Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga direkta reads. Kändes mest jobbigt att få motstånd på den där låga och koordinerade floppen. Hade det varit Q82 så hade jag varit mycket lugnare.

Game # 283545255 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Tarragona"

Players:

Caines__ (EUR 124.35 in seat 1)

The__man (EUR 92.05 in seat 2)

Daddy___44 (EUR 234.43 in seat 3)

kuro (EUR 37.00 in seat 4)

THJ-Bjork (EUR 134.65 in seat 5)

-Tiger (EUR 69.75 in seat 6)

Dealer: Caines__

Small Blind: The__man (0.50)

Big Blind: Daddy___44 (1.00)

Daddy___44 was dealt: K :spade: - K :diamond:

kuro Call (1.00)

THJ-Bjork Fold

-Tiger Fold

Caines__ Call (1.00)

The__man Fold

Daddy___44 Raise (4.00)

kuro Call (4.00)

Caines__ Call (4.00)

Flop 8d :diamond: - 4s :spade: - 6d :diamond:

Daddy___44 Check

Ja, jag vet. Tänkte checka och inducera en bluff.

kuro Bet (9.75)

Caines__ Raise (22.00)

Daddy___44 ????

Och det fungerade. Lite för bra. Vad göra? Push, syn eller fold?

Postad
Har jag missat nåt eller har du? Det sista vi ser är att du raisar till 22. Blev du reraisad?

Läs om. Jag är inte Caines. ;) Dock har vi båda en massa ___ i våra namn. :D

Postad

Det är rimligt att räkna med 9 handkombinationer du ligger under mot och det är seten. Lägg sedan till några extra för vissa 2 par och stege. Säg 12-14st. Beräknar att du leder vid ca 40 kombinationer som han kan spela så här med; olika färgdrag, 99,TT,A8s,+ enstaka hålsteg/bluff kombinationer hos Caines. Kuro behöver du inte bry dig så mycket om eftersom han är shortstacked.Tyvärr har ni så stora stackar i förhållande till potten att det blir svårt att bed vad som är rätt här med ABC poker vilket man bör spela utan reads.Om du gör en standard höjning får du kanske en ny höjning mot dig om fi har färgdrag. Känns därför som om det är rätt att syna nu och lägga in en pott bet på turn och comitta dig om inte färgdraget gick in i vilket fall du måste folda på turn vid en normal bet eftersom du är slagen av nästan alla händer som fi kan ha.

Postad

Jag synade varvid shortstacken går all in:

Daddy___44 Call (22.00)

kuro is all in (22.25)

Caines__ Call (10.00)

Daddy___44 Call (10.00)

Turn 8 :diamond: - 4 :spade: - 6 :diamond: - A :spade:

Daddy___44 ?????

Behöver jag vara rädd för ett ess här? Om Caines___ sitter med ess hög färgdrag kanske. Men annars? Kanske A8? Rent generellt så är jag dock skitskraj när ett ess kommer och jag sitter på KK.

Postad

Jag kände mig tvungen att checka.

Daddy___44 Check

Caines__ Check

River 8 :diamond: - 4 :spade: - 6 :diamond: - A :spade: - 9 :diamond:

Både färg och vissa konstiga stegdrag kan ha gått in. Check igen? Eller ska vi försöka få lite värde i en sidopott mot Caines__? Vad kan han syna med som jag slår? Kan jag bluffa bort ett ess?

Daddy___44 ????

Postad

Ska förtydliga mig lite om det behövs. Det är just det A-höga färgdraget du ska vara rädd för att han ska sitta med Axo är inte särskilt sannolikt. Eftersom Adxd utgör en ganska stor del av färgdragskombinationerna blev du nu sannolikt underdog genom att A kom. Du kan därför inte commita stacken hur som helst i det här läget utan att räkna på det!

Postad
Jag synade varvid shortstacken går all in:

Daddy___44 Call (22.00)

kuro is all in (22.25)

Caines__ Call (10.00)

Daddy___44 Call (10.00)

Turn 8 :diamond: - 4 :spade: - 6 :diamond: - A :spade:

Daddy___44 ?????

Behöver jag vara rädd för ett ess här? Om Caines___ sitter med ess hög färgdrag kanske. Men annars? Kanske A8? Rent generellt så är jag dock skitskraj när ett ess kommer och jag sitter på KK.

Caines får inte höja när shortstacken ställt eller? Om han får det och ändå väljer att syna skulle jag pusha direkt.

Postad

Nu är det nog dags att släppa handen. chansen att din hand är bäst är mycket liten bettar du nu är det nog bortkastade pengar. Han har normal inte ett A om det inte är A8, möjligen A6 eller flush. De händer som fi kan ha kvar som du vinner över är väl i stort sett bara 99 eller TT om han valde att limpa med de händerna preflopp.

Edit: Det här gäller på river. Och sidopotten gör att det blir en mer komplex matematik i situationen. Men din hand är ju så dålig här.