jackbalsam Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 En situation där jag i efterhand kom på att jag kanske spelade fel. Det var mitt turnspel jag funderade på och jag ska inte avslöja för mycket om det. Vill gärna höra lite åsikter om vad man bör göra bara. Måste vara tråkig och skriva att jag inte har några reads. ** Game ID 741001868 starting - 2006-03-31 18:20:20 ** Sligo [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - jackbalsam sitting in seat 2 with $128.75 - Indyrakeman sitting in seat 3 with $49.21 [Dealer] - lord_B sitting in seat 4 with $51.20 - Stormus sitting in seat 5 with $164.35 - LordBattle sitting in seat 6 with $104.10 lord_B posted the small blind - $0.50 Stormus posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to jackbalsam: , LordBattle folded jackbalsam raised - $4.00 Indyrakeman folded lord_B called - $4.00 Stormus called - $4.00 ** Dealing the flop: , , Pott: $12 lord_B checked Stormus checked jackbalsam bet - $11.00 lord_B called - $11.00 Stormus called - $11.00 ** Dealing the turn: Pott: $45 lord_B checked ($36 kvar) Stormus checked ($150 kvar) jackbalsam ??? ($113 kvar) Citera
jackbalsam Postad 31 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2006 Och om storstacken höjer då? Citera
jackbalsam Postad 31 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2006 Det jag tänkte få fram är att ett alternativ är att gå allin direkt. Är det ingen som spelar så? Jag tror en stor del av den andra storstackens HD består av färgdrag och om jag bettar pott och får syn så har jag en halv pottbet kvar på rivern (mindre om lillstacken synar också) och det är gränsfall att man orkar undvika tiltsynen om ett hjärter kommer. Om man dessutom tänker syna om storstacken slår om på turn så är det ännu ett argument för allin direkt. Detta kanske inte är ett bra spel mot bra motspelare men många man möter lägger inte ett färgdrag no matter what så mot dom är det ju såklart ett bra spel. Nu är iofs min stack på gränsen till för stor för det här spelet men om jag haft <$90 hade jag nog spelat så. Kommentarer? Citera
silencer_ Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 skulle nog beta någonstans runt pot, eller strax under, för att få reda på vad jag kan vara uppe mot, dock luktar det ett ganska svagt ess och färgdrag hos dem.. Att ställa in där, tycker jag inte är motiverat dock, känns farligt. Citera
jackbalsam Postad 31 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2006 Att ställa in där, tycker jag inte är motiverat dock, känns farligt. Du får gärna motivera det där lite bättre. Citera
oggeking Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Bara att betta på, ställ shortisen all in.. "Stormus" som är synstation höjer dig inte här om han inte har stål. Skulle han höja så är det en lätt fold från din sida. Synar Stormus så värdebetta river då han garanterat betalar av med sämre A. Citera
Supertequila Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Som jag ser det är möjliga pockethänder Ax (x hög kicker), Axsuited (x behöver inte vara hög kicker här), A8, eller t o m A3s, samt 33 och 88. Frågan är också om AA, KK, QQ, JJ finns där ute. AA o KK är lägre sannolikhet med tanke på att du har AK. QQ och JJ hade jag väntat mig reraise preflop, men det finns folk som slöspelar sånt emellanåt före flopp. Med färgdrag på bordet och 3 spelare involverade känns det inte helt rätt att Fi1 och Fi2 bara skulle syna floppen med triss eller tvåpar, utan försöka ta bort åtminstone en motståndare med farligt färgdrag genom reraise. Hade jag spelat handen hade jag bettat 60-75% av potten på turn. Min read hade varit att triss och tvåpar inte är ute utan du är uppe mot Axs eller AKo, AQo, kanske även AJo (ev. QQ-JJ) och därmed har du bästa handen. Dessutom vill du inte ge gratiskort till ev. färgdrag, så en bett måste ut, dels för att ta potten, dels informationsvis. Hade en Fi reraisat så hade jag baserad på potodds fattat nytt beslut. Om möjligheten fanns att syna ner och sedan komma igenom river billigt så hade jag tagit den vägen. Citera
Stoneburg Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Tycker det finns två alternativ: 1. Beta typ 25-30 och folda om storstacken slår om 2. Checka och syna riverbetet om inget hjärter kommer Vilket som är bäst beror på hur storstacken spelar. Citera
mowmow Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Varför i hela friden gå all in? topp-par är inte direkt nuts Citera
Snusarn Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Varför i hela friden gå all in? topp-par är inte direkt nuts Nä men FI visar ju inte direkt styrka heller. Allin är ett alternativ, men jag hade dock som tidigare nämnt antagligen betat runt 30 och foldat för omslag Citera
Klyka Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 En triss ligger nog inte ute, och då du vinner mer än 33% av gångerna så vill du bli synad. Tough luck om du blir utdragen, men det är EV- att höja ut fi där. Med de flesta av deras möjliga händer så är det de som förlorar i det långa loppet om de synar. Förutom denna anledning (att du vill ha syn) så får du mest bara syn när du e slagen om du kör för hårt på den handen. Citera
dlinder Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Jag kan bara konstatera att all in verkar direkt skogstokigt. Citera
brut Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 En bet på ca 60-70% av pot? Fis troligaste händer är A med sämre kicker eller färgdrag och det måste kosta för dem att dra. Set eller 2-par är osannolikt. Om du inte ställer och får syn Citera
reningsverk Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Du vill ju ha syn av färgdrag, du kan styra potoddsen med en väl avvägd bet så varför överbetta? Det enda som synar är en triss eller ett tvåpar som vissa tomtar gillar att slowspela även med färgdrag ute. Citera
Supertequila Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Du vill ju ha syn av färgdrag, du kan styra potoddsen med en väl avvägd bet så varför överbetta? Det enda som synar är en triss eller ett tvåpar som vissa tomtar gillar att slowspela även med färgdrag ute. lr tomtar som betalar av sina färgdrag no matter the cost... Citera
Recommended Posts