Gå till innehåll

LÄNK: Svenska Spel startar pokersida?

Zyr

Recommended Posts

• 4 weeks later...
  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då krosspostar jag lite här, så kan vi diskutera det här:

"Svenska Spel räknar med att dra igång pokerspel på nätet lagom till jul. Speljätten räknar med att ta 30-50 procent av nätpokermarknaden inom två år."

Snacka om stora ambitioner, jag antar iofs att det gäller den svenska marknaden, men oavsett så måste de uppvisa mycke mer dynaik än de gör med den nuvarande verksamheten för att kunna ta denna typ av marknadsandelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna notis

SPEL: LOTTERINSPEKTIONEN NEKAR SVENSKA SPEL NÄTPOKER - DN

2005-04-19 09:25

STOCKHOLM (Direkt) Lotteriinspektionen har i ett yttrande ställt sig negativ till en lansering av poker på internet från Svenska Spel.

Det skriver Dagens Nyheter i tisdagens utgåva och hänvisar till ett yttrande från Lotteriinspektionen på måndagen.

Finansdepartementet kommer att fatta beslut i frågan senare./MLH¨

Lotteriinspektionen verkar vara remissinstans och finansdepartementet beslutande.

Kanske inte är helt avgjort än. Måste vara svårt för Pär Nuder att bestämma sig här, inkomster vs lotteriinspektionen.

Ett citat från LI's yttrande varför man är negativ:

Såvitt Lotteriinspektionen känner till föreligger inte någon forskning om vilka spelberoendemässiga och andra konsekvenser som pokerspel kan få. Inspektionen anser därför att riskerna för spelberoende inte är tillräckligt utredda.

http://www.lotteriinsp.se/upload/Yttrande%20fidep.pdf

Länk till kommentar

En ensidig höjning av Svenska Spels konkurrenskraft, på sätt framgår av ansökningarna, utan att samtidigt vidta åtgärder för att uppnå lagens skyddssyften kan medföra att den svenska spelregleringen inte längre skulle anses vara förenlig med EG-rätten. Vad Svenska Spel anfört i ansökningarna om spelansvar torde inte vara tillräckligt för att lotterilagens skyddssyften skall kunna upprätthållas.

Det där är INTRESSANT!

Länk till kommentar

Intressant läsning, tackar för länken! Kan konstatera att LI ställer sig lika frågande som jag och förmodligen väldigt många fler över SS's marknadsföring:

Vad gäller frågan om marknadsföring har Lotteriinspektionen kunnat konstatera, att för Internetspel som inspektionen gett tillstånd till för folkrörelserna, har dessa, trots avsevärda marknadsföringsinsatser, inte nått väntat resultat, varför inspektionen ifrågasätter Svenska Spels slutsatser i fråga om vilka marknadsföringsinsatser som krävs för att kanalisera spelandet till Svenska Spels ansökta spelformer.

Det första jag tänker på när jag hör om Svenska Spel och internet är "dra i ett snöre och få en hink tjära över dig" alternativt "öppna en dörr och bli trout-slapped" Lockande? Nja.

Fast nu kanske syftet var att avskräcka från lottköp via nätet från Svenska Spel, vad vet jag..

/D

Länk till kommentar

:lol:

Denna gången förstår jag humorn iaf. ;) Det där kan ju bara inte stämma. Tror inte de kommer ta några större marknadsandelar med sådana begränsningar... :shock:

Det tror inte jag heller. Men dom har nog ett större problem än det, nämligen att dom inte får starta ngn pokersida över huvud taget.

Länk till kommentar

Lotteriinspektionen verkar vara remissinstans och finansdepartementet beslutande.

Kanske inte är helt avgjort än. Måste vara svårt för Pär Nuder att bestämma sig här, inkomster vs lotteriinspektionen.

Dom går aldrig emot LI. Vilket jag tycker är synd i detta fall.

Länk till kommentar

Har precis läst igenom den här tråden och det nämns ibland, men det tål att upprepas..., tänk vilka möjligheter till vinster det skulle finnas om SS inför en pokersajt... Det måste ju bara kryla av torskar inne på en sån sajt. Tänk er när medelsvensson som spelat på trav och strycktipset i hela sitt liv får erbjudande om att lira lira lite poker på nätet. Han tror att det är ett turspel och lirar lite och tror att han bara har otur med korten när har förlorar.

Tack för mig...=)

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Några slogans till Svenska Spel den dag de öppnar nätpoker:

"Rädda 25 avdankade kaptener utan krig, spela hos oss"

"Rädda gotland, spela här"

"Satsa 10kr, vinn upp till ((insats * 1/8 * 0.01 * basbelopp) - (rake/0.5)) / pott"

"Plötsliga händer, det du - (AA begränsas till max 4 dag per 100.000 spelare)"

"No no, no no limit"

"Randomizer controlled by government - återbetalningsgrad guaranteed"

"Where everyone else is fixed on fixed, we're fixed on split"

"Alla andra ställen är oseriösa, vi tänker på återbetalningsgraden"

Länk till kommentar