Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hand från Grebbestad. Första dagen precis efter matpausen. Runt 420 spelare kvar.

Blinds: 150/300

Jag har lyckats tomta bort min stack till 2525 marker. Försökte verkligen dubbla eller åka ut innan matpausen (dvs perioden innan denna), men jag fick ingen syn på någon av mina typ åtta all-ins. Största delen av stacken åkte på en liten missbedömning där min flopbluff med holken blev holk+färgdrag på turn och jag inte fick han att passa (däremot fick jag passa rivern när det inte kom). Sen körde jag en till missad bluff.

Om det nu spelar någon roll.

Hur som helst, UTG+2 limpar, två spelare till bakom limpar.

Jag tittar ner på 87s i CO.

Betänk alltså att det redan ligger 1350 i potten.

Jag ställer in mina 2525.

Det enda rätta att göra?

Postad
De lär ju blixtfolda mot Parre med tanke på hans image :roll:

De kommer samtidigt syna med en mängd händer som de skulle blixtfolda mot en tajtare spelare och låta mig spela 40-45%are med massa extra equity i potten i form av limparnas och mörkarnas pengar, så det är hugget som stucket, något som folk faktiskt inte tänker på.

Postad
De kommer samtidigt syna med en mängd händer som de skulle blixtfolda mot en tajtare spelare och låta mig spela 40-45%are med massa extra equity i potten i form av limparnas och mörkarnas pengar, så det är hugget som stucket, något som folk faktiskt inte tänker på.

Det är ingen bra sak att de synar med extra händer.

Postad
De lär ju blixtfolda mot Parre med tanke på hans image :roll:

Det är ju dock bättre att få 100% av den extra equityn genom en trave vik än att få 45% av den samtidigt som man riskerar stacken. Men som du skriver, en 45-procentare är ju ingen katastrof direkt men inget att föredra.

Postad

Det är ingen bra sak att de synar med extra händer.

Nej, men det är bättre att ta en 40-45%are nu med mer än goda pottodds och ge en själv chansen att mer än dubbla och ha en lite mer spelbar stack. Inte direkt så att jag har jättegott om tid på mig för att vänta på nöten, och jag vet inte om du vet hur pass bra och tålmodig jag är på att spela shortstackpoker, men om vi säger som så - får jag syn och vinner och sedan dubblar igen så blir jag farlig.

Åker jag så åker jag, finns alltid sprit i baren liksom.

Postad

Jag tycker att du väljer fel läge att göra detta move såvida det inte sitter weak-tighta fiskar runt bordet.

Anledningarna är att du redan ställt in 8ggr vilket gör att de tappar förtroende för dig och du får syn av sämre händer som ändå tar din 8-hög.

Sedan så kan någon av spelarna uppfattat att du är ute efter att dubbla och väljer att limpa för att trappa dig med ett monster.

Men å andra sidan, du säger själv att du vill dubbla innan pausen så din gamblning kan gå in. ;)

Jag tycker varken att det är rätt eller fel egentligen (motsägelsefull - kanske?) :D

Postad
Jag tycker att du väljer fel läge att göra detta move såvida det inte sitter weak-tighta fiskar runt bordet.

Anledningarna är att du redan ställt in 8ggr vilket gör att de tappar förtroende för dig och du får syn av sämre händer som ändå tar din 8-hög.

Med tanke på Parres rykte och att de redan lagt sig 8 gånger för hans allins så är det rimligt att anta att de är weak-tighta fiskar. ;)

Postad

Jag skulle också ställt. Skulle tänka att jag antagligen inte skulle få ställa i någon större pott som var ohöjd. Att ingen höjt betyder ju att de faktiskt kan folda. Raisen är trots allt inte så liten.

Postad

Känns som att en mycket viktig information som saknas är limparnas stackstorlek. Idealet är ju om dessa är ungefär som din eller upp till två eller tre gånger denna.

Rimligtvis borde stackar mindre än din alternativt mycket större än din vara klart mer synbenägna. (Skulle en spelare med mindre än dig limpa skulle jag bli extremt misstänksam givet att han inte är en komplett idiot.)

/Bjorn

Postad
Känns som att en mycket viktig information som saknas är limparnas stackstorlek. Idealet är ju om dessa är ungefär som din eller upp till två eller tre gånger denna.

Rimligtvis borde stackar mindre än din alternativt mycket större än din vara klart mer synbenägna. (Skulle en spelare med mindre än dig limpa skulle jag bli extremt misstänksam givet att han inte är en komplett idiot.)

/Bjorn

Tror stackarna var 10k, 14k och 8k eller något sådant.

Det var inga jättekorta stackar, men om jag minns rätt bara en tillräckligt stor stack för att synen inte skulle svida alls.

Postad

Med den typen av händer vill jag vara först in eller höja en weak limpare som gärna foldar. Din equity ligger i fold och inte win, så med tre limpare så slänger jag den fort som vinden. Möjligt att jag ger upp en hel del EV(marker) på det, men troligtvis vinner jag pengar på det (imho).

Sen är det en annan sak att det finns sprit i baren. Det får du räkna in i ditt turnerings-EV, och då kan bedömningen bli en annan. Helt enkelt så att om du ger bort x kr i turnerings-equity och den extra tid du får i baren enligt din uppfattning är värd >x så är spelet EV+.