Gå till innehåll

Parbet.com - Sign-up bonus 100% max $150


Oddish

Recommended Posts

Ang. denna: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=26199&highlight=

 

Every hand you play is rewarded with Frequent Player Points

 

1. Menar de varje hand man får kort, eller varje hand man "spelar", d.v.s. inte slänger, d.v.s. man bidrar till potten. Väldigt luddig formulering.

 

2. Tror ni det omöjligt att fixa $150 bonus på NL $0.25/0.50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Så här står det på Parbets hemsida om FPP i ring games:

 

Ring Games:

 

0.25 FPP for every $0.25 raked pot.

 

0.50 FPP for every $0.50 raked pot

 

FPP for every $1 raked pot that they are dealt cards in.

 

 

The FPP system is based on the total rake taken of every pot and not on the total amount rake paid during one day. This means a player is not rewarded with FPPs for playing in pots where the rake does not reach $0.25.

 

Men vad betyder detta i pottstorlek? Och räcker det att ha delats ut kort för att få FPP eller måste man bidra också (om man lägger sig i SB har man då bidragit?)?

 

Hur en FPP beräknas är ju viktigt för att dra slutsats om denna bonusen är bra eller skräp.

 

Jag börjar bli lite less :( över alla olika sajters konstiga och krångliga system för att beräkna inspelade händer till bonusar mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parbet ligger på samma nätverk som Eurolinx och om dessa står följande att läsa på BW.

 

På NL 0,25/0,50 så får du in $1,06 per timme på ett fullt bord och $1,08 på ett shorthanded.

 

NL0,50/1 drar du in $1,96 respektive $2,44

 

 

Pratar vi FL 0,50/1 istället så är det löjeväckande $0,76 respektive $0,62.

 

Ett dramatiskt hopp till FL 1/2 som ger $2,44 respektive $2,98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad betyder detta i pottstorlek? Och räcker det att ha delats ut kort för att få FPP eller måste man bidra också (om man lägger sig i SB har man då bidragit?)?

 

Hur en FPP beräknas är ju viktigt för att dra slutsats om denna bonusen är bra eller skräp.

 

Jag börjar bli lite less :( över alla olika sajters konstiga och krångliga system för att beräkna inspelade händer till bonusar mm

 

Jag gissar (hej vilt och utan några vettiga grunder) att du får 0,25 FPP varje gång du har fått kort och potten (med eller utan din hjälp) kommer upp i en sådan summa att rejken som tas ur den är lika med eller högre än $0,25. (Dock ej lika med eller högre än $0,50)

 

Är rejken som tas ur potten $0,50-$1 så får du 0,5 FPP

 

Och blir potten så stor att rejken som tas är $1 eller mer så får du en hel FPP.

 

Då kvarstår frågan hur stor potten ska bli för att rejken ska uppgå till $0,25. Återigen en vild gissning. $5.

 

En pott på $10 rejkas med $0,50 och en pott på $20 rejkas med $1.

 

Jag pallar inte kolla upp deras rejktabeller, men det tror jag nog att du kan klara om du vill ha exakta och säkra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...