Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: £1/$2

10 players

Converter

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with K:spade: A:spade:

8 folds, SB calls, Hero raises, SB re-raises, Hero re-raises, SB calls.

Första höjningen är ju given, frågan är dock om det är rätt att cappa mot en limpreraise med AKs? Saknar tyvärr read på fanskapet också vilket gör det extra svårt att spela en sådan här hand.

Flop: 6:spade: 5:spade: 5:club: (8SB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero re-raises, SB re-raises, Hero re-raises, SB re-raises, Hero calls.

Här går jag ju kanske lite bananas men jag resonerar som så att hans överlägset troligaste hand är ett överpar och att hans handdistribution när väl hans fyrraise kommer ser ut nånting i stil med {55+,AKs,AKo} och då är man ju ungefär breakeven plus att man om man lägger in sista höjningen på floppen ofta kan låta turn checkas igenom om fel kort kommer. När han sedan sexraisar vågar jag dock inte fortsätta.

Turn: 7:club: (10BB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

Utan hjälp så är det väl bara att syna och hoppas att träffa nötfärgsdraget. Trodde jag att höjning för free showdown skulle funka vore det ju en idé men risken för trebet känns ju rätt överväldigande.

River: 5:diamond: (12BB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

Potten är ju sjukt stor, frågan är om man vinner eller splittar tillräckligt ofta för att betala av en bet till här?

/Bjorn