Gå till innehåll

DVD: "Secrets of NL Hold'em" av Lederer


Matteprof

Recommended Posts

Ja är det ett 10-seatsbord där Dewey Tomko raisar UTG skulle jag folda Q,Ks men är det Gus Hansen som rasiar on the Button och jag har Q,Ks i bb skulle jag gå all in :D

 

Folden beror på vem som raisar. Men risken att man är dominated är rätt stor och då kan det bli dyrt även när man träffar topparet med Q eller K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag tycker inte filmen var särskilt bra. En bok är bättre, och säkert billigare.

 

Angående Lederers fold så, om jag minns rätt (jag såg den igen idag), så var det väl för att killen hade slagit honom några gånger precis innan så han ville väl inte bli slagen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte filmen var särskilt bra. En bok är bättre, och säkert billigare.

 

Angående Lederers fold så, om jag minns rätt (jag såg den igen idag), så var det väl för att killen hade slagit honom några gånger precis innan så han ville väl inte bli slagen igen.

 

Japp så var det. Paul Darden hade vunnit ett par gånger över Howard, och det var han som raisade.

 

För övrigt så var det A :heart: Q :heart: han foldade, och inte K :heart: Q :heart::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

More Secrets of No-Limit Hold'em, Howard Lederer. More Secrets of No-Limit Hold 'Em will take your game to the next level. MORE SECRETS is loaded with Howard's patented No Limit Hold 'Em knowledge, including his personal secrets for: SLOW PLAY, INFORMATIONAL RAISES, VALUE OF THE SUITED CONNECTOR, SPOTTING "TELLS, and SIZING UP YOUR OPPONENTS. DVD #D12, $29.95.

 

Nån som sett uppföljaren?

ConJelCo har visst släppt en del videos, nån som har någon annan?

http://www.conjelco.com/video.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte filmen var särskilt bra. En bok är bättre, och säkert billigare.

 

Angående Lederers fold så, om jag minns rätt (jag såg den igen idag), så var det väl för att killen hade slagit honom några gånger precis innan så han ville väl inte bli slagen igen.

 

Japp så var det. Paul Darden hade vunnit ett par gånger över Howard, och det var han som raisade.

 

För övrigt så var det A :heart: Q :heart: han foldade, och inte K :heart: Q :heart::P

 

AQo är en hand som fått Paul Ivey ur WPTs finalbord två gånger utav 6 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Howard Lederer är en av mina stora idoler inom pokervärlden.. Såg ett avsnitt av WSOP(tror det var tredje) där han slängde Q :heart: K :heart: .. Det kallar starkt!

 

Nja, folda en sån hand skulle t.o.m jag klara av att göra. ;)

 

Såg min idol Lederer tilta rejält mot slutet i Battle of champions så han är mänsklig lite nu o då trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Tack för tipset * priatsnack bort - QoS *

Ska vi se om den är bra.

 

Tycker Lederer verkar jävligt bra (WSOP o WPT), dock tycker jag det är ganska konstigt att det var första gången år 2003 som han var "in the money" på wsop, och då hade han totalt spelat wsop 16 gånger. :shock:

 

Va?? nej det stämmer inte, han var med samma år som Johnny Chan vann WSOP, då kom han typ 5a har jag för mig. Så där har du fel dessvärre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man som über-rookie (spelar FL 0.25/0.50) följa Howards pre-flopp guide? Eller är den kanske för tight?

 

Verkar som att vanligaste nybörjarfelet är just att man spelar för löst.

 

//Mvh, M

 

Lederers preflop strat e anpassad för NL, du kan sålunda inte använda den för FL spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset * priatsnack bort - QoS *

Ska vi se om den är bra.

 

Tycker Lederer verkar jävligt bra (WSOP o WPT), dock tycker jag det är ganska konstigt att det var första gången år 2003 som han var "in the money" på wsop, och då hade han totalt spelat wsop 16 gånger. :shock:

 

Kan omöjligt stämma då Howard Lederer har två "wsop bracelets"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

# 2004 WSOP Seven in the money finishes

# 2004 PLO Bellagio 5 Star 1st $139k

# 2004NLHE Bellagio 5 Star 1st $339k

# 2003 Party PokerCaribbean 1st$289k

# 2003NLHE Bellagio 5 Star 1st $220k

# 2002NLHE WPT Conn 1st $320k

# 2001WSOP Lowball 1st $165k

# 2000WSOP Omaha8 1st $198k

 

Två Bracelets

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker filmen är ganska bra, och bäst av alla är Howard själv. Precis som någon skrev så verkar han konstant vara nervös och verkar flummig. En klar kontrast till det stenansiktet han brukar ha..

 

Ha ha, absolut. "I'm Howard Lederer and welcome to secrets of no limit hold'em". Som inledningen till ett föredrag i skolan. Och sen när de byter till en kameravinkel från sidan men han fortsätter stirra rakt fram. Mossigt och väldigt... oamerikanskt på ett lite charmigt vis.

 

Gillar båda filmerna rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...