Gå till innehåll

NLT - SH, floppar QQQ


Recommended Posts

Vad anser ni förresten om att re-raisa pf med QQ?

Jag säger: gör det.

Har inte direkt spelat på NL2/4, utan som mest på 0.5/1, men reraise med QQ+ (beroende på vem man möter) är oftast rätt där.

 

Du kommer få ett svårt bet efter flopp om det dyker upp en K eller A, skulle hellre vänta med att re-raisa till efter floppen då det är lättare att se var du står i handen. Troligen sitter ju FI med antingen K eller A på hand.

 

Raise innan flop är ok, men inte re-raise, du får bara syn av bättre eller marginellt sämre händer.

 

Det här håller jag absolut inte med om! Många personer synar re-raise alldeles för ofta då de ser det om en personlig förolämpning (eller vad det nu är) och du har position. Dessutom kan jag inte se så många "marginellt sämre händer" än QQ. Det skulle ju vara AK men den tycker jag är i klart underläge till QQ i ett sånt här läge och dessutom kastar iaf jag oftast den mot ett re-raise.

 

Själv re-raisar jag oftast 6-handed med JJ+ och AK, samt ibland med AQ/AJs 99-TT och "bluffar" mot "svaga" höjningar (t ex mini-raise från CO).

Med någorlunda uppmärksamma motståndare (vilket iofs knappast är en självklarhet) tycker jag nästan att man måste re-raisa antingen QQ eller AK i alla fall. Annars spelar man ju med öppna kort varje gång man re-raisar och straffar inte FI tillräckligt mycket när han steal-raisar.

 

Och får du bara action av bättre händer när du har QQ föreslår jag att du börja re-raisa 23o oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad anser ni förresten om att re-raisa pf med QQ?

Jag säger: gör det.

Har inte direkt spelat på NL2/4, utan som mest på 0.5/1, men reraise med QQ+ (beroende på vem man möter) är oftast rätt där.

 

Du kommer få ett svårt bet efter flopp om det dyker upp en K eller A, skulle hellre vänta med att re-raisa till efter floppen då det är lättare att se var du står i handen. Troligen sitter ju FI med antingen K eller A på hand.

 

Raise innan flop är ok, men inte re-raise, du får bara syn av bättre eller marginellt sämre händer.

 

Det här håller jag absolut inte med om! Många personer synar re-raise alldeles för ofta då de ser det om en personlig förolämpning (eller vad det nu är) och du har position. Dessutom kan jag inte se så många "marginellt sämre händer" än QQ. Det skulle ju vara AK men den tycker jag är i klart underläge till QQ i ett sånt här läge och dessutom kastar iaf jag oftast den mot ett re-raise.

 

Själv re-raisar jag oftast 6-handed med JJ+ och AK, samt ibland med AQ/AJs 99-TT och "bluffar" mot "svaga" höjningar (t ex mini-raise från CO).

Med någorlunda uppmärksamma motståndare (vilket iofs knappast är en självklarhet) tycker jag nästan att man måste re-raisa antingen QQ eller AK i alla fall. Annars spelar man ju med öppna kort varje gång man re-raisar och straffar inte FI tillräckligt mycket när han steal-raisar.

 

Och får du bara action av bättre händer när du har QQ föreslår jag att du börja re-raisa 23o oftare.

 

Vet inte om du missa men han skrev:

 

Har inte suttit speciellt länge och har ingen speciell read.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen preflop är helt okej, även om jag oftast "motvilligt" själv höjer =) Men jag semi-bluff-reraisar hellre med 55-99 preflop i position än QQ. Och continuation bettar de flesta floppar, fi viker nästan alltid. Och träffar man set med 55-99 på oskyldig bräda och han får exempelvis två par tror han att han har mitt förmodade överpar slaget, eller själv har överpar t ex, så kan man få bra betalt.

 

QQ är en hand som kan stå i sig själv och med en reraise preflop så bygger man pott och kan få svårare att släppa postflop jämfört med 55-99.

 

Riktigt stabilt och konservativt att check bakom på rivern, men låt det inte bli någon vana att missa värdebetar på rivern.. men som du säger, i denna hand är det inte många händer som du slår som kommer syna en värdebet här.. och att få en check-raise all in, som du skulle fått i denna hand är ju riktigt läskigt. Riktigt sneaky av fi att checka på river, det är sååå många som kommer försöka göra en värdebet där som han kan höja.

 

Men jag tycker du höjer för lite på flop och betar för lite på turn!

 

På en sådan där actionbräda kan du lätt höja till minst $70 (gärna mer) på flop och beta $100 på turn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet inte om du missa men han skrev:

 

Har inte suttit speciellt länge och har ingen speciell read.

 

Jo, det såg jag. Hurså?

 

Jag säger heller inte att man "alltid" ska återhöja QQ, framförallt inte då FI höjde ur första position. Det jag vände mig mot var att du och sullan(?) närmast verkade tycka att det var fel att re-raisa damerna.

Sedan beror det ju mycket på spelstil och liknande, men jag gillar att ha en ganska vid HD när jag re-raisar så att jag får mer pay-off på mina höga pockets (QQ+). Väldigt många personer re-raisar i princip aldrig - har de inte class A är de rädda att vara efter och har de AA/KK slowplayar de då det annars blir så uppenbart när de väl re-raisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...