Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Game #4421645149: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2006/03/26 - 15:33:28 (ET)

Table 'Nenetta II' 9-max Seat #9 is the button

Seat 2: bartman39 ($20.35 in chips)

Seat 4: PaleMan1 ($32.30 in chips)

Seat 5: Izayoi ($20.15 in chips)

Seat 6: HERO ($21.90 in chips)

Seat 7: skipper57 ($55.20 in chips)

Seat 8: NoNamePerson ($29.35 in chips)

Seat 9: 98deVille ($3.35 in chips)

bartman39: posts small blind $0.10

PaleMan1: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Qd Qc]

Izayoi: folds

dodrico joins the table at seat #3

HERO: raises $0.50 to $0.75

skipper57: calls $0.75

NoNamePerson: folds

98deVille: calls $0.75

bartman39: folds

PaleMan1: folds

*** FLOP *** [7c Jh 2d]

HERO: bets $1.25

skipper57: calls $1.25

98deVille: folds

*** TURN *** [7c Jh 2d] [Ts]

HERO: bets $2.50

skipper57: raises $4.50 to $7

HERO: calls $4.5

*** RIVER *** [7c Jh 2d Ts] [6d]

HERO: checks

skipper57: bets $6

HERO: calls $6

Kommentarer:

Min standard höjning när jag är först in pre-flopp. Får en fin flopp och bettar halv pott. När han synar sätter jag honom på i första hand KJ, QJ, JT och AJ. I andra hand sätter jag honom på ngt sett. Bettar på turn för att få betalt av förstnämda händer. När jag blir höjd börjar man bli lite orolig för sett, men känns ändå som att han kan göra så med AJ eller KJ också. Så jag synar. Jag vill inte slå om, för då synar han nog bara med sett. När rivern är blank känns det som jag måste syna här imo att jag synade på turn. Vad tycker ni om mitt spel? Något som jag borde ha gjort annorlunda?

Postad

Bara för att du gör fel och synar på turn behöver du ju inte göra det på rivern också...

Han kan ju ha 7 7 eller J 10. Du är ju slagen med 8 9 också.

Jag hade släppt den redan på turn. Men jag är ju extremt tight.

Postad

hmm jag tycker nästan att du ska betta 4gånger BB UTG annars så tycker jag att spelat är okej...eller du kanske skulle gå All-in du har ju ändå bara kvar 7€ på bordet efter potten :D

Postad

Betta ut mer på flop. Du behöver inte alltid beta riktigt pot men i förhållande till den borde beten vara minst 80%. Inte som i detta fall 1.25$ när potten är 2.60$ eller ngt sånt. Även beten på turn tyvker jag är lite liten. När du betar ut så här svagt ber du om att bli reraisad av en bra agro spelare.

Postad

Tack för er respons :)

Jag hade betalat av till varje set och pottat varje gata. Höj mer pre, får för mig att många synar här ändå på NL25.

Varför betar du bara halvpott på floppen?

Att jag bara bettar halvpott på floppen är för att den är så odragvänlig. Såhär i efterhand så hade det kanske varit bättre att betta 80% av potten. Då någon med Jx hittar säkert syn iaf. På turn kunde jag ha bettat hårdare, som du skriver, eftersom någon med Jx skulle ha svårt att släppa iaf. Pre-flopp kör jag med 3xBB + 1xBB per limpare, men möjligt att jag kanske borde börja med 4xBB + 1xBB per limpare.

Betta ut mer på flop. Du behöver inte alltid beta riktigt pot men i förhållande till den borde beten vara minst 80%. Inte som i detta fall 1.25$ när potten är 2.60$ eller ngt sånt. Även beten på turn tyvker jag är lite liten. När du betar ut så här svagt ber du om att bli reraisad av en bra agro spelare.

Jo, det är sant, borde bettat hårdare på flopp.

Angående turn bett; Iofs så gör det väll inget om jag bli höjd av en aggressiv spelare på turn, då han kan göra det med Jx och mot den handen är det såklart bra att få in så mycket pengar så möjligt.

Postad

Jag tycker du bettar för lite preflopp. Lirar mest 0.1/0.2, och på de flesta bord synar folk lugnt 6-7 BB:s höjning. 3 BB kan lika gärna betyda 67o på de bord jag lirar.

Själv har jag lagt ned att bara höja 3-4 BB, det blir omöjligt att få bort tillräckligt många spelare för att undvika att bli utdragen.

Sedan borde du betta närmare pott på floppen, vill de se turn med överkort ska det kosta. Det är ganska beigt om man har tre pers med sig när turn kommer och det är A eller K. Då är man garanterat slagen.