Gå till innehåll

Uppnå världsklass?


psychologically loose

Recommended Posts

En strategi jag ska testa mig på är att bara hålla mig till SnG och få upp bankrollen till 21 stycken inköp av nästa nivå och köra på den tills jag har 21 på ännu nästa eller 15 på den nivån innan jag går ner en igen. Den tar visserligen tid men man spelar inte över sin bankrulle plus att ifall man är tillräckligt bra så har man 5 försök på sig på varje nivå minst och man behöver inte gå så många nivåer upp för att kunna tjäna hyggligt.

 

Vi säger jag har 21 dollar och inköpet är på 1+0.1 och första priset är på 5 så går jag drygt +4 varje gång vilket gör att jag behöver vinna 5 gånger för att va där uppe plus en tänkt för avgifterna. vilket bör gå på ca mindre än 30 matcher iaf om räknat i stora drag. så om man är för bra för din nivå så ska du kunna vara uppe på nästa nivå inom 10 dagar ifall du satsar på att köra 3 matcher per dag. samt att nivåerna är dubbla varje gång.

 

Ett tips är att inte testa lyckan för fort eftersom du förmodligen inte kommer vara lika eggad efter ett tag vilket gör att om du inte är stålmannen(Howard Lederer) så kommer du spela sämre eller ha missflyt och till slut förlora hela bankrullen. Talar ur egna erfarenheter. Så håll dig till min plan så syns vi på toppen sen.

 

Ps Läsa allt om poker är förståss givande med vilket du bör göra om du satsar seriöst på att bli bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela mycket varje dag.

 

Pröva ofta skott på en högre nivå.

 

Studera poker varje dag (böcker och egna analyser).

 

Sök upp en jediriddare och erbjud dig att bli hans padawan.

 

Gör inget annat. Ska man bli bäst är utrymmet för familjeliv, jobb eller polare ytterst begränsat.

Att ha ett socialt liv bredvid pokern tror jag är absolut lika viktigt för att kunna prestera på topp eftersom ens psyke alltid måste vara på topp.

 

Sedan att läsa mycket om poker behöver inte alltid heller vara nödvändigt. Om man inte läser så mycket kan man utveckla och tänka mer själv hur och varför man ska göra si och så istället för att få det serverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan att läsa mycket om poker behöver inte alltid heller vara nödvändigt. Om man inte läser så mycket kan man utveckla och tänka mer själv hur och varför man ska göra si och så istället för att få det serverat.

 

mm precis som att ett bra sätt att bli världens bästa matematiker är att inte studera några matematiska texter utan istället "tänka mer själv"...

 

Not buying it. Att läsa ersätter inte egna analyser och egen tankekraft, men att tro man kan bli riktigt riktigt bra på poker utan att studera pokerlitteratur ställer jag mig tveksam till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan att läsa mycket om poker behöver inte alltid heller vara nödvändigt. Om man inte läser så mycket kan man utveckla och tänka mer själv hur och varför man ska göra si och så istället för att få det serverat.

 

mm precis som att ett bra sätt att bli världens bästa matematiker är att inte studera några matematiska texter utan istället "tänka mer själv"...

 

Not buying it. Att läsa ersätter inte egna analyser och egen tankekraft, men att tro man kan bli riktigt riktigt bra på poker utan att studera pokerlitteratur ställer jag mig tveksam till....

 

Personligen så upplever jag att när man läser pokerböcker så tänker man som mest. Ett jättebra tips är de många böcker som analyserar fallstudier. Hitta en vän som delar ditt intresse som du kan diskutera poker med, sätt dig ned med en sådan bok och försök att själva analyser och diskutera fördelar/nackdelar med vissa spel.

 

Jag tror att det är absolut nödvändigt att läsa massor av böcker om man ska komma upp i världsklass, men det är även nödvändigt att spela massor av poker, komma på massor av egna ideer samt testa sig fram.

Det är inte farligt att experimentera, men det kan kosta lite pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan att läsa mycket om poker behöver inte alltid heller vara nödvändigt. Om man inte läser så mycket kan man utveckla och tänka mer själv hur och varför man ska göra si och så istället för att få det serverat.

 

mm precis som att ett bra sätt att bli världens bästa matematiker är att inte studera några matematiska texter utan istället "tänka mer själv"...

 

Not buying it. Att läsa ersätter inte egna analyser och egen tankekraft, men att tro man kan bli riktigt riktigt bra på poker utan att studera pokerlitteratur ställer jag mig tveksam till....

Phil Ivey har sagt att han inte läst en pokerbok i sitt liv. Sedan om det stämmer eller ej är inte jag rätt man att avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Att läsa pokerböcker är enligt min åsikt absolut inte rätta vägen för att bli bäst. Visst kan man läsa sig viss grundläggande kunskap på så vis, men för att bli bättre än alla andra måste du spela på ett sätt som ingen annan gör.

 

Det är ju inte direkt så man kan hitta ett nytt spel att spela på. det man kan göra bättre är att lära sig läsa spelarna bättre och därmed göra bättre moves som är mer ev+..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror absolut att man har stor fördel av att läsa en massa böcker gentemot de spelare som inte gör det. Utgångsläget för den här diskussionen var att man var en ung spelare med väldigt liten bankroll.

I det fallet kommer man åtminstonde till en början att spela på väldigt låga nivåer och då är det väldigt viktigt att man kan spela riktigt bra ABC-poker. Detta tror jag är essentiellt genom en hel "karriär", man måste helt enkelt kunna de grundläggande teorierna om poker väl för att sedan kunna bygga sin egen stil baserat på egna erfarenheter.

Att lära sig grunderna i poker till perfektion går väldigt mycket lättare om man har hjälp av spelteoretiker, pokerproffs, pokerpsykologer m fl. som delar med sig av sin samlade kunskap som det har tagit dem år att skaffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...