Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

13500 marker totalt

6+0.5 9manna sng

blinds 300/600 ante 50

vi är alla ITM

jag sitter på button och har cirka 4500 kvar

sb har cirka 500 kvar

bb har cirka 7000 kvar

jag får 77 och höjer till 1200, en minhöjning har ofta fått folk att lägga sig.

sb går all in vilket är mindre än min höjning

efter lite tänkande så går bb all in

jag lägger mig, rätt/fel?

bb drar fram 44 och sb A9. floppen kommer A73 och sen hackor.

är inte det helt fel av bb att gå all in med 44? är det inte bättre att syna och checka ner med mig för att slå ut sb.

jag frågar i chatten vad han sysslar med och han säger att höjer för att stjäla min raise? är inte detta ett rätt korkat resonemang då min raise inte är mer än cirka 400?

Postad

Han vill vinna och har mest marker, han vet att du lägger nästan alla händer där. Det vinner han 700 på bara från dig, sen har han väl en flip för resten av potten.

Ser inget jättefel i det om han vet att du lägger det mesta där, för honom skadar det ju inte att mörstacken dubblar upp en gång heller för han har mest marker o kan sätta press på er båda o sno era marker för ingen vill åka trea.

Postad

Du måste gå all-in om du ska spela där, just för att han inte ska kunna använda shortstacken för att ta värde av dig.

Du spelar helt fel och din motståndare spelar helt rätt. Jag hade ställt med 32o om jag var någorlunda säker på att få vik ofta, 44 är ett självklart spel där.