Gå till innehåll

Går det att ta bort post-räknaren?


Recommended Posts

Bara nyfiken?

 

Har fått flera kommentarer ang att man skulle posta bara för att boosta antal postningar, vilket är rättså lamt tycker jag. För min del är det skitsamma hur många poster man har, det kunde lika gärna inte visats öht. Jag spenderar +8h/dag framför datorn och lirar poker, letar bonusar, söker info på forumet etc och då är det klart att det blir en hel del poster, både seriösa och tramsiga (jag gillar att skriva helt enkelt).

 

Så är det något som forumskaparen bestämmer vilket som ska synas i kolumnen till vänster eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Posträknaren är om inte annat ett bra verktyg för oss moderatorer i jakten på spamtomtar.

 

Det försvinner alltså från profilen också om man väljer att ta bort visningen i vänsterkolumnen?

 

Vet ej. Det är snarare det att när man ser ett "lovpris-av-nya-superdupersiten" -inlägg och killen som har postat har 2 inlägg totalt så triggar alarmet i skallen och man kan kolla upp det hela. Nio ggr av tio är det nån med intresse i siten som har skrivit. Är det en användare med +1000 inlägg är ration den omvända. Tar man bort posträknaren försvinner hela den möjligheten att snabbt hitta potentiella egenreklammuppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan väl vara kul för användarna att kunna se vilka som är riktigt insnöade på detta forum och tvärtom. Ha kvar räknaren!

 

Till Myssion. Om du inte bryr dig om hur många poster du har, ignorera då räknaren så är allt frid och fröjd.

Edit: Poängen uppfattad. Vi ska aldrig mer reta dig för att du har så många inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore om det visades bara på dem som postat mindre än si och så många inlägg. Då avslöjas spam-nissarna, men det incitament att blaja som Myssion talar om (vilket jag tycker han har en poäng i - det finns människor med konstiga uppfattningar om vad som är prestige) försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har på vissa andra forum sett att man kan få en status istället. ( < 100 inlägg = nybörjare, >100 = van postare, > 1000 = spamartist). På så sätt kan man ta bort visningen av antalet inlägg och fortfarande ha information om eventuell trovärdighet.
Jag är den första att erkänna att jag har noll trovärdighet när det kommer till att ge värdefulla tips angående poker, trots detta har jag på något muppigt sätt lyckats generera fyrsiffrigt antal postningar. Ditt argument faller ;)

 

För min del får gärna nuffrorna finnas kvar eller något käckt alternativ såsom Loveless föreslår. Nybörjare: 72o, Hjort: AKs...

 

/TF :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Posträknaren är om inte annat ett bra verktyg för oss moderatorer i jakten på spamtomtar.

 

Det försvinner alltså från profilen också om man väljer att ta bort visningen i vänsterkolumnen?

 

Det står 1904 under din bild Myssion. Men det är väl ditt födelseår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flopturnriver.com har ett schysst liknande system

Se där, om du inte hade haft över 200 inlägg hade vi genast antagit att du bara försökte göra reklam för det där stället...

Nä men, jag personligen har i alla fall inte lagt märke till att någon uppenbart bara skrivit för att få en högre siffra. Om det nu gör någon glad att hålla på med det så gör det inte mig särskilt tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flopturnriver.com har ett schysst liknande system

Se där, om du inte hade haft över 200 inlägg hade vi genast antagit att du bara försökte göra reklam för det där stället...

Nä men, jag personligen har i alla fall inte lagt märke till att någon uppenbart bara skrivit för att få en högre siffra. Om det nu gör någon glad att hålla på med det så gör det inte mig särskilt tiltad.

 

Kan ju tänkas att dom eviga "fold" "fold preflopp" "all-in" och liknande en och två ordsposterna i handanalys kan vara sånna, dom har du säkert inte missat!

 

(boost :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(jag gillar att skriva helt enkelt).

Något OT, men ändå: använd ändra-knappen för att ändra ett inlägg och komplettera det med info som du kommer på när du tryckt på Skicka-knappen. Jag kan förstå varför en del har tyckt att du varit igång och post-count-horat när du har haft några inlägg omedelbart efter varandra i en tråd som inte är din (eller frugans) dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(jag gillar att skriva helt enkelt).

Något OT, men ändå: använd edit-knappen för att ändra ett inlägg och komplettera det med info som du kommer på när du tryckt på Skicka-knappen. Jag kan förstå varför en del har tyckt att du varit igång och post-count-horat när du har haft några inlägg omedelbart efter varandra i en tråd som inte är din (eller frugans) dagbok.

 

Jag gillar Myssions inlägg nästan jämt. Och förstår inte det där med postcounthoreriet. Whatsthepointliksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...