Gå till innehåll

FL - Någon som väntar till CO med att posta mörk?


Bjorn_

Recommended Posts

När man sätter sig vid ett nytt bord kan man ju välja mellan att posta mörk direkt (oftast från CO) eller vänta tills man sitter i ordinarie big blind.

 

Men som redan konstaterats i diverse trådar så är det även om man bara räknar den nominella mörkkostnaden per hand lönsamt att posta från CO på tiomannabord och neutralt på niomannabord.

 

Nu är det ju egentligen så att det faktiskt är bättre än så att posta från CO efterssom större andel av mörken kommer vara levande pga den bättre positionen.

 

Givet detta så vore det kanske en idé att faktiskt göra tvärtom när man sätter sig vid ett nytt bord, vänta tills mörkarna och knappen passerat och alltid posta ur cutoff? Någon som praktiserar detta?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet detta så vore det kanske en idé att faktiskt göra tvärtom när man sätter sig vid ett nytt bord, vänta tills mörkarna och knappen passerat och alltid posta ur cutoff? Någon som praktiserar detta?

/Bjorn

 

Får man inte "blind+dead" då?

 

Dessutom är det väl en marginell vinst? Jämfört med den förtjänst du har i snitt de där 3 minuterna så är det säkert egalt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postar. Resonerar (helt utan matematisk grund) så här:

 

Jag får spela nästan ett helt varv för kostnaden av bara en big blind.

 

Jag får spela i position.

 

Om jag väntar ett helt varv, signalerar det att jag är en seriös spelare. Det är jag, men det ska vara en hemlis ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet detta så vore det kanske en idé att faktiskt göra tvärtom när man sätter sig vid ett nytt bord, vänta tills mörkarna och knappen passerat och alltid posta ur cutoff? Någon som praktiserar detta?

/Bjorn

 

Får man inte "blind+dead" då?

 

Dessutom är det väl en marginell vinst? Jämfört med den förtjänst du har i snitt de där 3 minuterna så är det säkert egalt! ;)

 

Om man har börjat spela och sedan gör "sit out" får man mycket riktigt posta en live BB plus en död SB (i praktiken en ante) när man sitter in igen på CO och det är definitivt inte lönsamt.

 

Däremot när man sätter sig som ny på bordet så är det bara att posta BB som gäller.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...