heltok Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 vilka skillnader är det mellan att spela sb vs bb i fullring/6max och att spela HU(2manna)? vilka anpassningar ska man göra? Citera
heltok Postad 1 April , 2006 Författare Rapport Postad 1 April , 2006 okej, denna tråden fick kanske inte det genomslag jag tänkte. mina tankar: i 6max/fullring så är rejken högre än i 2manna. därför ska man steala och försvara med färre händer. antag att motståndaren är meveten om det kanske man ska steala med ännu fler och försvara med ännu färre än om han inte är medveten om det. bästa för spelarna vore om båda var medvetna om det så att de inte rejkar sönder varandra med marginella händer. men det är ett drömscenario som inte lär ske. i 6max/fullring så har 4-8spelare foldat innan. hade någon hade höga kort är det troligt att de hade spelat. alltså är det mer troligt att de hade låga kort. därför är distributionen av de kort som ens motståndare har fått antagligen pyttelite högre än i 2manna-fallet. alltså ska man vara lite försiktigare med att stjäla och steala. vad tycker ni om mina tankar, har ni några egna? Citera
Recommended Posts