Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Pacific poker 0.25/0.5 Hold'em (9 handed)

Löst och tomtigt med stor omsättning på spelare. Är väl själv i ganska usel form vid tillfället och har precis innan med nöd och näppe återhämtat mig från en semitilt.

Preflop: Hero is CO with Q :diamond: Q :spade:

MP1 posts BB out of position

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 checks, MP2 raises, MP3 folds, Hero raises, button calls, SB folds, BB calls, UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls

Preflop känns inte så mycket att kommentera, bra hand, bra position och raise.

Flop: (18½ SB) Q :heart: T :club: 8 :heart: (6 players)

BB checks, UTG+1 checks, MP1 checks, MP2 checks, Hero bets, button calls, BB folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 raises, Hero reraises, Button calls, UTG+1 calls, MP2 caps, Hero calls, Button calls, UTG+1 calls.

Här vette'fan vad jag håller på med, hur som helst bara vägrar alla att lägga sig. Funderar en kort sekund på att lägga mig när MP2 cappar men tänker att inte fan kan man släppa en topptriss för ett ynkligt sb. (Bara som en illustration av sirapen i hjärnan vid tillfället.)

Turn: (17.25 BB) J :club: (4 players)

UTG+1 check, MP2 check, Hero bets, button raises, UTG+1 calls, MP2 calls, Hero calls.

Utgår från att jag är slagen här men kan ju lika gärna dra ett kort till och hoppas på kåk/fyrtal.

River: (ca 25 BB) 4 :club: (4 players)

UTG+1 check, MP2 check, Hero checks, button bets, UTG+1 folds, MP2 raises, Hero calls, Button reraises, MP2 caps, hero calls, button calls.

Här får jag uppenbarligen TOTAL DJÄVLA HÄRDSMÄLTA (ursäkta språket). Feel free att håna mig. Blir sittande gapande som en fisk efter handen utan att ens få ur mig en svordom.

Results:

MP2 shows A :club: Q :club: (flush, Ace high) and wins 37BB

IvanKerensky mucks Q :diamond: Q :spade: (Three Queens)

Button Mucks (Doesn't show)

/Bjorn

PS: Givetvis gick jag på TILT efter detta, hade dock självbevarelsedriften att bara spela varvet ut och bonnflaxen att vinna två rejält felspelade potter med QJo i UTG+1 och UTG så ekonomiskt slutade ändå sessionen okey men vem faan bryr sig om ekonomi...

DS

Postad

Nu spelar jag inte FL men jag tycker nog att du spelade preflop och flop bra, att lägga sig när han cappar på floppen finns ju bara inte med tanke på dina kåk-outs.

När knekten kommer på turn börjar det stinka stege så då är kanske check-syn bättre än att betta ut och bli reraisad. Dock bör du ju stanna kvar i handen och dra efter kåken.

På rivern bör du nog check-folda när det blir bet och raise efter dig (chansen finns ju att du kommer måsta syna två BB till vid raise), finns inte mycket de båda kan ha som är sämre än ditt set. Men det är tungt att folda sitt topset. :?

Postad
Här vette'fan vad jag håller på med, hur som helst bara vägrar alla att lägga sig. Funderar en kort sekund på att lägga mig när MP2 cappar men tänker att inte fan kan man släppa en topptriss för ett ynkligt sb. (Bara som en illustration av sirapen i hjärnan vid tillfället.)

Det är näst intill omöjligt att vara -EV på den här floppen mot fyra motståndare även om vi förutsätter en färdig stege. Mao självklar cappning.

Utgår från att jag är slagen här men kan ju lika gärna dra ett kort till och hoppas på kåk/fyrtal.

Jag är lite tveksam till att beta första gången här, men när du har fyra motståndare som alla synat två bet så kan det ju vara värt att fundera lite på en raise. Antagligen är det väl fel, men det är inte långt ifrån att det är rätt. Poängen skulle i så fall naturligtvis vara att valuebeta ditt kåkdrag, men du har knappast 10 hela outs i den här situationen så det är som sagt nog lite överdrivet.

Här får jag uppenbarligen TOTAL DJÄVLA HÄRDSMÄLTA (ursäkta språket). Feel free att håna mig. Blir sittande gapande som en fisk efter handen utan att ens få ur mig en svordom.

Du får ju 1:14 i pottodds mot en check-raise, jag tror knappast att det är riktigt tillräckligt för en syn, men ett supergigantiskt misstag är det väl inte. Dock är ju synen av de nästa två beten antagligen ett stort misstag. Fast den emotionella skadan av att folda bästa handen på rivern i den här potten skulle antagligen kräva betydligt mer i terapikostnad än $2 så over-all var det nog en bra syn. ;-)

Postad
Pacific poker 0.25/0.5 Hold'em (9 handed)

men kan ju lika gärna dra ett kort till och hoppas på kåk/fyrtal.

Byt ut "kan ju lika gärna" mot "måste ju definitvt". Att du synar hans höjning här är en absolut självklarhet och det är nog ganska viktigt att förstå varför. Efter hans raise ligger 22.25BB i potten. Du behöver lägga in 1BB för att få ett kort till. Det betyder att du måste förbättra din hand till en vinnande hand 1 gång av 23 för att det ska vara värt att syna.

Det finns 10 kort som nästan garanterat ger dig den vinnande handen. 10 kort av 46 okända, alltså vinner du en gång av 4.6.