Hunter69 Postad 15 November , 2004 Rapport Postad 15 November , 2004 Har kollat runt lite och hittat lite DVD och videos med diverse kända amerikanska proffs och mästare på Holdém. Finns det något liknande svenskt filmmaterial? Skulle det finnas en marknad för detta? Hur skulle upplägg se ut på dylikt materail för att det skulle vara intressant? Vem i Sverige skulle vara bäst att framför en kamera visa knep, tips och informera såväl nybörjare som proffs? Ämnet är ju ganska brett så det skulle nog behövas en hel serie filmer.... *lite rubrikpill* /Henkeman Citera
Feedback Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Finns ju en hel del svenskar som skulle kunna sitta framför en kamera och spela in en rulle. Dock ska det ju finnas ett svenskt intresse innan man kan köra igång, vilket inte är så stort. Jag har sett texas hold'em i Tusenbröder II, enda svenska filmen (?) med texas. Citera
flibben Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 Jag tror du har fel Feedback angående det svenska intresset. Spelandet går bara uppåt och uppåt vad det gäller Texas Hold'em och det mycket tack vare att WPT sänds på femman. Idag så vet jag inte många runt min ålder som inte har spelat poker på internet åtminstone en kortare period. Svensk poker behöver definivt svenska profiler som kan ses på film och instruktionsvideor för att bygga upp pokermarknaden... eller är jag helt ute å cyklar? Jag tror att intresset finns och växer Citera
RaMz Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 Kan inte vi på Pokerforum spela in lite ksöna rullar och ge ut, tror helt klart att det skulle sälja som smör. Rubriker såsom: "Så vinner du pengar med Montana Banana", starring Freeman. Nämen seriöst, Jag tror det skulle sälja som smör om vi spelade in Videos med undervisande material. Citera
Hunter69 Postad 17 November , 2004 Författare Rapport Postad 17 November , 2004 Behövs ju dock lite mer konkreta förslag på profiler innan man kan köra igång med några inspelningar. Det är ju en sak att vara suverän på spelet och en helt annan att kunna prata framför en kamera så att alla förstår. Profilen i fråga ska ju vara kung på båda delar. Citera
Skanke Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 Ector har ju en viss TV vana och onte suger han på poker heller..... Citera
Feedback Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 Jovisst, intresset är stort. Men det behöver nog bli större. Hur många svenskar tror du skulle köpa en pokerfilm? Pokerhandboken har sålt 5000 exemplar sedan 1998 (?). Men ingenting är omöjligt Mina namnförslag är: "Kniven" - Vinster från WSOP/WPT. Ken Lennard - Känd från riket (Snart...) Ector Citera
Hagabo Postad 17 November , 2004 Rapport Postad 17 November , 2004 "Så vinner du pengar med Montana Banana", starring Freeman. Jag kan göra en film som heter: "Så sparar du pengar med Montana Banana" starring Hagabo. Den är cirka 1 minut lång och jag vill ha 200 kr styck, nån som vill köpa Citera
Spektakel Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Det bör rim finnas en anledning till att det inte har gjorts mer än någon enstaka instruktionsfilm på engelska, ett språk som talas av hundratals miljoner människor. Citera
gdaily Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Däremot är det nog en bra idé att sätta ihop ett (skriftligt) kursmaterial, det kan det nog finnas bra affärer i. Citera
Se7en Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Jag kan ställa upp för att beskriva en "tomte"! Citera
freeman Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 "Så vinner du pengar med Montana Banana", starring Freeman. Jag kan göra en film som heter: "Så sparar du pengar med Montana Banana" starring Hagabo. Den är cirka 1 minut lång och jag vill ha 200 kr styck, nån som vill köpa och jag säljer min film för 300kr Citera
Recommended Posts