Incognito Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Jag lyckas alltid förlora så jävla mkt med AA. Tror definitivt att jag förlorat mer än jag vunnit med AA. Jag har så jävla svårt lägga ner dem, därför förlorar jag ofta jättefeta potter. Man blir så jävla pot-commited (finns det ngt svenskt ord för det?). Så kan ngn genomgående beskriva hur dessa ska spelas? * RP - QoS * Citera
ucamper Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Spela dem agressivt pre-flop - raise och re-raise. Försök att höja så mycket att du bara får med dig en spelare till floppen. Du har utan tvekan bäst pre-flop hand så var inte rädd för att gå all-in om så krävs. Är du heads-up på floppen så gör då ett starkt bett (eller re-raise) i princip oavsett vilka kort som floppat. Du vill gärna vinna potten här direkt. Får du call eller re-raise på flop/turn så får du börja fundera på vad motståndaren kan ha för hand - kanske har han träffat sitt par. Eller kanske är det en tomte som sitter på tex AQ och har träffat damen. Checka på turn om du är osäker för att få ytterligare read på motståndaren. Var inte rädd för att släppa handen på turn om du tror att motståndaren sitter på ett set, och du inte har tillräckliga potodds för att fortsätta. Att släppa förlorande händer tidigt är viktigt. Citera
hazeelnut Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Om du inte kan lägga handen postflop skulle jag rekommendera att betta minst 10% av din stack preflop. Då är det väldigt svårt att gå back i längden med den handen. Citera
satan68 Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 I går fick jag AA och jag callade bara, efter mig satt en dåre som gick all in med AJo, då klev jag på och vann potten. Ibland kan det löna sig att slowplaya, som att meta ungefär. Inte tokrycka utan bara dra lite! En annan liten detalj, han som gick all in var en ganska aggressiv spelare. Citera
Kidder Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Precis som föregående talare säger, en rejäl raise, får du får många callare med är du nog för snäll i höjningen.. Va' de' en som hann före iallafall....jag menar ovanför satan68 ofcourse.. Citera
Incognito Postad 12 November , 2004 Författare Rapport Postad 12 November , 2004 SJälvklart så reraisar jag om läge ges. Problemet är bara att höjer man för mkt preflop så går ingen med, höjer man för lite så går ngn eller några med o träffar sitt set. Händer varje gång känns det som. Citera
AZlaan Postad 13 November , 2004 Rapport Postad 13 November , 2004 Personligen så tycker jag det är bättre att vinna lite pengar än att förlora för att man släpper in tomtar som får sina set. Hej jag pratade med en gammal kåkfarare en gång som på åttio och nittiotalet hade svartspelklubb och han sa "-One dollar plus you Respect, one dollar Back you looser" Brukar tänka på det när jag går all in;) ja en liten poker anekdot;) Citera
Recommended Posts