Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har inte handhistoriken framför mig så dom exakta stackstorlekarna är jag osäker på men för diskussionens skull så kan vi anta att alla sitter med runt ett fullt inköp.

Ett $25 10-bord på party. Jag har visat upp ett par vinnande händer sedan tidigare med bland annat AA och sitter med 50$ i stacken. Den gången jag torskat har jag varit all in på turn med ett set som blev utdraget. Alla andra har $20 - $25.

Jag fångar upp A :club: A :spade: i mitten position och det foldas till mig. Jag gör en standardhöjning till $1 (4BB). Två stycken synar bakom mig och BB synar han också. Ovanligt många i en höjd pot vid det här bordet.

HERO: A :club: A :spade:

HERO: Raise $1

MP2: Call $1

Button: Call $1

BB: Call $1

Flop: 2 :diamond: 5 :heart: 6 :heart:

Pot: $4.10

Stackar: Alla har $20-$25 som jag täcker

BB: Bet $5.

HERO: ???

Här leder BB ut med ett överbet på $5 och har $15 kvar i stacken, vilket borde betyda att han antingen har ett överpar, set eller färgstegdrag. Det finns en möjlig stege också om än ganska osannolik. Enligt min mening finns det bara två svar och det är fold eller all in. En syn är slowplay, ger potodds att dra åt dom som är kvar i potten och kommer leda till fullskalig katastrof.

BB har tidigare påstått att han kastat KK preflop mot en re-raise (som visade sig vara JJ) direkt till höger om honom och det är genom honom jag dubblat min stack när jag spelade AA mot hans QQ där brädan var under tio. Den gången var jag i position, gav ett gratiskort på floppen, höjde hans turn bet x 3 och satte honom all in på rivern.

4 spelare i potten av vilka två talar efter dig. Är det dags att kasta essen? All in eller fold?

Postad

ja vad kan han ha, svårt läge, tungt o slänga AA. tror dock inte han har en super stark hand, varför skulle han beta 5$ med nöten eller ett set i det läget? Beror lite på hur han spelat innan men jag hade ställt in mina pengar o hoppats på det bästa :)