Gå till innehåll

Hur många plussade första dagen på SS-poker?


flibben

Recommended Posts

Satte in 2000 sek för att testa sidan. Tvekade länge då jag skulle sätta in pengarna "2000 sek är mycket pengar...." Sen insåg jag att det är en struntsumma då jag vanligtvis brukar flytta in med 1000$ då jag lirar på en ny sida.

 

Åkte på några fula utdragningar och försökte bluffa callingstations. Ändå +800sek på NL 0,5/1 ovh 1/2.

 

Kvällens pott var när jag med 45o såg en gratisflopp. Floppade öppet stegdrag med 36J på brädan. Rundcheck, turn 7. Jag bettar 3 med nöten, blir minreraisad av en kille och nästa synar. På brädan ligger 2 ruter och 2 hjärter och jag vill få bort alla färgdrag så jag ställer in 240sek till i minipotten. Ena killen lägger sig och den andra synar sig all-in för nästan 200sek efter lång betänketid med AA. :shock:

Sista handen jag satte honom på med tanke på att han aldrig höjde.

 

Tror att detta kan bli en guldgruva i framtiden, får bara hoppas att det kommer stöd till PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte kunnat spela då jag bestämde mig för att testa deras intelligens gällande inställningar för spelbudget.

 

::Spelbudget

 

Jag satte "normalt" först och provade om det gick att regga turnering samt inköp på microbord. Funkade bra. Jag sänkte spelbudget och det slår då igenom direkt MEN det finns ingen kontroll om att du sätter så låg nivå att det är omöjligt att köpa in dig. Så nu måste jag vänta i två dagar på att systemet låser upp igen till högre spelbudget. Jag tycker det är dåligt att systemet inte checkar om spelbudgeten är satt under minsta inköpsnivå, särskilt med tanke på att det fins en funktion för att spärra spelandet 1 dag upp till 1 år.

 

:: Support

 

Okej, prov av support. Går det att låsa upp spelbudget innan de automatiken går igenom. I korthet: nej.

 

- telefon

Talsvar, dvs man får ljudligt säga "poker" i telefonen för att kopplas rätt. Efter ca 5 minuters pratande blir jag äntligen kopplad till poker-support. Får direkt en "varning" om att eftersom pokern är nylanserad är det upp till 20 minuters kö. Okej, tänker jag det får gå, men nästa röst talar snabbt om öppettiderna och "välkommen åter"!

 

3 försök med samma resultat.

 

- formulär / e-post

Via hemsidan fyller jag i om huruvida klantig jag är och vill gärna att de låser upp till min nya spelbudget eftersom jag inte kan spela alls.

Innan man kan skicka får man en länklista på vanliga frågor, bl.a. står spelbudget med där. Jag klickar på den och får reda på kriterierna.

Jag återgår till min supportanmälan och skickar in den eftersom den informationen inte hjälper mig.

 

Efter 5 timmar kommer ett svar där man endast klistrat in samma information om spelbudget som man fick läsa om innan man kunde skicka in sin supportanmälan.

 

Sammanfattningsvis:

 

Minus

- inställningarna för spelbudget kontrollerar inte summor mot inköp

- supportpersonal läser inte ordentligt supportfrågor

- telefonsupport fungerar inte tillfredställande

 

Plus

+ Det går inte att tvinga en höjd spelbudget innan tvådagarsgränsen.

+ telefonsupport med röststyrning är enkelt

 

Det mesta beror nog på hög belastning men det borde SS ha räknat med så i mina ögon är det underdimensionerat gällande support under lanseringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den roligaste vinsten igår var på en Sit&Go, kom visserligen bara tvåa - men jag deltog inte i en enda pott förrens heads up'en.. och då lyckades jag floppa flush två gånger i rad, men det hjälpte inte.

 

Spelade NL 0,5/1 och fick QQ på handen. Floppen: 78Q, två ruter. Jag lyckas check-raisa en pre-flopp höjare. Han synar mig. Turnerkortet är blankt så jag sätter honom all-in och får syn. Spelaren hade 99.. ,

 

Nu väntar jag bara på några äckliga bad beats.

 

Är det ingen som tycker att turneringarna har roliga namn? som.. "tusan också" och "sista dansen".. undra vilket snille som funderat ut de namnen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ungefär dubblade mina 400 kr på NL 1kr/2kr, på nån dryg timme. Verkar vara väldigt många som aldrig över huvudtaget aldrig spelat förr och som loggat in för att se vad det är allt prat om poker i media handlar om. Flera gånger så blev jag synad av folk som inte hade ett smack oberoende hur mycket jag satsade.

 

Här är bara ett exempel på en sådan hand:

 

Hand #298815 vid bordet: Torbjörn 1

Startad: Thu Mar 30 22:41:06 2006

 

dilbert sitter på plats 1 med 321.25

tkh2000 sitter på plats 2 med 97.00

matekalle sitter på plats 3 med 80.00

maxiyatzy sitter på plats 4 med 253.75

Shaz Pur sitter på plats 5 med 659.40

stefan64 sitter på plats 6 med 392.00

Tennis sitter på plats 7 med 468.90

Milanista sitter på plats 8 med 238.37

Tixx sitter på plats 9 med 487.12

player45 sitter på plats 10 med 0.00

 

stefan64 satsar s mörken 2.00

Shaz Pur satsar l mörken 1.00

 

Shaz Pur: Ks, Kc

stefan64: --, --

Tennis: --, --

Milanista: --, --

Tixx: --, --

dilbert: --, --

tkh2000: --, --

matekalle: --, --

maxiyatzy: --, --

 

Pre-flop:

 

Tennis: Syna 2.00

Milanista: Syna 2.00

Tixx: Syna 2.00

dilbert: Lägger mig

tkh2000: Syna 2.00

matekalle: Syna 2.00

maxiyatzy: Lägger mig

Shaz Pur: Höj 18.00

stefan64: Lägger mig

Tennis: Lägger mig

Milanista: Lägger mig

Tixx: Lägger mig

tkh2000: Lägger mig

matekalle: Syna 18.00

 

Flop (Board: Kh, 4h, 4c):

 

Shaz Pur: Satsa 36.00

matekalle: Syna 36.00

 

Turn (Board: Kh, 4h, 4c, 9h):

 

Shaz Pur: Satsa 30.00

matekalle: All in

 

River (Board: Kh, 4h, 4c, 9h, Ad):

 

 

Showdown:

 

Shaz Pur visar: Ks, Kc (kåk)

matekalle visar: 3c, Qh (par i fyror)

 

Huvudpott:

Shaz Pur vinner potten på 165.75 med kåk

 

(4.25 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

 

 

Som ni ser borde man skicka språkpolisen på den som har programmerat deras handhistoryfunktion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat upp mig från 5000 till ca 7500.

 

Mkt tack vare den här handen:

 

Hand #722327 vid bordet: Trixie 1

Startad: Fri Mar 31 21:54:43 2006

 

Krona sitter på plats 1 med 1080.28

RiverGuy sitter på plats 2 med 2346.65

DevilGirl sitter på plats 3 med 663.63

PlsTiltMe sitter på plats 4 med 1204.65

JimmyFlöjt sitter på plats 5 med 1712.61

 

Krona satsar s mörken 10.00

JimmyFlöjt satsar l mörken 5.00

 

JimmyFlöjt: 4c, 5d

Krona: --, --

RiverGuy: --, --

DevilGirl: --, --

PlsTiltMe: --, --

 

Pre-flop:

 

RiverGuy: Syna 10.00

DevilGirl: Syna 10.00

PlsTiltMe: Syna 10.00

JimmyFlöjt: Syna 10.00

Krona: Passa

 

Flop (Board: Qh, 2h, 3s):

 

JimmyFlöjt: Satsa 10.00

Krona: Syna 10.00

RiverGuy: Syna 10.00

DevilGirl: Syna 10.00

PlsTiltMe: Syna 10.00

 

Turn (Board: Qh, 2h, 3s, 6s):

 

JimmyFlöjt: Satsa 120.00

Krona: Lägger mig

RiverGuy: Syna 120.00

DevilGirl: Syna 120.00

PlsTiltMe: Lägger mig

 

River (Board: Qh, 2h, 3s, 6s, Kc):

 

JimmyFlöjt: Satsa 160.00

RiverGuy: Höj 600.00

DevilGirl: Lägger mig

JimmyFlöjt: All in

RiverGuy: Syna 1577.61

 

Showdown:

 

JimmyFlöjt visar: 4c, 5d (stege med högsta kort sexa)

 

Huvudpott:

JimmyFlöjt vinner potten på 3600.22 med stege med högsta kort sexa

 

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kör de med 200 bb i inköp på NL? Är väl extremt ovanligt inom internetpoker? Har nog aldrig sett det förut...

 

Finns på vissa sidor. Absolute Poker kör med 200bb sen så finns det någon annan site som erbjuder det också. Tycker det är skoj med lite djupare stackar jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det egentligen nån nytta med 200bb-inköp?

Jag menar, det är no limit så man riskerar mera (givetvis så kan man vinna mera), men utan att gå upp i nivå. Vad ger det för fördelar? :)

 

Jag håller mig till 100 så länge, ingen mening att ha 4 gånger så mycket som fisken vid bordet... ;)

 

Edit: Juster, inte så mycket om du inte spelat massor. Jag gick back 250kr (på NL 0.5/1 och lite 1/2) i början men slutade dagen på 450kr plus. Man måste lära sig spela mot fisk, det är inte bara att spela som vanligt och tro att man vinner på bra spel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...