Gå till innehåll

NLT - AQ möter allin på turn


Recommended Posts

Hej spelade en hand,kom gärna med kritik. Ingen speciel read på motståndaren förutom att han e ganska duktig.

 

Hand 284017821, Started at 2006-03-25 05:28

Table 'Jackson': $0.50-$0.50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Frenzy- ($39 in chips)

Seat 1: 24skee ($167.40 in chips)

Seat 2: marcus0000 ($92.05 in chips)

Seat 3: FoldnMuck ($48.50 in chips) (on the button)

Seat 5: Tottan ($84.50 in chips)

Seat 6: JMM21 ($41.80 in chips)

Seat 7: Drew1212 ($44.95 in chips)

Seat 8: faintinggoat ($50.10 in chips)

Seat 9: NOVA.SCOTIA ($27.90 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Tottan: Qd

Dealt to Tottan: Ad

Tottan : Post Blind ($0.50)

*** Pre-Flop *** :

JMM21 : Fold

Drew1212 : Fold

faintinggoat : Fold

NOVA.SCOTIA : Fold

Frenzy- : Fold

24skee : Bet ($1.50)

marcus0000 : Fold

FoldnMuck : Fold

Tottan : Call ($1) BRA HAND VI SYNAR

*** Flop *** : 9d Ah 7d OJOJ VILKEN FLOP,CHECKAR FÖR ATT FÅ HAN OCH BLUFFA BORT SIG

Tottan : Check

24skee : Bet ($3)

Tottan : Call ($3) kANSKE BORDE HÖJT???

*** Turn *** : [ 9d Ah 7d ] 4s

Tottan : Check BRA/DÅLIGT,KAN FÅ FRIKORT TILL FÄRGEN

24skee : Bet ($10)

Tottan : Raise ($20) RAISAR FÖR VÄRDE,MESHÖJNING???

24skee : Raise ($152.90) OJDÅ ALLIN,NU SITTER HAN DEFINITIVT PÅ NGT,HUR SKULLE NI GJORT HÄR,HAR 12 VINSTKORT OM HAN SITTER PÅ AK ELLER 7 OM SITTER PÅ TRISSEN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold

 

Han lär ju ha minst AK, och i så fall har du tur, men du vinner inga pengar... Om jag hade varit Fi hade jag satt dig på A med svagare kicker än K. Han lär inte sitta på drag om han spelar som han gör heller. Personligen kör jag sällan check-raise mot kompetenta spelare eftersom de ofta vet hur de ska slå tillbaka och sätta dig i betänkligheter. Mot klena spelare är det däremot bättre:

 

Oj! han checkade och jag har ju ett ess, så jag bettar... Hmm han tredubblade min bet, jag tror han bluffar och synar ner till rivern med min Ax. Så följer en kass spelare med. Inte en kompetent.

 

När du checkar på turn övertygar du honom återigen om att du inte tror att du leder. Kanske inducerar det en bluff från hans sida. Men är det vad du vill inducera så får du ju syna när han eventuellt bluffar också. varför inducera en bluff om man inte är villig att avslöja den???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold

 

Han lär ju ha minst AK, och i så fall har du tur, men du vinner inga pengar... Om jag hade varit Fi hade jag satt dig på A med svagare kicker än K. Han lär inte sitta på drag om han spelar som han gör heller. Personligen kör jag sällan check-raise mot kompetenta spelare eftersom de ofta vet hur de ska slå tillbaka och sätta dig i betänkligheter. Mot klena spelare är det däremot bättre:

 

Oj! han checkade och jag har ju ett ess, så jag bettar... Hmm han tredubblade min bet, jag tror han bluffar och synar ner till rivern med min Ax. Så följer en kass spelare med. Inte en kompetent.

 

När du checkar på turn övertygar du honom återigen om att du inte tror att du leder. Kanske inducerar det en bluff från hans sida. Men är det vad du vill inducera så får du ju syna när han eventuellt bluffar också. varför inducera en bluff om man inte är villig att avslöja den???

 

Att trycka på som FI gör om man håller t.ex AK är ju inte speciellt bra spel och ingenting man förväntar sig.

 

Sen så höjjde ju Tottan bluffen som han inducerade genom att checka?

 

Jag tycker en checkraise på turn skriker rätt så mkt styrka, så jag tycker man likagärna kan check/syna om man nu ska checka på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...