre nivåer?


nicke.g8

Recommended Posts

På forumet har jag läst om flera som börjat sin pokerkarriär med att vinna stora summor för att sedan komma in i svåra förlustsessioner. Förmodligen beroende på att de spelar på en alldeles för hög nivå sett till bankrulle och/eller kunskap.

 

Vad jag undrar är; finns det någon som tvärtom har börjat på lägre nivåer.. plusat bra månad efter månad, men som ändå är rädd för att kliva upp på en högre nivå? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag "lade av" så var min plan följande:

 

- Grindar på en nivå, t.ex 1/2.

 

- Försök att ta ut en fast summa varje månad. Spara eventuellt överskottet.

 

- Överskottet kan du ta ut om du haft downswings en månad. I längden så kommer det förhoppningsvis växa sig större och du kan använda det för att prova på en högre nivå.

 

- Om du skulle förlora överskottet så fortsätter du på din grundnivå och bygger upp ett nytt överskott. När din statistik säger dig att den högre nivån är mer lönsam (och du har en tillräcklig BR) så blir den din nya grundnivå.

 

-Börja om på steg 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad jag undrar är; finns det någon som tvärtom har börjat på lägre nivåer.. plusat bra månad efter månad, men som ändå är rädd för att kliva upp på en högre nivå? :roll:

 

Ja jag känner verkligen igen mig i det här. Jag har spelat i 2år

första året spelade jag 3/6FLT och det senaste året har jag spelat 5/10 FLT SH.

På de här 24månaderna har jag haft en minus månad. Jag har rulle för högre nivåer, och troligen skulle jag kunna tjäna mer på att spela högre upp. Men ändå har jag inga planer på att flytta upp. Det kanske låter konstigt. Men jag känner mig komfortabel på den här nivån, jag har varit upp och nosat lite på 10/20. och gått lite plus över 5000 händer. Men gick ändå ner till 5/10

 

För mig handlar det inte bara om bankroll och winrate och sånt. Utan för mig handlar det om att må bra, jag har helt enkelt inte modet. När jag backade $800 på en dag så var det riktigt jobbigt. Jag kände att, det var inte riktigt värt det. Även om jag tjänar mer på sikt och att det var ingen fara med bankrollen. så var det ett enkelt val att kliva ner. Pengarna på 5/10 räckte gott för mig och så slapp man den där jobbiga känslan man får när man förlorat riktigt mycket.

 

fegis, javisst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...