Klyka Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 $5+$1 Sng, 5 handed, 4 spelare kvar. Blinds 10/20. Turneringen är ung, inga reads. CO 1,580 Btn 1,530 SB 2,900 Hero 1,490 Jag sitter på BB och tilldelas . PRE-FLOP CO folds, Btn folds, SB bets 30, Hero calls 20. En fjösbet som inte skrämmer. Nöjer mig med att syna den. FLOP (2 spelare, potten = 80) SB bets 40, Hero bets 120, SB calls 80. Här kan fi sitta på vad som helst. Sannolikt leder jag med mitt mellanpar. Halvpotbet på den floppen, vad kan det betyda? Jag höjer det dubbla och är nöjd o glad med att få en syn. Någon form av draghand är trolig. TURN (2 spelare, potten = 320) SB checks, Hero bets 320, SB calls 320. Ledde jag förut så lär jag göra det fortfarande. Fi käns svag, men jag har ingenting att gå på i detta läget. Vad tror du om fi's hand? Jag bettar potten för eventuella drag. RIVER (2 spelare, potten = 960) SB checks Troligen har jag bästa handen i detta läget. 8:an käns inte så farlig, den borde han spelat annorlunda tidigare (?). Men om jag bettar här, vad händer då? Jag lutar åt check. Vad säger du? Citera
Totte Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 De mest "logiska" händerna är väl någon typ av kombinerat drag, tex 69 eller 56 efter hans syn på turn (preflop-raisen kan man ignorera). Visst ser man folk som spelar likadant med två överkort, men ändå På river hade jag checkat bakom, det finns inte många händer som du har slagen som betalar av en värdebet i detta läget och vad gör du om FI slår om på ett ev. bet ? Citera
Swalling Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Jag har erfarenheten av att när någon minibetar i en SNG så har han drag, solklart att SB har 9 eller 5 , troligtvis 9an. Hmm, beta river 30% av gångerna kanske ? Checkar han på river har han ju gett upp handen känns det som. All-in eller check. Citera
sankento Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Haha klyka spelar du bara 5$ Sng? Citera
Klyka Postad 27 April , 2006 Författare Rapport Postad 27 April , 2006 Haha klyka spelar du bara 5$ Sng? Förvånad? Ja jag är fattig och måste plocka ut rullen hela tiden + att jag faktiskt inte plussar så värst mkt.. ( ? ) Fast för det mesta spelar jag 10+1.. Citera
sankento Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 Haha klyka spelar du bara 5$ Sng? Förvånad? Ja jag är fattig och måste plocka ut rullen hela tiden + att jag faktiskt inte plussar så värst mkt.. ( ? ) Fast för det mesta spelar jag 10+1.. HAhah sj spelar man ju NL1000 Citera
Plinga Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 Gillar spelet iaf fram till turn. Hade nog höjt en aning mindre (~t250) där, tillräckligt för att signalera styrka (och där med försöka undvika att få bluff omslag), ta betalt om motståndaren vill dra, få till en ev grattis showdown och samtidigt inte spela en stor pott med en svag hand som i stort sett bara kan bettas men inte tål att syna en höjning. Rivern beror väl på hur syn, omslag och bluffbenägen motståndaren är. Check är mitt standard spel men om motståndet är passivt kan de väl funka att slänga iväg en liten värdebet.. Största problemet är att du redan stoppat in 1/3 av din stack. En normal värdebet "potcommitar" dig ofta/nästan/alltid och en liten värdebet skriker svaghet.. Dock kan det mycket väl vara rätt på $5 shorthanded med en liten värdebet. Citera
Klyka Postad 30 April , 2006 Författare Rapport Postad 30 April , 2006 HAhah sj spelar man ju NL1000 Oj du måste vara väldigt stolt Citera
serenity Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 HAhah sj spelar man ju NL1000 Oj du måste vara väldigt stolt Ja, speciellt eftersom han frågar saker om enkla händer på NL20 On topic, varför göra annat än att checka? Hoppas på syn av 6a eller 3a är väl det enda i mina ögon, samt förstås att dölja handen om han kastar. Nä, jag skulle checka alla dagar i veckan. Citera
Plinga Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 On topic, varför göra annat än att checka? Hoppas på syn av 6a eller 3a är väl det enda i mina ögon, samt förstås att dölja handen om han kastar.Nä, jag skulle checka alla dagar i veckan. Jag gillar inte att betta ytterst marginella händer i postion på rivern men mot en viss typ av motstånd (synstationer) kan det säkert vara korrekt. Citera
parre Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 Varför beta rivern? Du får knappast en bättre hand att folda, du får rätt sällan syn av sämre händer, du riskerar att bli utbluffad (om du bara betar lite). Solklar check bakom, din hand har stor showdown value, men genom att beta så gör du din hand till en bluff istället, och det är jättedåligt spel. Citera
sankento Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 HAhah sj spelar man ju NL1000 Oj du måste vara väldigt stolt Klyka jag syftade på din fina uträkning på min skämt post om NL1000 spelet jag gjorde förut. Trodde du skulle komma ihåg den Citera
Plinga Postad 1 Maj , 2006 Rapport Postad 1 Maj , 2006 Varför beta rivern? Du får knappast en bättre hand att folda, du får rätt sällan syn av sämre händer, du riskerar att bli utbluffad (om du bara betar lite). Solklar check bakom, din hand har stor showdown value, men genom att beta så gör du din hand till en bluff istället, och det är jättedåligt spel. Varje spel beror på motståndet.. Mot kompetent motstånd skulle jag alltid checka rivern men "mini raise, mini bet-syn, syn" luktar fisk lång väg och det verkar inte alls omöjligt att Fi synar med vilken skit som helst och att ett värdebet kanske därför inte är så dumt. Som sagt var många antagande men givet stakes och Fi:s spel är jag inte säker att check är det optimala. Men visst håller jag med om att det bästa spelet, generellt sett, är check. Citera
Klyka Postad 1 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2006 HAhah sj spelar man ju NL1000 Oj du måste vara väldigt stolt Klyka jag syftade på din fina uträkning på min skämt post om NL1000 spelet jag gjorde förut. Trodde du skulle komma ihåg den Aha! Då kan man säga att jag blivit lurad av det där 2 ggr... Citera
Recommended Posts