Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen kändes rätt standard när jag lirade den igår, men i alla fall:

Gryta nere på Sviten igår, tror det var fem från start, kanske fyra kvar nu. Winner takes all. 200 i inköp, en såndär rolig slaskgryta helt enkelt.

Jag kanske inte har all fakta rätt, men borde vara nästan rätt :)

Jag har spelat helt okej poker för det mesta, inte tomtat mig och gjort idiotiska fiskbluffar som vanligt. Några tveksamma spel och så vidare, men det funkar. Har till och med vunnit en gryta, en gång i livet :)

Iaf:

Blinds: 100/200

Stackar:

Jag: Ca 7000

Fi: Ca 9000

Fi är en väldigt lös och aggressiv, samt ganska berusad, spelare. Förra grytan vann jag mot honom när vi hamnar HU och jag check-raisar stege på turn, han stoppade in med 99 (låg ett överkort). Han har tidigare haft en tendens att bluffa stort på flera gator med ingenting och om jag läst honom rätt så betyder ofta pottbets och över att han har en marginell hand/är tom.

Handen:

Han höjer UTG (vi är fyra vid bordet) till 600, jag synar på knappen med K3. Är detta fel? Vi är fyrhandat och K3 borde stå sig helt okej mot hans öppningsdistribution (han kan lika gärna ha 92o liksom), och jag har knappen - jag skulle aldrig spela denna hand mot denna spelare ur position.

Flop:

Kxx, två spader. Pott: ca 1500.

Han betar 1500, jag synar.

Ska jag ens fundera på att slå om här?

Turn:

Kxx x, tre spader. Pott: ca 4500

Han betar 2000, jag synar.

Standard va? Jag synar turn och planerar såklart att syna alla riverkort, EVENTUELLT undantaget en fjärde spader (jag har inga)

Rive:

Kxx x x - totalblank. Pott: ca 8500.

Han ställer in mig (ca 3000 till för syn), jag synar.

Preflopspelet är väl det allra mest tveksamma i denna hand, men hur spelar jag i övrigt? Detta var alltså ett ganska så readbaserat spel eftersom jag spelat med samma spelar i över en timme i en gryta innan den här handen. Ska jag lita på att mina reads är någorlunda rätt, eller ska jag överväga folden på någon av de senare gatorna, eller ska jag slå om?

Postad

Hmm, få se här...Ska i alla fall inte dra till med några "höj för information" eller "skydda din hand på floppen", men gillar inte riktigt ditt spel ändå. Synen pre-flop känns helt enkelt lite för marginell (framförallt om blindsen är aggressiva och kan slå om) och vad gör du på en 3XX-flopp?

På floppen är en syn helt rätt. Drar han ut är det förstås tråkigt, men att oroa sig för drag är helt obefogat i en sån här situation. Turn: Ställ in! Potten är stor vid det här laget och jag skulle tro att chansen är större att han betalar 3000 för ett extra kort än att han gör nån desperat bluff på rivern. Dessutom slipper du ångesten när As landar på rivern och han ställer in.