Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokerpremiären nära för Svenska Spel


back

Recommended Posts

Aftonbladet har redan hunnit recensera sajten. Imponerande! Svenska Spel fick för övrigt 15p, samma antal som Tain fick och i den artikeln var rubriken "Nätpokerhistoriens största självmål".

 

Den stora skillnaden är väl att du jämför en recension av en sajt som inte ens öppnat med en som redan finns.

 

Japp, det är vad jag har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 288
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aftonbladet har redan hunnit recensera sajten. Imponerande! Svenska Spel fick för övrigt 15p, samma antal som Tain fick och i den artikeln var rubriken "Nätpokerhistoriens största självmål".

 

Den stora skillnaden är väl att du jämför en recension av en sajt som inte ens öppnat med en som redan finns.

 

Japp, det är vad jag har gjort.

 

Det blir mycket mer intressant att se en ny recension om ett par veckor. Det är först då vi vet vilka spelare som finns på sajten, vilka turneringar som arrangeras, hur stabil mjukvaran är osv. Hoppas Aftonbladet gör detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet har redan hunnit recensera sajten. Imponerande! Svenska Spel fick för övrigt 15p, samma antal som Tain fick och i den artikeln var rubriken "Nätpokerhistoriens största självmål".

 

Den stora skillnaden är väl att du jämför en recension av en sajt som inte ens öppnat med en som redan finns.

 

Japp, det är vad jag har gjort.

 

Det blir mycket mer intressant att se en ny recension om ett par veckor. Det är först då vi vet vilka spelare som finns på sajten, vilka turneringar som arrangeras, hur stabil mjukvaran är osv. Hoppas Aftonbladet gör detta.

 

Jag var lite ironisk när jag var imponerad av att Aftonbladet recenserat sajten redan. Som du själv säger är det ju intressant först när den varit igång ett tag, och då kanske vi pratar om några månader. Sen måste jag säga att det var rätt kul att SS fick samma poäng som Expekt. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket av plusen delar ut grundar ju sig på saker man faktiskt redan vet så det är ju inte helt tokigt att recensera redan, att de tex har nattstängt, rake-nivån, bara svenska lirare osv.

 

Dessutom står det faktiskt att de kommer få ett plus till då mörkpokern eller stötpokern kommer upp o fungerar. Då slår de Tain...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli kul o gå in o krossa alla som tror att ss siten kommer att innehålla en massa fiskar bara. En hel del HH på pf.nu visar ju tydligt att alla fiskar inte fattar när de spelar fiskigt....

 

 

Ska bli kul som den, hoppas spelet blir tight med en massa otåliga LAG-spelande proffs som tiltar bort sig fullständigt på alla "fiskar".

 

Där kommer jag att simma omkring o släppa småfiskarna förbi mej, men sätta tänderna i en fet o lite sur LAG-fisk...

 

lol :twisted:

 

Vad babblar du om? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli kul o gå in o krossa alla som tror att ss siten kommer att innehålla en massa fiskar bara. En hel del HH på pf.nu visar ju tydligt att alla fiskar inte fattar när de spelar fiskigt....

 

 

Ska bli kul som den, hoppas spelet blir tight med en massa otåliga LAG-spelande proffs som tiltar bort sig fullständigt på alla "fiskar".

 

Där kommer jag att simma omkring o släppa småfiskarna förbi mej, men sätta tänderna i en fet o lite sur LAG-fisk...

 

lol :twisted:

 

Vad babblar du om? :?

 

Samma sak som han babblar om i varenda post han skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer då inte lira med den raken. Det kommer naturligtvis inte räcka med enbart svenska spelare heller. nätverket kommer dö.

 

Hur många anser du att det kommer behövas för att nätverket ska överleva?

prima har just nu 3500 som spelar. tror det krävs typ 500-1000 som alltid spelar. särskilt som siten stänger ner på natten krävs det många för att det snabbt ska fyllas upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer då inte lira med den raken. Det kommer naturligtvis inte räcka med enbart svenska spelare heller. nätverket kommer dö.

 

Hur många anser du att det kommer behövas för att nätverket ska överleva?

prima har just nu 3500 som spelar. tror det krävs typ 500-1000 som alltid spelar. särskilt som siten stänger ner på natten krävs det många för att det snabbt ska fyllas upp igen.

 

Tror det blir lite öde klockan 7-9 på morgonen men men :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer då inte lira med den raken. Det kommer naturligtvis inte räcka med enbart svenska spelare heller. nätverket kommer dö.

 

Hur många anser du att det kommer behövas för att nätverket ska överleva?

prima har just nu 3500 som spelar. tror det krävs typ 500-1000 som alltid spelar. särskilt som siten stänger ner på natten krävs det många för att det snabbt ska fyllas upp igen.

 

Tror det blir lite öde klockan 7-9 på morgonen men men :)

 

Jag är inte säker. Har ni spanat in SS's bingo på nätet på morgonen? Det är skrämmande hur fort det blir en stor mängd spelare som sen stannar hela dagen där och det är ändå bara "lilla bingo".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer då inte lira med den raken.

 

Är den dålig på något sätt?

jag har ju en bättre deal på absolute och crypto och jag är tveksam till att ss blir lika fiskigt

 

Så du har en rakeback på 50%?

 

Eller har dom lägre än 5% till att börja med?

med bonus+rakeback kommer jag ner mot 1%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo alltså raken är ju inte hög jämfört med pp eller stars men då poker är ett sånt spel där man har relativt litet övertag trots att man är mycket bättre gör raken jättestor skillnad. Jag menar säg att man ligger på 3bb/100 eller nått. Ifall då raken låg på 2bb/100 istället för 1bb/100 så vinner du ju bara hälften så mycket. Och i fixed limit som jag spelar så skulle jag säga att över 5bb/100 är mer eller mindre omöjligt om inte den du möter verkligen suger. Då förstår man att raken är asviktig. aja jag svarade nog inte på någon fråga bara en allmän fundering.

 

Därför tycker inte jag 2.5bb rake är speciellt lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo alltså raken är ju inte hög jämfört med pp eller stars men då poker är ett sånt spel där man har relativt litet övertag trots att man är mycket bättre gör raken jättestor skillnad. Jag menar säg att man ligger på 3bb/100 eller nått. Ifall då raken låg på 2bb/100 istället för 1bb/100 så vinner du ju bara hälften så mycket. Och i fixed limit som jag spelar så skulle jag säga att över 5bb/100 är mer eller mindre omöjligt om inte den du möter verkligen suger. Då förstår man att raken är asviktig. aja jag svarade nog inte på någon fråga bara en allmän fundering.

 

Därför tycker inte jag 2.5bb rake är speciellt lockande.

 

Ja låg rake är viktigt. Och Svenska Spel har marknadslägst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...