Gå till innehåll

Mitt patetiska spelande, temperament som Kalle


jack_the_dipper

Recommended Posts

Jag kommer ju ändå inte ifrån att folk spelar som idioter på låglimits. :P

 

Vad vill du möta för spelare egentligen? Det du strävar efter är ju att möta spelare som är sämre än dig själv. Det finns ju en anledning till att man söker upp just dessa spelare. En stor del av att vara vinnande pokerspelare är ju att leta upp och spela mot sämre spelare. Utvecklande? Det kan diskuteras, men är målet att vinna så bör man spela så mycket man kan mot sådana spelare.

När man sen blir bättre så går man upp i nivå och fortsätter då söka efter spelare som är sämre än en själv.

 

Spela shorthanded så kommer du att ha en enormt övertag mot de fiskar du möter. Att det skulle gå bättre mot mer kompetent motstånd är så långt ifrån verkligheten det går att komma.

Kan du inte vinna mot fiskarna på micro-limit så kommer det bara att gå sämre på högre nivåer.

 

För mig låter det som om du är mer intresserad av gambling än om poker. Ett genuint intresse för poker innebär också att man vill ta till sig den delen som kräver lite studier. Att läsa böcker och söka på nätet efter information är en otroligt viktig del, och en genväg till kunskap. I många fall är det också den enda vägen till kunskap eftersom man genom egna erfarenheter aldrig kommer att kunna nå så långt.

 

Lycka till med ditt spelande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni andra när ni inte pallar vänta på kort??

Spelar fler bord?

 

Jag spelar oftast FL och ibland PL och spelar rätt tight så det blir mycket vänta... Men det är väl bättre att ha tråkigt än att bli pank?

 

Jag utnyttjar tiden först och främst till att kolla hur de andra spelar, dels för att ha koll på deras spelstilar när jag väl är med i en hand. Men också för att se vad som funkar och inte funkar för dem. Läser handhistoriken för intressanta händer och för att se vilka kort fi muckat. Läser forum eller artiklar om poker. Läser nyheter. Leker med katterna. Allt som funkar utan att jag tappar koncentrationen på spelet.

 

 

Så du spelar med ett öga typ och väntar på stålet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet förnuftigt (tråkigt?) inlägg.

Jag har spelat i ett halvår på låga nivåer och anser mig vara en vinnande spelare (låg kanske på 10 bb) men tycker att det bitvis blir frustrerande med låg timpenning (200-300 kr för 4 timmar en vardagsnatt är inget bra betalt) Ja, då går man upp till för höga nivåer och har bara alldeles vanlig otur och så är 2 veckors gnetvinster borta på en timme.

 

Alltså, inse att skall ni bli bra spelare som spelar för vinsten så finns det inget annat sätt än att ge det mycket tid (variansen är den största fienden) och klarar ni inte att motså tilt och "tråkgnet" på låga nivåer så blir det inte bättre på högre nivåer.

 

Jag har tyvärr inte tid att bli en vinnande spelare (lite skämtsamt ;) ) så jag spelar numera bara nån gång ibland för att det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du spelar med ett öga typ och väntar på stålet??

 

Lite mer än ett öga och på spelbara händer, ja :) Gäller ju att fortfarande vara med i spelet och vad som händer. Om jag inte orkar flippra fram och tillbaka med fönster så lyssnar jag på radio eller på ljudfiler med ståuppkomiker, då blir man dessutom på bra humör! Du får testa vad som funkar för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
Till trådskaparen:

Sluta spela. Du saknar det som krävs för att kunna vinna pengar långsiktigt på poker. Det finns en massa andra hobbies som är mycket roligare än poker.

 

Det var bland det dummaste jag hört. Själv torskade jag väl runt 5k (sek) första året eller så. Sen när jag i våras började spela lite mer "seriöst" och verkligen gick in för att lära mig poker på riktigt så började jag plussa.

 

Det som krävs är att ha ett stort intresse och framförallt hängivenhet till spelet. Det gäller ju i praktiskt taget allt i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...