Smygaren Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Vad betyder "showdowns won" ? Är det hur ofta man vinner potten när alla checkar på river? (Jag hade 100% showdowns won under en session och då förlorade jag en pot på rivern, så alla potter som går till rivern kan inte räknas in) Jag ligger f ö kring 80% efter många tusen händer. Vad gör jag för fel? undrar Smygaren Citera
Bibben Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 bara jag som har för mig att man ska ligga runt 60-70 för att få en lite lösare image i viktiga potter? kanske bara vill bortförklara mig? kanske borde hålla käft? Citera
Mockasin Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Showdowns won är hur ofta man vinner handen då den spelas till slutet (till showdown då det e dags att visa). Självklart ska man inte ha 100% här eftersom man då spelar alldeles för tight och blir bortbetad från potter där man har odds att syna trots att man inte har någon kanonhand. Citera
Smygaren Postad 7 April , 2006 Författare Rapport Postad 7 April , 2006 Showdowns won är hur ofta man vinner handen då den spelas till slutet (till showdown då det e dags att visa). Självklart ska man inte ha 100% här eftersom man då spelar alldeles för tight och blir bortbetad från potter där man har odds att syna trots att man inte har någon kanonhand. Med risk för att bli tjatig, det är dock skillnad på de tre alternativen nedan... Alla händer där riverkortet vänds upp? Alla händer där någon bettar på river? Alla händer där någon bettar och någon annan synar rivern? Citera
Mockasin Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Det sista. När allt är färdigt på rivern och spelarna visar upp sina händer kallas för showdown. Citera
Smygaren Postad 7 April , 2006 Författare Rapport Postad 7 April , 2006 Det sista. När allt är färdigt på rivern och spelarna visar upp sina händer kallas för showdown. OK! Citera
Smygaren Postad 8 April , 2006 Författare Rapport Postad 8 April , 2006 80% är alldeles för högt. Jag vet! Men hur löser jag problemet?? Citera
sulla Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Låter lite konstigt att säga att du bör spela mer händer till slutet, låter också fel att säga att du ska ha en lägre siffra, alla vill ju ha 100% där. Men för att förklara, har du 100% där betyder det ju att du bara går med till rivern då du är döds-säker på att vinna. Det innebär att du spelar för lite händer till river. Skulle gärna se dina andra procent för en analys. Fold prflop, fold flop och dessa... Citera
Supertequila Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 80% är alldeles för högt. Jag vet! Men hur löser jag problemet?? Ljug. Citera
Smygaren Postad 8 April , 2006 Författare Rapport Postad 8 April , 2006 80% är alldeles för högt. Jag vet! Men hur löser jag problemet?? Ljug. Nu är jag inte med. Skall jag bluffa mer med dåliga händer på rivern, i hopp om att motståndarna observerat att jag ofta har bra händer i en showdown?? Citera
majorj Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 80% är alldeles för högt. Finns det nån nivå som man generellt kan säga är bra? Citera
Juster Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 Jag ligger iaf nere o kravlar på 52%, känns som det är lite lågt Citera
Supertequila Postad 8 April , 2006 Rapport Postad 8 April , 2006 80% är alldeles för högt. Jag vet! Men hur löser jag problemet?? Ljug. Nu är jag inte med. Skall jag bluffa mer med dåliga händer på rivern, i hopp om att motståndarna observerat att jag ofta har bra händer i en showdown?? Hahaha.. näh,,, jag menade att du ska ljuga för oss om din showdownprocent o på så sätt "lösa" problemet. Ett skämt, kanske inte helt lyckat dock Citera
Smygaren Postad 8 April , 2006 Författare Rapport Postad 8 April , 2006 80% är alldeles för högt. Jag vet! Men hur löser jag problemet?? Ljug. Nu är jag inte med. Skall jag bluffa mer med dåliga händer på rivern, i hopp om att motståndarna observerat att jag ofta har bra händer i en showdown?? Hahaha.. näh,,, jag menade att du ska ljuga för oss om din showdownprocent o på så sätt "lösa" problemet. Ett skämt, kanske inte helt lyckat dock Ok... Citera
Krelian Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Men för att förklara, har du 100% där betyder det ju att du bara går med till rivern då du är döds-säker på att vinna. Det innebär att du spelar för lite händer till river. Skulle gärna se dina andra procent för en analys. Fold prflop, fold flop och dessa... Men det kan ju också betyda att han bettar ut de andra och vinner potten. Citera
Skumdum Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 fast då blir det ju ingen showdown.. Citera
Opteron Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 du bör ligga på runt 50% showdown won om du spelar fixed på 10-manna. Det är extremt viktigt att "pay:a off" mot både dåliga och bra motståndare. Bra motståndare gör allt för att du ska lägga dig med bra händer, dåliga motståndare går oftast för långt med för dåliga händer och har ofta ingenting alls. http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/pokerstatestik.JPG Citera
Smygaren Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Postad 12 April , 2006 du bör ligga på runt 50% showdown won om du spelar fixed på 10-manna.Det är extremt viktigt att "pay:a off" mot både dåliga och bra motståndare. Bra motståndare gör allt för att du ska lägga dig med bra händer, dåliga motståndare går oftast för långt med för dåliga händer och har ofta ingenting alls. Jag försökte skaffa pokertracker men det var något fel på sidan. Skall göra ett nytt försök vid tillfälle o posta min statistik efter det. Jag är dock rätt säker på att jag inte foldar för mycket på rivern. Jag betalar av när de sätter sina långskott, och jag håvar in när de bluffar på rivern. Det finns nog en del annat att kritisera i mitt spel (jag har en del teorier om vad det är men väntar med det så att ni får chansen att analysera mina siffror förutsättningslöst först). Citera
bossbaver Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 jag själv ligger på ca 58%... tror att det kan vara en ganska bra siffra, vet alla att du bara synar ner till river när du har Nöten, så blir det inte många händer framöver som verkligen går ända dit... du "måste förlora ibland" (men det är smart att göar det i små potter ) och vinna de stora Citera
heltok Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 försök att se varje enskild hand istället. nöten har 100%, 23o oförbättrad 0%. alla med över 50% i enskilda läget måste tas till showdown. är potten stor ska de med 5-10% också tas till showdown. för att få ner totala siffran måste helt enkelt fler låga tas till showdown. Citera
morberg Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 80% är alldeles för högt. Jag vet! Men hur löser jag problemet?? Syna ner mer. Vad har du för värde på Went to Showdown? Citera
Bjorn_ Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Men för att förklara, har du 100% där betyder det ju att du bara går med till rivern då du är döds-säker på att vinna. Det innebär att du spelar för lite händer till river. Skulle gärna se dina andra procent för en analys. Fold prflop, fold flop och dessa... Men det kan ju också betyda att han bettar ut de andra och vinner potten. Nej en sådan spelare kommer snarare att ha en W$SD under 50%. En spelare som spelar extremt aggresivt och hela tiden attackerar (med både värdebet, semibluffar och skyddsbets) kommer bli nersynad mer sällan men med bättre händer. Kan väl säga att för egen del ligger jag på en W$SD på drygt 43% och är en marginell förlorare (i pengar räknat) på mina showdownhänder men är ändå en ganska rejäl vinnare totalt efterssom jag vinner så mycket på "won w/o SD" händer, ofta där jag inte har korten. /Bjorn Citera
wheel_jr Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 56% är de bästa på SH NL om du frågar mig =) Citera
Recommended Posts