Gå till innehåll

Att spela mot en robot?


Apelsinjuice

Recommended Posts

Ja, hur många har gjort det?

Jag gör det just nu kan jag säga!

Man vet när den har bra kort, den höjer alltid då! Man vet att den alltid bluffar på knappen om alla chackat! Den synar alla händer pf! Osv!

 

Ska försöka vinna mkt pengar av den nu! Dock så går det inte så bra, konstaterade nyss att det var en robot!

 

Så, har ni spelat mot någon någon gång? Det är ganska roligt när man vet att det är ett program man lirar mot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, måste det vara en robot för att den spelar enformigt? För mig låter det som en standard CS med vissa blufftendenser. Bara plocka hem.

 

Bara att denna person har gjort EXAKT samma sak i ca 7-8 timmar?

Jag tror inte att en standard CS spelare orkar det! (Vad nu CS betyder, counter-strike är väl inte så troligt?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att denna person har gjort EXAKT samma sak i ca 7-8 timmar?

Jag tror inte att en standard CS spelare orkar det! (Vad nu CS betyder, counter-strike är väl inte så troligt?)

Calling station :)

 

Om den synar alla händer oavsett preflophöjning är det ju bara att hitta en premiumhand och gå allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att denna person har gjort EXAKT samma sak i ca 7-8 timmar?

Jag tror inte att en standard CS spelare orkar det! (Vad nu CS betyder, counter-strike är väl inte så troligt?)

Calling station :)

 

Om den synar alla händer oavsett preflophöjning är det ju bara att hitta en premiumhand och gå allin.

 

Det var det jag gjorde också, men den jäveln synade ju på något sätt (hade det uträknat igår) ner till rivern nästan varje gång! Dock fick jag utbetalning då och då! :D så till slut när alla andra hajjat vad som hände (jag sa det till dom) så tog det inte lång tid innan roboten var utan pengar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent allmänt kan de vara en bra idè att lägga ut nick och site på botar, då kanske de utrotas till slut.
Om du kan klå boten så gör den väl ingen skada. Ok, den äter av din fisk. Men det gör ju jag också.

 

Och det är därför du ska dö! MOHAHAHAHAHAHAH!

 

Nä men seriöst, jag vet inte om jag vill säga namnet, jag är lixom inte riktigt 18... bara några år kvar dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt jobbigt att bygga en hel robot bara för att lira poker. Låter betydligt enklare att bara skriva ett program, dvs. en bot. Men det är bara spekulationer från min sida :)

Jag antar att du inte vet vad "bot" är en förkortning för? Det är bara spekulationer från min sida. ;)

 

Och jag antar att du fortfarande är helt befriad från ett sinne för humor,

Det är oxå bara spekulationer från min sida ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt jobbigt att bygga en hel robot bara för att lira poker. Låter betydligt enklare att bara skriva ett program, dvs. en bot. Men det är bara spekulationer från min sida :)

Jag antar att du inte vet vad "bot" är en förkortning för? Det är bara spekulationer från min sida. ;)

 

Och jag antar att du fortfarande är helt befriad från ett sinne för humor,

Det är oxå bara spekulationer från min sida ;)

Skönt att du skrev "antar" och inte "vet" annars hade jag ju blixtsnabbt rackat ner på ditt inlägg. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt jobbigt att bygga en hel robot bara för att lira poker. Låter betydligt enklare att bara skriva ett program, dvs. en bot. Men det är bara spekulationer från min sida :)

Jag antar att du inte vet vad "bot" är en förkortning för? Det är bara spekulationer från min sida. ;)

 

Och jag antar att du fortfarande är helt befriad från ett sinne för humor,

Det är oxå bara spekulationer från min sida ;)

Skönt att du skrev "antar" och inte "vet" annars hade jag ju blixtsnabbt rackat ner på ditt inlägg. ;)

 

Jag uppfattar ditt nya inlägg humoristiskt, och står därför motbevisad, vilket medför att jag måste ta avstånd från mitt första påhopp och be så mycket om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tv-hussen från Palo Alto finns det en spelare som heter på Ongame. Han "huserade", (fniss), på FL 0,25-0,5 hösten 2004. 22 timmars passen och den totala tystnaden gjorde att jag misstänkte honom för en bot. Såg här i vintras att han fortfarande var närvarande på de borden. Om någon har vägarna förbi, så kolla gärna honom och ge er uppfattning. Han gick svagt plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer fortfarande ihåg när jag testade nätpoker första gången. Det var på 24Hpoker för några år sedan och jag spelade playmoney.

 

Mötte alltid minst en spelare som hette Auto1, Auto2 etc. Det tog mig ett par veckor innan jag förstod att dessa inte var mänskliga spelare. Innan min djupa insikt hade jag notes på dem i stil med "Otroligt tight, bluffar aldrig osv.".

 

Väldigt lätt att slå dem när jag kommit på att de var bottar, men en dag var de lite omprogrammerade så att de bluffade emellanåt och plötsligt blev det MYCKET svårare att slå dem... Nu tror jag att de är borttagna helt?

 

Så om någon programmerar en bot utan att lägga in en slumpmässig bluffalgoritm är det ju bara att gratulera den som möter botten. Det är ju trots allt bara att läsa exempelvis ToP av Sklansky för att få uppslag på lämpliga bluffalgoritmer som är så gott som omöjliga att slå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...