Gå till innehåll

FL - Hur ska jag spela QTo samt JTo?


daniell

Recommended Posts

Spelar FL 1/2 på Pacific samt på Partypoker och jag vet inte riktigt hur jag ska spela QTo samt JTo. Försöker enbart spela dem från sen pos men det slutar sällan bra. Får jag in top pair på flopen så slutar det nästan alltid med att jag blir utdragen eller så är jag slagen av någon med bättre kicker. Hur ska jag spela dessa två händer på ett fullt bord?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

morberg, du behöver bara spela tightare än vad motståndarna gör.

 

Om du märker att en snubbe spelar alla äss kan du ju sänka dina egna starthandskrav på äss om du möter honom h2h eller i en pott där du misstänker att inga andra motståndare har äss (exempelvis vet jag en spelare som i stort sett bara spelar suitade kort och chansen att han har ett äss är därför liten)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade lite i "Internet Texas Hold'em" av Hilger och han anser att QJo endast ska spelas från sen position. Är det foldad fram till dig så raisa annars calla om nån annan är med. Folda om nån raisat före...

 

JTo - calla om 2 eller fler spelare callat innan dig annars fold. Givetvis sen position här med...

 

... for what its worth...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om alla lagt sig fram tills dig kan det ju vara värt att höja på knappen och lilla mörken samt eventuellt i cutoff. Skulle dock hellre försöka stjäla med A5o än QTo i dessa lägen.

 

Finns det folk som frivilligt gott med i potten skulle jag rekomendera att enbart spela dessa från mörkarna med vettig rabatt (dvs i princip ohöjt i lilla mörken och höjt max en gång i stora mörken) och bara spela dom vidare vid en hyffsat hård träff.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...