heybike Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Twin Panther, Booze Boy och Perrysburg har spelat "bra" (aggro och tricky). Inga reads i övrigt. Vad tycker ni om mitt spel? Hand Started at 2006-03-29 Table 'Tahoua': $2-$4 Limit HE (Real) Seat 0: granga ($38,70 in chips) Seat 1: HERO ($104 in chips) Seat 2: Booze Boy ($181,05 in chips) Seat 3: perrysburg ($137 in chips) Seat 4: corazon ($50 in chips) Seat 5: alistairk ($156,80 in chips) (on the button) Seat 6: Pomin ($113,40 in chips) Seat 7: molin21 ($41 in chips) Seat 8: Twin Panther ($183 in chips) Seat 9: nice_miracle ($121,80 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to HERO: 9d Dealt to HERO: 10d Pomin : Post Blind ($1) molin21 : Post Blind ($2) corazon : Post Blind ($2) *** Pre-Flop *** : Twin Panther : Call ($2) nice_miracle : Fold granga : Fold HERO : Call ($2) Booze Boy : Fold perrysburg : Fold corazon : Check alistairk : Bet ($4) Pomin : Fold molin21 : Call ($2) Twin Panther : Call ($2) HERO : Call ($2) corazon : Fold *** Flop *** : 7s 9h 10h molin21 : Check Twin Panther : Check HERO : Bet ($2) alistairk : Call ($2) molin21 : Call ($2) Twin Panther : Call ($2) *** Turn *** : [ 7s 9h 10h ] Ah molin21 : Check Twin Panther : Check HERO : Check alistairk : Bet ($4) molin21 : Fold Twin Panther : Fold HERO : Call ($4) *** River *** : [ 7s 9h 10h Ah ] 4d HERO : Check alistairk : Bet ($4) HERO : Call ($4) Citera
Allin BS Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 checkraisa floppen istället,, sen e d bara å betta hela vägen Citera
heybike Postad 29 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2006 checkraisa floppen istället Tanken var att preflophöjaren skulle höja efter mig och driva ut/göra det dyrt för de bakom. Citera
Mattzon Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Enligt mig har du nästan ingen anledning att sätta honom på färgen. AK, AQ, AJ är mer troligt så jag skulle antingen beta ut på turn och hoppas på raise från honom för att kunna 3-beta Citera
heybike Postad 29 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2006 Honom? Vi är fyra som ser turn. Att nån förbättrar sin hand med Ah är inte säkert men det måste väl ändå vara ett av de kort man minst vill se landa på turn. Vill inte bli höjd, kanske är fel, därför jag postar handen. Citera
mikj Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Skulle lagt preflop. Kan förstå att du beta flop. Med det där färg, men framförallt stegdraget vill du inte att ge något fri kort. beta turn. Citera
jozoa Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Jag är inte FL/PL-spelare men jag anser att din preflop-syn är lite lös... Sedan tycker jag att du spelar handen helt rätt. Betar ut på flop för att skydda och få värde men får 3 syner. Färgen visar sig och du måste nästan vara slagen. Tycker att du gör rätt i att syna turn för att jaga kåk och få bra betalt av färgen, men så händer inte. Att han betar på river är för att få mer deg för sin färg och den enda anledningen till att du ska syna är för att se vad han spelade alternativt för att du är en riktigt pott-oddsnisse som inte kan lägga handen just på grund av dryga 7:1. Citera
heybike Postad 29 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2006 Håller med om att synen pre är i lösaste laget. Hade det inte varit dubbla BB hade jag foldat men synen är lös ändå. Vill annars ha tre limpare innan med den handen i den pos. Citera
ampixo Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Är ni alltid så pass tajta att ni vill släppa 9Ts i en sån där pott? Ah är ett värdelöst kort. Skulle dock check-syna rivern. Citera
MacDaddy Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 iom att just ett A kommer upp som gör färgen så ä det inte lika stor chans ngn har färgen då folk helst drar med A-high färg. Jag hade check/callat från turn hela vägen ner om nu ingen raisat, då hade jag lagt mig. Mot 1ppl hade jag fortsatt bettat. Citera
VikingSW Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Ok preflop. CR på floppen då förmodligen alistairk kommer göra ett CB. Därefter bet och bet. Får du mothugg på turn tex kan det bli en check, call på river. Som du spelar floppen nu skulle jag ändå betta turn och river. Citera
Recommended Posts