cardborren Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Den hitills mest emotsedda och omskrivna spellanseringen(online/offline) i Sverige har då haft premiär. Trots att Svenska Spel i morgon kommer att basunera ut att deras Nätpoker blev en braksucce döljer sig annan bild bakom dagens siffror. Med tanke på Svenska Spels kundbas och alla andra som av nyfikenhet eller förhoppningar om "lätta pengar" varit inloggade/spelat idag borde siffrorna varit dubbla eller trippla mot vad vi sett så här långt. Det här blir nog inte någon "walk in the park" för den gode Kärrbrink. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laban1973 Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Tja... Personligen är jag positivt överraskad, tycker att premiären varit över all förväntan. Känns som om jag tänker fortsätta på SS pokersajt och jag har ändå varit tveksam till den innan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mannen Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 jag tror det kommer att vara betydligt fler spelare online senare med tanke på att du måste ha spelkort och att dom måste skicka hem en kod till dig om du glömt ditt pass så tar det nog lite tid innan dom når sina peaks Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Candolim Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 4300 spelare inne nu och det kallar jag inte för fiasko Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ladatarzan Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 4000 pers första dagen med omständiga procedurer för att ens kunna spela kan väl knappast vara dåligt. Är själv grymt överraskad att så många hittat till borden. Hade faktiskt förväntat mig ett par hundra spelare så här till premiären, framför allt med tanke på vad redan etablerade sidor har för användar antal inloggande ex B2B. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
misternils Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Rent tekniskt tycker jag att det har fungerat bra. (Kanske beror på att jag har Expekt som måttstock ). Spelarstocken kommer med all säkerhet öka när SS öser på med mera marknadsföring. Troligvis är det väl mest gamla luttrade pokerspelare som har reggat sig idag. Vanliga Svenssons hänger nog inte på låset direkt.. Men liten miss att de inte har player notes, eller har jag missat det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mannen Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Spelarstocken kommer med all säkerhet öka när SS öser på med mera marknadsföring. tror inte dom får marknadsföra pokern Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
misternils Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Spelarstocken kommer med all säkerhet öka när SS öser på med mera marknadsföring. tror inte dom får marknadsföra pokern Svenska spel gör väl ganska mycket reklam.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Enligt expressen har de ju satt ett tak på 7000 spelare för att inte överbelasta servrarna, så 4000 är väl godkänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Tycker det var helt ok. Kapaciteten nu är ju bara 7000-8000 så jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Jag tror inte du riktigt vet det själv. Lägger man till att det varit nästan noll marknadföring så är nog SS väldigt nöjda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Spelarstocken kommer med all säkerhet öka när SS öser på med mera marknadsföring. tror inte dom får marknadsföra pokern Viss reklam får dom ha, bl.a reklambanners på internet. Dessutom har dom fått rätt mycket gratisreklam i massmedia inför starten. 4000 tycker jag är väldigt bra, något annat nätverk som haft lika många inloggade spelare första dagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cardborren Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Tycker det var helt ok. Kapaciteten nu är ju bara 7000-8000 så jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Jag tror inte du riktigt vet det själv. Lägger man till att det varit nästan noll marknadföring så är nog SS väldigt nöjda. Lol,tror du att NÅGON svensk pokerspelare har missat SS´s Nätpoker? När det gäller jungfrumassorna har dom inte kunnat se på TV,lyssnat på radio eller läst en tidning och samtidigt undgått statens masssiva lansering! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Med tanke på Svenska Spels kundbas och alla andra som av nyfikenhet eller förhoppningar om "lätta pengar" varit inloggade/spelat idag borde siffrorna varit dubbla eller trippla mot vad vi sett så här långt. Ja, man borde ju absolut förvänta sig nånstans mellan 8k och 12k spelare första dagen... Speciellt med tanke på det nämnda taket på 7000. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Verkligen inget fiasko, snarare dundersuccé! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Är fullständigt ointressant just nu hur många inloggade det är på clienten. Speciellt nu när "skiten" är ny och alla vill kolla läget. Det intressanta är hur många som sitter ner på borden och lirar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
misternils Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Är fullständigt ointressant just nu hur många inloggade det är på clienten. Speciellt nu när "skiten" är ny och alla vill kolla läget. Det intressanta är hur många som sitter ner på borden och lirar. Ganska många som spelar. Jag lirade en turre med runt 300 spelare tex. Inte direkt Poker Stars men ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 nästan 5000 spelare, svag premiär???? Slår prima och många, många andra nätverk. Är väl ingen som trodde de skulle gå om PP eller PS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Putteman Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Dålig premiär???? Kolla B2B med 15 olika ingångar i nätverket och kommer inte upp i mer än 3500? Lillkillen sitt ner i båten detta var långt över förväntan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anderssson Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Jag tyckte det var kanon, när man blivit varm i kläderna kom också cashen. tummen upp SS Imorgon blir det nog än mer ös Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 jag var ganska impad iaf.. men lär bli betydligt mer när ryktet om fisk börjar gå.. många som låter sina kompisar testa innan dom själva tar steget och cashar ut och byter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juster Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Bra drag på NL borden tycker jag, men att spela SNGs var bland det smärtsammaste jag någonsin upplevt. 5 händer i timmen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeoSlayer Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 jag gillade "pratbubblan" i chatten.. hehe men känns konstigt med kr dock.. 800kr verkar mer än 100$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeoSlayer Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 *dubbelpost* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltenkelt Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 Min premiär på SvS fick ett abrupt slut: Min angivna speltid överträddes. Skönt, tvingades till att sluta plus för dagen på SvS... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidot Postad 30 Mars , 2006 Rapport Share Postad 30 Mars , 2006 men känns konstigt med kr dock.. 800kr verkar mer än 100$ Det är det också. $100 = 782 kr i skrivande stund Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts