Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Button i den här handen är en hyffsat tight och solid spelare, dock väldigt aggresiv. Har väl ingen direkt read om att det här skulle vara något specielt play. Vi har inte spelat så många potter mot varandra...

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (6 handed)

saw flop|saw showdown

Hero ($1030)

CO ($1346.50)

Button ($1355)

SB ($1659.50)

BB ($2235.66)

UTG ($1275.75)

Preflop: Hero is MP with Q:diamond:, Q:heart:. SB posts a blind of $5.

1 fold, Hero raises to $35, 1 fold, Button calls $35, 2 folds.

Flop: ($85) 9:diamond:, 8:heart:, 4:diamond: (2 players)

Hero bets $35, Button raises to $85, Hero raises to $210, Button calls $125.

Turn: ($505) J:spade: (2 players)

Hero bets $206.83, Button raises to $1110 (All-In), Hero?????

Är det bara att kasta här eller vad anser ni?

Postad

Mot överpar lr triss har du högst oddsen 15 % att förbättra din hand (2 Q+ 4 T).

Skulle vi säga att du är uppe mot överpar lr triss i 90% av fallen och bluff 10 % så har du 13,5 % (0,9*15%)+ 10 % (0,1* 97%)= 23,5 %.

Potoddsen är 318/1030 vilket ger runt 30 %.

Fold.

Postad

Väl på turn är det en enkel syn. Du kan inte slå om på floppen om du planerar att lägga på turn när den kommer hyggligt blank. Och betta mer på floppen. Att betta mindre än halvpot ur position på en dragfylld bräda är att bädda för trubbel.

Postad
förstår varken ditt flopomslag eller ditt veka turnbet...

i hans pos slår jag om med allt på turn.

syna bara hans flopomslag och led turn alternativt c/r

Tycker reraisen pa floppen är riktigt bra. Det skulle väl inte vara speciellt konstigt spel av Fi att raisa Hero's CB på en sådan här flopp; Hero kan knappt träffat någonting såvida han inte har overpair, vilket han nu har.

Känns som om Fi kan sitta på en väldigt stark hand; JJ känns inte helt avlägsen.

Postad

hmm möjliga händer känns som TT,JJ,88 eller 99...skulle han ha ett överpar som var högt så skulle han betta pre-flopp.

Om du inte har en bra read så kanske du skulle folda, men ett svårt läge.

Han kan ha haft 88,99 och hopades på en triss :D:roll:

EDIT:Spelar ju inte på den nivån så jag vet inte hur dom spelar:D

Men om du sätter in 1000$ på mitt pokerkonto kan vi spela H2H :D:D :twisted:8-):shock:

Postad

Ser man till hur Fi spelar skulle det möjligen vara en suited 10 7 som gör att han spelar så, alternativt ett överpar.

Fold hur som helst, anser att du är slagen av tillräckligt många händer. Eller så betalar du av och kollar vad han har för frantida info, jag spelar själv på denna nivån och oroande många sitter och drar för färg. Kanske har han tvåpar på sin suited connector?

Hur som helst så kan du med en syn läsa av lite om hur han spelar.

Du är ju halvt om halvt commitad redan, dyrt att lägga denna handen då du investerat så mycket och ändå fick du varken betalt eller info om du foldar

Postad

Ok måste erkänna att jag har bedragit er lite här. Ville kolla hur hög fold equityn var på fi's hand, dvs QQ. Det är alltså jag som är knappen.

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

saw flop|saw showdown

MP ($1030)

CO ($1346.50)

Hero ($1355)

SB ($1659.50)

BB ($2235.66)

UTG ($1275.75)

Preflop: Hero is Button with T:diamond:, K:diamond:. SB posts a blind of $5.

1 fold, MP raises to $35, 1 fold, Hero calls $35, 2 folds.

Flop: ($85) 9:diamond:, 8:heart:, 4:diamond: (2 players)

MP bets $35, Hero raises to $85, MP raises to $210, Hero calls $125.

Turn: ($505) J:spade: (2 players)

MP bets $206.83, Hero calls $1110 (All-In), MP calls $578.17 (All-In).

River: ($2400) A:heart: (2 players, 2 all-in)

Final Pot: $2400

Att så många som 4 av 5 förespråkar en fold från fi's sida är betydligt bättre än vad jag trodde. Är nu helt övertygad om att en push är det rätta spelet även om det bara är ett kort som ska komma.

Btw, så tycker jag också att fi spelade handen väldigt konstigt... synd bara att han inte fick den i häcken.

Postad
hmm...jag skulle nog med denna han foldat. okej du hade hur många outs som hälst men jag hatar utdragningar och jag spelar lägre nive :D

Fold är ett imo extremet dåligt spel... Jag är en 3-to-1 underdog och har i direkta odds 3.5-to-1.

Frågan va vad som var bäst spel... Och jag är nu helt övertygad om att en push är rätt spel. Hans foldequity borde iaf minst ligga på 50% här med tanke på att 4/5 förespråkade en fold.

Postad

Ja man(jag i alla fall) blir förvånad över hur ofta det är rätt när man räknar på det. Men olika ruterkombinationer i det här fallet är ju rent statisktiskt väldigt ofta förekommande och särskilt efter den budgivningen vilket man kanske ska ta hänsyn till när man får ett sådant bet mot sig på turn. Skulle nog ha foldat pre i och för sig :)

• 2 weeks later...
Postad

Bra tänkt och väldigt bra representation av AA-KK alt. set.

Det är bara en fråga som hänger sig kvar i mitt huvud.

Vad är huvudregeln i NLH? Inte spela TAG, inte potodds, inte nåt annat.

Huvudregeln är "spela spelaren".

Möjligen gjorde du det här spelet mot fel person. Mot mig hade du lyckats. Men kanske borde du ha ställt dig frågan: Vad sitter Fi på och kommer han att folda det?

Uppenbarligen foldar han inte QQ oavsett texturen på bordet och därtill relaterad action.

Sådana tomtar finns på alla nivåer o utan read kan det svida att spela "vackert" mot dem för de ser ingen skillnad mellan sina egna teckningar från fyrans roliga timmen och Picassos verk.