Albert Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Vad är Big Mac Index? Som BNP fast bättre som jämförelse? Citera
wolf Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Här har du Big mac index iaf (vad ska man förkorta det som egentligen, BMI funkar ju inte så bra? ): Big mac index Citera
Albert Postad 23 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2006 (vad ska man förkorta det som egentligen, BMI funkar ju inte så bra? Helt OT men jag fick idag veta att jag hade BMI 20. Tack för länken! Googlade lite efter att jag frågat här, men som jag kan förstå så är Big Mac Index ett sätt att se om olika valutor är över- respektive undervärderade? Citera
gdaily Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Hur stor köpkraften är i de olika ländernas valuta... Citera
Dostojevski Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Nej, fel Gdaily. BMI, är alltså en Big Macs Relativa pris i förhållande till ett lands löner. Inte tvärtom. Om du inte kopplar varför, ska jag förklara det för dig. Citera
gdaily Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Nej, fel Gdaily. BMI, är alltså en Big Macs Relativa pris i förhållande till ett lands löner. Inte tvärtom. Om du inte kopplar varför, ska jag förklara det för dig. Det var det jag menade... dock inte vad jag råkade skriva Citera
thestonk Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Löner? Den generella relativa prisnivån är det väl ändå som avses? BM-index ska ju vara en proxy för köpkraftspariteten. Nej, fel Gdaily. BMI, är alltså en Big Macs Relativa pris i förhållande till ett lands löner. Inte tvärtom. Om du inte kopplar varför, ska jag förklara det för dig. Citera
Recommended Posts