Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok, då sitter man här på Arlanda på väg hem. Grattis. Planet från Oslo ankom just före 23 och inga plan går vidare dit jag ska förrän imorgon, woho. Slagga hos en polare kändes inte aktuellt då jag åker just före 8 på morgonen imorron, en-två timmar i buss/tåg in till resp. lägenhet och sen en-två timmars färd tillbaks till Arlanda klockan 6 på morronen går fett bort. Finns iofs rest&fly på Arlanda som kostar 500 spänn för natten men det var såklart fullbokat när jag hörde med dom för ett par veckor sen. Att betala över en lax för att sova 5 timmar på radisson går bort.

Min tåsvet är helt sjuk, bytade nyss strumpor (man har gått omkring senaste dygnet på en svettig kryssningsheltäckningsmatta (i ett par skor givetvis, doh)). Men vet inte om det hjälper så himla mycket. Imorgon när jag kommer hem blir det fotbad, fast antagligen stupar jag i sängen först.

Så då sitter jag här på Arlanda och kan fejsa ett par timmars grindande för att få tiden att gå. Man kanske kan göra det till en personlig challange? Hur mycke kan man grinda ihop eller loosa när man just varit på en kryssning med relativt lite sömn, har spelat turnering + cash slask ganska konstant senaste dygnet, har ont i fötterna och kanske tom huvudet (om man känner efter) ???

Appropå cash slask, gee molly. Fylla, sent på natten och norrmän = bra värde på borden. Det spelades främst 5-10, 10-20, även 20-40 NL bord. Sen så fanns det ju grytor med 500 och 1000 buyin. Hmm, fanns nog ett 25-50 nl bord också när jag funderar.

Man önskar att kryssningen hade varit lite längre, 2 dagar tex, och att jag inte hade rest från kl 7 på morgonen på lördagen (vilket fick till följd att man blev lite småseg fram mot 04 igår natt, dvs jag gav upp spelandet). Men sov relativt mycke ändå, från 04 - 09, synd bara att den båten la till i danmark kl 07 (eller när det nu var) och att det var tvunget skulle trumpetas ut i högtalarsystem, plus efterföljande säkerhetsföreskrifter på alla möjliga språk. Visst bra, men inte när man är trött och klockan är tidigt på morgonen.

Nu skall vi se...

Postad
Uppdateringen blir lite haltande, då access till borden är limiterad och avståndet dator-> spelplats är relativt långt.

Läste nyss, haha. Olika våningar på båten samt att datorn som fanns hade en hastighet på ca 6kb/s eller något annat bedrövligt. Det tog sjukt lång tid (vi snackar 5-10 minuter) att ladda en vanlig hemsida, och för alla yngre bredbandskids som inte varit med på den gamla goda seg"modem"tiden (även kallat stenåldern), akta er för denna typ av uppkoppling det är inte något man önskar sin värsta fiende. :lol:

Postad

haha, va sjukt mitt huvud är fortfarande på båten. Jag trodde först att det var som jag var trött, men jag märker nu att det känns som om det gungar "ungefär" som på båten. Huvudet har satt in någon sorts anti system vilket får det hela att verka som om det gungar när man när på fast land...

meeek.. var kass... hoppas det avtar med tiden, eller eftersom jag blir tröttare...

Postad

haha, fick ringa supporten nyss för att få nytt lösenord, men det gick bra, nu har grinden börjat.

Eftersom jag inte har någon laptop med mig så grindar jag på internetcafet, nu får vi se om jag kan slå avgiften. Hade någon lusentapp liggande på ett konto, en dubbling till morgonen är ju ett rimligt mål. :D

Och frågan är då, varför skriver jag om det här? jo, för att ha något att fördriva tiden och för att det är rätt trist här på arlanda kl mitt-i-natten

Postad

Suck, nu inser jag efter 1,5 timmar att det inte är brist på sömn som kommer vara ett problem utan den osköna stolen, dom fastskruvade skrämarna är gjorda för dvärgar, den krumma hållningen (ryggen säg aj). Reglerbara skärm skulle vara najs, man kan gå en tur och se om man hittar någon skön fåtölj som man kan sno med sig till den här platsen. Fast det kanske är kanske bra att inte sitta allt för comfy, då kanske man somnar.. :roll:

Postad

Sådär, ett par timmars spel blev det men höll på att somna i stolen tidigare så avlsutade spelet. Gick och tog mig lite att äta, bra för magen och lättare att hålla sig vaken. Nu har tom utrikesterminalen börjat vakna på riktigt men kommer väl inte igång förrän 0600.

Datorn har dessutom hunnit med två reboots än så länge :x

Postad

Nu har jag nog små somnat 5-6 gånger på lite olika ställen, i kön till växlingen, på stolen fram växlingen innan de öppna osv osv. Äntligne är kl så mycket att man kan checka in.

Snart, snart får man sitta på flygplanet och sova iaf. :D Istället för att somna i stolen där jag sitter.. hahah 8-)

Postad
Nu har jag nog små somnat 5-6 gånger på lite olika ställen, i kön till växlingen, på stolen fram växlingen innan de öppna osv osv. Äntligne är kl så mycket att man kan checka in.

Snart, snart får man sitta på flygplanet och sova iaf. :D Istället för att somna i stolen där jag sitter.. hahah 8-)

Varför sa du inte till så hade du kunnat sova i Märsta 5km från Arlanda... fanns ju t.o.m 2 burkar att grinda på där =)

Postad

sa ju att jag inte orka ta mig ifrån arlanda... gick ganska bra fram till kl 05-06 tiden då blev jag lite trött

Men nu fick jag sova när jag kom hem istället, vaknade nyss btw :lol: