Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

Pre-flop: (10 players) Hero is CO with J:club: J:spade:

5 folds, MP3 raises, Hero 3-bets, 3 folds, MP3 calls.

Har precis satt mig vid borde och postat BB från cutoff. Anser att JJ är en superautomatisk trebet här.

Flop: 6:club: Q:club: Q:spade: (5.5SB, 2 players)

MP3 checks, Hero bets, MP3 raises, Hero re-raises, MP3 calls.

Vet inte om fi känner igen mig sedan förut men givet att jag är en aggresiv spelare och givet den bluff och semibluffvänliga brädan känns det som han kan checkhöja med rätt många händer jag slår. (Dessutom sparar många här checkhöjningen till turn om de har en dam även om jag tycker det är tveksamt.)

Turn: T:heart: (5.75BB, 2 players)

MP3 checks, Hero bets, MP3 calls.

Känns som en given bet.

River: 7:heart: (7.75BB, 2 players)

MP3 checks, Hero ???

Vågar man värdebetta river här och är det i så fall bet-syn eller bet-fold som gäller?

/Bjorn

Postad

Hade i och med Fi:s turnspel bet-synat. De enda händer jag kan tänka mig att han har som slår dig är AA och KK. De flesta spelare cappar preflop med de händerna så jag hade inte tvekat här, bet-syn.

Edit: Svårt att sätta han på en hand här överhuvudtaget när jag tänker efter. Hmm.

Postad
Vågar man värdebetta river här och är det i så fall bet-syn eller bet-fold som gäller?

det är BET som gäller!!!!!!!!!!! alla gånger!

I praktiken får man en höjning emot sig om man är slagen och Fi kastar sin hand om man har dem slagen.

En enkel syn som jag ser det. Finns ingen anledning och tro att man får mer betalt.