Gå till innehåll

FLT - KQo alldeles för aggressiv?


Bloop

Recommended Posts

Party Poker 0.5/1 Hold'em (10 handed)

 

Preflop: Hero is MP2 with K:heart:, Q:spade:. CO posts a blind of $0.5. UTG+1 posts a blind of $0.5.

UTG calls, UTG+1 (poster) checks, 2 folds, Hero raises, MP3 calls, CO (poster) calls, 1 fold, SB calls, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls.

 

Flop: (14 SB) K:club:, 9:heart:, 8:spade: (7 players)

BB bets, UTG calls, UTG+1 calls, Hero raises, MP3 calls, CO folds, SB folds, BB 3-bets, UTG calls, UTG+1 folds, Hero calls, MP3 calls.

 

Turn: (13.50 BB) 4:club: (4 players)

BB bets, UTG calls, Hero calls, MP3 folds.

 

River: (16.50 BB) Q:heart: (3 players)

BB bets, UTG folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

 

Final Pot: 22.50 BB

Main Pot: 22.50 BB, between Hero and BB.

 

 

Tyckte att jag skall försöka vara mer aggressiv i mitt spel och inte fega ur i alla lägen. Då blir det så här. Potten gick till lede fi med JTo som satte sitt öppna stegdrag på rivern samtidigt som jag fångade in mitt tvåpar. Ingen bra kombination... :)

 

Killen i BB var en lurig fan som inte tvekade att spela sitt stegdrag ganska hårt.

 

Men är detta att blint rusa in i väggen? Fel att höja PF ur MP2 med KQo? De allra flesta spelare vid det här bordet har visat att de limpar in med rätt mycket skräp. Any ace, almost any two suited osv. Men när BB (somj jag uppfattat som tight och bra) sätter emot kanske check call är på sin plats även på River?

 

Bloop

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade raiscallat floppen (nån kan ju träffat set, två par el.dyl), raisat turn (kolla om dom verkligen har bättre än top pair bra kicker) och checkcallat river.

Jag hade antagit att jag hade bästa handen och att de som gick med hade just förmodligen stegdrag, när sen damen kommer på river hade jag checkcallat den pga möjligheten att fi nu bara representerar stegen, kanske överpspelat lägre par eller tp med sämre kicker. Potten är också såpass stor att du bör syna 1 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade spelat ungefär som du, tre-bettat floppen och callat ner om inte BB lugnat ner sig. Dock är jag inte säker på ett re-raise på river när du är HU, hade förmodligen varit rädd för både set och stege.

 

Brukar för egen del höja med KQo i mittenposition ...

 

/Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är svårt det där när man vill ha in två bet på rivern men inte tre, du slog ju AK,K9 och 98 men var samtidigt torsk emot JT och alla set. Det är svårt att folda emot reraisen också på rivern då vissa skulle trebeta där med K9, 98, och KQ där. Man sitter helst först där och betar rakt in på rivern och synar ner raisen om den kommer.

 

Tyckte att jag skall försöka vara mer aggressiv i mitt spel och inte fega ur i alla lägen. Då blir det så här.

 

Ja det är ju tyvärr så när Murphyslaw regerar. Man skall spela ett bättre spel men blir alltid straffad så att man återgår till sitt gamla spel, detta ger i sin tur lite lägre winrate istället och ens spel utvecklas inte till det bättre. Nä försök istället komma ihåg att du spelade handen bra och hade oflyt på rivern(att just de 3 outs som kostade dig 3 bet istället för ett kom på rivern.)

 

Fortsätt med din mer aggresiva inställning i rätt lägen, men glöm inte bort din magkänsla så kommer det att bli hur bra som helst! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...