PinkFloyd Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Har AA här alltså.. Bettar ut som om jag vore rädd för esset i hopp om omslag, kanske är dumt eftersom det inte är så troligt att någon annan har ett A då det bara finns ett kvar i leken. Inser mitt misstag när båda två synar och ett tredje härter droppar på turn. Att någon av dem satt o drog var väl rätt troligt. Bettar ut igen, får omslag.. har ju fortfarande drygt 20% om han har färgen. Vad hade ni gjort på river? Jag spelar ju som om han hade färgen med min turn-syn, så det rätta vore väl att lägga. Men hans riverbet får mig ändå att undra. Är ganska ny med bordet och den här killen lirar denna hand som sin första.. tala gärna om hur ni resonerar er fram till ett beslut. http://www.pokerhand.nu/index.php?showhand=82348488 Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #285,875,746 Table Kampala, 25 Mar 2006 12:49 PM ET Seat 2: ccdap ($21.50 in chips) Seat 3: Pokerama.nl ($159.60 in chips) Seat 7: andacaly ($117.20 in chips) Seat 8: pfloydd ($288.50 in chips) ANTES/BLINDS pfloydd posts blind ($1), ccdap posts blind ($2). PRE-FLOP Pokerama.nl calls $2, andacaly calls $2, pfloydd bets $7, ccdap folds, Pokerama.nl calls $6, andacaly calls $6. FLOP [board cards 4H,7H,AS ] pfloydd bets $7, Pokerama.nl calls $7, andacaly calls $7. TURN [board cards 4H,7H,AS,QH ] pfloydd bets $12, Pokerama.nl bets $30, andacaly folds, pfloydd calls $18. RIVER [board cards 4H,7H,AS,QH,8S ] pfloydd checks, Pokerama.nl bets $100, pfloydd ?? Citera
Supertequila Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Känns som flush. Personligen hade jag tagit hem potten på floppen genom att satsa 30. När du satsar 7 i en 21 pott så ger du Pokerama odds att dra ett kort till, så du inbjuder faktiskt till problem. Jag hade foldat med tanke på att det var 2 synare efter floppen och att Pokerama reraisade dig på turn efter att scarekortet hjärter kom ut. Du försöker ju visa på turn att du semibluffat på flopp men nu träffat din flush, och som respons får du omslag vilket nästan alltid brukar betyda flush i sådana lägen. Sedan bettar han pott på river för han känner att du ändå har en hand, sätter dig säkert på lägre flush eller triss, och tänker att du möjligen betalar en potbett. Mitt förslag till rätt spel hade varit bet 30 på flopp i första hand. I andra hand fold på turn vid omslag. I tredje hand fold på river. Citera
PinkFloyd Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Som sagt, vet att mitt flopbet var dumt.. tänkte inte igenom vad jag gjorde riktigt och insåg inte att jag oftast inte kommer få ett omslag där även om jag visar svaghet inför esset. Men som spelad, vad säger ni? Citera
Pokershark Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Mitt förslag till rätt spel hade varit bet 30 på flopp i första hand. I andra hand fold på turn vid omslag. I tredje hand fold på river. Men kom igen! han träffar en monsterhand på floppen och du vill att han överbettar potten?! Vad är det med er? Det här är andra handhistoriken på rad jag läser där det förespråkas en överbett. Vill ni inte ha betalt av sämre händer eller är ni så oroliga över era dollar så att ni vill eliminera utdragningar? Citera
PinkFloyd Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Mitt förslag till rätt spel hade varit bet 30 på flopp i första hand. I andra hand fold på turn vid omslag. I tredje hand fold på river. Men kom igen! han träffar en monsterhand på floppen och du vill att han överbettar potten?! Vad är det med er? Det här är andra handhistoriken på rad jag läser där det förespråkas en överbett. Vill ni inte ha betalt av sämre händer eller är ni så oroliga över era dollar så att ni vill eliminera utdragningar? En liten överbet känns ju inte rätt heller, men kanske 2/3 pot hade varit rätt. Det jag gör är ju att försöka visa svaghet och därmed få ett omslag, vilket jag inte borde gjort som jag förklarade ovan. Citera
Pokemonn Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Jag skulle inte ha överbettat på floppen, däremot hade jag betat ett potbet. Det känns bara onödigt att ge bra odds för färgdrag. Att det är triss i A är ju egentligen synd, det är lättare att få med sig folk om man träffar triss i 10 eller något, och det ligger ett A på bordet. (eftersom chansen att någon har träffat sitt A är betydligt större då). Citera
richardd Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Katastrof spelad flop och turn, på river får du singla en slant. Han kan value-betta set, färg eller bluffa såhär. Rivern är omöjlig att ta "rätt" beslut på, men det lutar åt fold. Citera
Pokershark Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Han inducerar ganska bra bluffar så det skulle ju luta åt syn men vetefan vad som är rätt. Tycker din veka bet på turnen satte dig i det här läget för med den här handen och den turnen så är det inget bra idé att inducera en bluff då du inte alls vet vart du står. Bättre i sådant fall är att checksyna eller betta ett halvt pottbett. EDIT: Vid närmare eftertanke så tror jag inte han bluffar och skulle därför folda! Citera
brut Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 För att få ett säkrare svar på den här frågan behöver man veta om du hade Ah och det vore önskvärt att veta hur fi spelar preflopp. Citera
mowmow Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 beta $18 på flopp, syna på turn för att dra in kåken, annars fold river Citera
Kenny_Roger Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Fold på river. Re-raise på turn. Jo, att commita sig mot alla färger och få alla andra händer att lägga sig känns bra. (såvida du inte förutsätter att hero har Ah på handen. Då har man ca 40% mot en färg och slipper jobbiga beslut på river). Citera
PinkFloyd Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Ja jag hade Ah.. Det är ju egentligen flopspelet som är det tokiga här, men känns inte så nödvändigt att diskutera det mer. Villa ha ett omslag från ett A, bluff eller semibluff - fick det inte. Dumt spelat helt enkelt. Turnspelet ju sedan en följd av mitt dåliga spel då jag spelar svagt eftersom jag förutsatte att någon hade dragit till färgen. Men det är också ett jäkligt dumt beslut att göra en liten fisbet istället för att checka/syna eller betta ut större och får se vart jag står. Hur som helst, eftersom jag spelade som att han hade färgen så vore det ju ett dumt beslut att syna river, vilket jag heller inte gjorde. Svårt att göra en fullgod analys på de 20 sekunder man har på sig, men känns som jag gjorde rätt beslut även om jag spelade handen dåligt. ... RIVER [board cards 4H,7H,AS,QH,8S ] pfloydd checks, Pokerama.nl bets $100, pfloydd folds. SHOWDOWN Pokerama.nl wins $205. Citera
Supertequila Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Mitt förslag till rätt spel hade varit bet 30 på flopp i första hand. I andra hand fold på turn vid omslag. I tredje hand fold på river. Men kom igen! han träffar en monsterhand på floppen och du vill att han överbettar potten?! Vad är det med er? Det här är andra handhistoriken på rad jag läser där det förespråkas en överbett. Vill ni inte ha betalt av sämre händer eller är ni så oroliga över era dollar så att ni vill eliminera utdragningar? 3 spelare, färgdrag på bordet... Just här tycker jag att overbet är helt ok. Hade bettat mindre med bara en Fi, men nu gäller det att effektivt tunna ut fältet. Synar en Fi sedan så vet du att du kommer att få bra betalt sen för potten har blivit stor. Citera
Hap Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Själv är jag inte speciellt rädd för färgdrag i lägen som dessa då du sitter på Esset i samma suit. Det betyder ju följande: kommer flushen på turn har du ändå många outs för att vinna. I den här handen har du alla hjärter (9 eller 7 beroende på om du tror att Fi har flushen), 3 fyror, 3 sjuor, 3 damer och 1 Ess. 19 (17) outs - OM du inte redan leder! Kommer inte flushen på turn har du med all sannolikhet bästa handen, och din motståndare har bara 8 outs, varpå du kan ge honom dåliga odds genom att ställa in. Citera
serenity Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Om han sitter på en flush med t ex T9s så har du ca 40% att vinna på turn - samt att han måste vara lite rädd för högre färg. Jag skulle nog ställa in på turn i detta läge. Citera
Recommended Posts