Gå till innehåll

När är man rik?


Jimbolito

Recommended Posts

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,799192,00.html

 

Är han rik? Fattiglappen åker ju liksom ekonomi klass tom..

 

Sick(!) Varför liksom...?

Står i artikeln: Ikea-grundaren Ingvar Kamprad flyger alltid ekonomiklass för att få sina 90 000 anställda världen runt att inse vikten av sparsamhet....

 

Världen skulle se lite bättre ut om fler följde kamprads exempel...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världen skulle se lite bättre ut om fler följde kamprads exempel...

Nej, det skulle den inte. Jag stör mig som fan på människor som skaffar sig en massa pengar utan att dra nytta av dem. Sparsamhet och självförnekelse är verkligen inga dygder i sig utan bara meningsfulla i den utsträckning de möjliggör nyttiga beteenden som goda middagar, presenter till sina barn, eller en lina kokain från rumpan på en vegasstrippa.

 

Hedonism för fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar i och skjuter två mil över mitt mål, Hjort... Det jag syftar på att det är underbart att se en företagsledare som är så oambitiös och enkel i sin vardag... I mitt huvud är detta något som kan smitta av sig på sin omgivning och skapa en god atmosfär, såväl i ledningsgruppen som på "golvet"...

 

Men, jag kan inte hänvisa till någon empirisk forskning som stödjer detta utan det är helt och hållet min egen åsikt... Hellre en self made man än en pokerbrat ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världen skulle se lite bättre ut om fler följde kamprads exempel...

Nej, det skulle den inte. Jag stör mig som fan på människor som skaffar sig en massa pengar utan att dra nytta av dem. Sparsamhet och självförnekelse är verkligen inga dygder i sig utan bara meningsfulla i den utsträckning de möjliggör nyttiga beteenden som goda middagar, presenter till sina barn, eller en lina kokain från rumpan på en vegasstrippa.

 

Hedonism för fan!

 

Som en signal till de anställda på företaget är beteendet helt rätt men rent privat så är det tomtigt och tråkigt. Personligen skulle jag bete mig enligt Hjorts exempel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...