Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Table 'Oldenburg': $2-$4 Limit HE (Real)

Andra handen på bordet, inga reads.

Seat 0: pete_a ($94,40 in chips)

Seat 1: steffen zz ($71,40 in chips)

Seat 2: Sally160 ($77 in chips)

Seat 4: pokerakut ($59,20 in chips)

Seat 5: Flounder4 ($92,50 in chips) (on the button)

Seat 6: HERO ($98 in chips)

Seat 7: jultomten6 ($91,60 in chips)

Seat 8: Ariel_ ($208 in chips)

Seat 9: DirtyOldMan ($52 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to HERO: Kh

Dealt to HERO: Ks

HERO : Post Blind ($1)

jultomten6 : Post Blind ($2)

*** Pre-Flop *** :

Ariel_ : Fold

DirtyOldMan : Fold

pete_a : Fold

steffen zz : Call ($2)

Sally160 : Fold

pokerakut : Fold

Flounder4 : Fold

HERO : Bet ($3)

jultomten6 : Fold

steffen zz : Raise ($4)

HERO : Call ($2)

*** Flop *** : Qc 7c Kc

HERO : Check

steffen zz : Bet ($2)

HERO : Raise ($4)

steffen zz : Raise ($4)

HERO : Raise ($4)

steffen zz : Call ($2)

*** Turn *** : [ Qc 7c Kc ] 3h

HERO : Bet ($4)

steffen zz : Raise ($8)

HERO : Raise ($8)

HERO : Call ($4)

*** River *** : [ Qc 7c Kc 3h ] 4s

HERO : Bet ($4)

HERO : Call ($4)

Postad
varför 3betta river?

Han 3 bettar inte river.

Tycker du spelar helt ok. Kan han verkligen ha AJs eller nåt annat för färgen när han limp-raisat? Känns ju så, men kan ju vara QQ också.

Postad

Jag trebetar rivern om han inte har en väldigt vid HD preflopp. Han måste ha cappat ur position med AcTc/AcJc för att du ska vara slagen, och gör han det har du råd att bjuda honom på en jättepott när han väl klonkar färgen samtidigt som du får top set.

Jag utgår från att han spelat QQ och AcAx exakt likadant fram till rivern.

Postad

Fi satt på AcJc. Funderade i efterhand om jag inte skulle antingen saktat ner på turn eller check-callat river. Trodde han hade AA,QQ, nån hand med klöver A eller färdig färg. Färdig färg kanske var mest sannolik men jag har ju outs till kåken så jag valde att trebeta turn, det tror jag är rätt. Att check-calla river var vad jag var mest osäker på om jag kanske skulle gjort istället.

Angående att trebeta river. Hur ofta höjer Fi här utan färg. Inte tillräckligt ofta för en trebet väl? Har han färgen får man ju dessutom en cap emot sig.

Postad
Fi satt på AcJc. Funderade i efterhand om jag inte skulle antingen saktat ner på turn eller check-callat river. Trodde han hade AA,QQ, nån hand med klöver A eller färdig färg. Färdig färg kanske var mest sannolik men jag har ju outs till kåken så jag valde att trebeta turn, det tror jag är rätt. Att check-calla river var vad jag var mest osäker på om jag kanske skulle gjort istället.

Angående att trebeta river. Hur ofta höjer Fi här utan färg. Inte tillräckligt ofta för en trebet väl? Har han färgen får man ju dessutom en cap emot sig.

Hmm visst hade du outs till kåken men kändes det inte liiite som att han nog satt på flushen där när du blir rejsad både på turn o river, känns som att du får betala bra för dina drag till kåk, om inte FÖR bra för motståndaren. Folden finns ju där tycker jag...

Postad

Hmm visst hade du outs till kåken men kändes det inte liiite som att han nog satt på flushen där när du blir rejsad både på turn o river, känns som att du får betala bra för dina drag till kåk, om inte FÖR bra för motståndaren. Folden finns ju där tycker jag...

Kul med andra åsikter. Var ska jag hitta folden? Och var exakt ska jag sakta ner?

Postad

Kul med andra åsikter. Var ska jag hitta folden? Och var exakt ska jag sakta ner?

Om det här var jag och det utspelade sig på Party poker, så skulle jag kasta direkt på floppen när jag ser att jag inte har floppat fyrtal nu heller och garanterat kommer att bli utdragen av nån med ett underset, två par eller esset i rätt färg (om jag inte redan är slagen).

Allvarligt talat, jag skulle cappa preflop och syna ner efter reraisen på turn. Men jag påstår inte att det är facit. Det är en svår situation och det är inte lätt släppa top-settet på rivern. Det finns ju en del andra händer man kan sätta honom på om man önsketänker, men reraisen på turn luktar flush.

Postad
det existerar ingen betsekvens eller bräda där du kan vika top set innan river så det behöver du inte oroa dig för :)

Fold fanns inte i min tankevärld heller, var bara nyfiken på exakt var folden skulle inträffa. :)

cappa preflop annars hade jag spelat likadant.

Maskerar ibland preflop för att dölja styrkan på min hand. Cap skriker högt pocketpar och får Fi att ibland sakta ner redan på flop. Kanske cappar 75% i såna här lägen. Fel?