Barf Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) Som vanligt inga direkta tells Preflop: Hero is BB with T:diamond:, T:spade:. UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 raises, CO folds, Button folds, SB folds, Hero calls, UTG calls, UTG+1 calls. Brukar re-raisa i vanliga fall med TT men med tanke på min position synar jag bara, rätt eller fel? Flop: (8.50 SB) 5:diamond:, Q:diamond:, J:diamond: (4 players) Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP3 bets, Hero raises, UTG folds, UTG+1 folds, MP3 calls. Försöker i detta läget slå ut BB och limpern genom ett check-raise och för att testa preflop-höjarens hand. Turn: (6.25 BB) 4:diamond: (2 players) Hero bets, MP3 raises, Hero folds. Final Pot: 9.25 BB Där kom min flush, frågan är om den är den bästa eller inte? Skulle han våga sig på en sån bluff utan ett ruter på handen? Är det för weak att lägga ner i detta läget eller ska man gå in i check-call mode? Tacksam för svar! /Mvh Peter Citera
Notbadatall Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Mycket talar ju för att han har typ AK med A eller K i ruter....hade han haft set i Q eller J borde han ju ha 3 betat på floppen. Checkcall mode är helt beroende vad du har för read på killen. På högre level så hade jag synat ner den då de kan göra omslag med set på turnen där emellanåt i en sådan här situation, men de hade nästan garanterat 3 betat floppen också med set iofs...så inte mycket som talar för att det inte är K eller A i ruter du är uppe emot. (rörigt värre) På 1/2 har jag svårt att bedömma om det är rätt eller fel. Det hela är ganska beroende vad du har för read på snubben. Citera
Recommended Posts