Gå till innehåll

Hög IQ?


Jaws

Recommended Posts

Intelligens ÄR IQ, att sen IQ-test inte mäter IQ till 100% är en annan sak.

 

in·tel·li·gence (ĭn-tĕl'ə-jəns) pronunciation

n.

 

1.

1. The capacity to acquire and apply knowledge.

2. The faculty of thought and reason.

3. Superior powers of mind. See synonyms at mind.

2. An intelligent, incorporeal being, especially an angel.

3. Information; news. See synonyms at news.

4.

1. Secret information, especially about an actual or potential enemy.

2. An agency, staff, or office employed in gathering such information.

3. Espionage agents, organizations, and activities considered as a group: “Intelligence is nothing if not an institutionalized black market in perishable commodities” (John le Carré).

intelligence quotient

n. (Abbr. IQ)

 

The ratio of tested mental age to chronological age, usually expressed as a quotient multiplied by 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att den mest intelligenta (även den med högst IQ, sambandet är slående ;) ) livsformen på planeten är den som utan tvivel är den som dominerar

Du har jättefel, tänk bakterier och kackerlackor. De kommer vara kvar långt efter att den sista människan är damm. Flercelliga organismer är basically evolutionens slit-och-släng-varor som inte blir så där väldigt långvariga.

 

garv

 

Om du anser att kackerlackor dominerar så har du en ganska konstig syn. Maktbalansen Kackerlacka vs Människa skulle jag säga är ungefär 1:113.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket skulle ex Stu Ungar få på ett IQ-test när han var helt nerdrogad? Han var väl rätt så bra på poker?

Själv har jag låg IQ but i got the balls

 

Droger försämrar inte ditt IQ, speed i normal dos förhöjer ditt IQ. Men när det gäller Stu spelar det ingen roll eftersom han var ett geni. Endast tre procent av oss här på pokerforum har möjlighet att komma i närheten av att förstå varför. Jag och Stu umgicks en hel del på 70-talet. Jag saknar honom väldigt mycket. Endast ett geni kan förstå ett annat geni.

 

HAHA :lol: Den va bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...