Gå till innehåll

PL5CD - Trn, 14/11, Online, post-game snack!

Recommended Posts

• Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Någon minut senare. svarten höjer med ett tvåpar. Motståndaren synar med ett färgdrag som går in. svarten slänger ett kort och får en kåk.

Handen därpå. En spelare trycker in sina sista penningar, problemet är bara att svarten sitter på stora mörken med en färdig stege.

Postad
quizz, du skulle höjt mer före köpet med tretalet.

jo, det är möjligt... inte så bra på det har med mörkpoker... jag hade säkert ändå fått syn av de båda monsterstackarna...

det var ganska kul ändå... sitter just nu på ett 5CD-bord... får nötstege innan byte 3 ggr på raken... riggat som sagt... hur ska man spela pre om man fångat en färg/stege/kåk innan bytet?... för att få ut så mycke som möjligt menar jag...

Postad
det var ganska kul ändå... sitter just nu på ett 5CD-bord... får nötstege innan byte 3 ggr på raken... riggat som sagt... hur ska man spela pre om man fångat en färg/stege/kåk innan bytet?... för att få ut så mycke som möjligt menar jag...

Eh, det finns inga nötstegar i mörkpoker. Iallafall, har du en färdig hand måste du naturligtvis försöka få in så mycket pengar som möjligt före köpet, eftersom folk antingen måste ha en jäkligt bra hand eller vara ganska dumma om de ska syna någon som står nöjd och sen bettar ut.

Postad

Jag tror att svarten har rubbat balansen i hela turneringen. Då han satt vid mitt bord fick jag bara skräp, då han flyttades till ett annat bord (tack gud!) fick jag tre tretal på raken och sedan en färdig stege som grädde på moset.